רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 2 באוקטובר 2024

במבצע "קמחא דתשרי" חולקו סלי מזון לנזקקי מוסקבה

 


במבצע "קמחא דתשרי" חולקו סלי מזון לנזקקי מוסקבה


הוגדלה מכסת החלוקה לאור קריאת הרב הראשי לרוסיה / פעילות ענפה של צדקה במרכז החסד היהודי במוסקבה / אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות

 

השנה יותר מתמיד, נעשה במוסקבה בירת רוסיה מאמץ מיוחד, שכל משפחה ברוכת ילדים וכל נזקק וגלמוד, יקבלו לקראת ראש השנה סל מזון מורחב ומיוחד, הכולל: בשר, עופות ודגים, יין ושמן, פירות וירקות טריים, ועוד מגוון מצרכי יסוד לבית היהודי לקראת שני ימי ראש השנה והשבת שאחריהם, והכל בשפע למען לא יחסר המזג לבני המשפחה.

 

תומכי וידידי ארגון "עונג שבת ויום טוב" במוסקבה, נענו לקריאתו של הרב הראשי לרוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, שפנה לנדיבי עם בקריאה נרגשת: "היות וחודש תשרי משופע בכל, בחגים מרובים ובהוצאות מרובות, מוטלת עלינו החובה לדאוג לכל משפחה כאן במוסקבה, שיהיו להם כל צרכי החג, כפי דברי הכתוב: "אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות", ולתרום באמצעות הגבאים העוסקים כאן במרץ ובמסירות, אף יותר מערב חג הפסח". בעקבות הקריאה הנרגשת, הרימו רבים את תרומתם האדיבה לפרויקט מושקע זה.

 

הרב הראשי שליט"א הגיע למרכז החסד היהודי "שערי צדק" שבשכונת מארינה רושצ'ה, לעקוב מקרוב על פעילות ההתארגנות והחלוקה, ועמד נפעם נוכח הסדר והחלוקה בדרך של כבוד, לצד שליחת מאות חבילות לאלו שלא יכולים להגיע בכוחות עצמם. הרב שליט"א הביע את תודתו להנהלת המרכז וגבאי הצדקה המסורים, שטיפלו במסירות בכל פנייה ודאגו אישית שכל פונה יקבל בסבר פנים יפות את ערכת הסיוע.

 

לערכות החלוקה צורפה איגרת של הרב הראשי, בו כתב ליהודי רוסיה ברכה ודברי חיזוק לשנה החדשה, עודד את הציבור וכתב בין השאר: "עיקר הציווי של ראש השנה הוא תקיעת שופר. ייתכן והוא לא מובן לכל אחד, כי הרי השופר אינו כלי נגינה ואינו מסייע לתפילה, קול השופר גם אינו מוזיקה מרנינה, אלא שהוא כמו זעקה - זעקת אדם המבקש עזרה. וזה מה שמלמד אותנו השופר לקראת השנה החדשה: מצד אחד הוא צר, ומצדו השני הוא רחב מאוד. כדברי דוד המלך בתהלים: "מן המצר קראתי קה", קול השופר הוא זעקה להקב"ה ממקום צר, והוא עונה באופן רחב וגדול".

"השנה שחלפה הייתה קשה בעבור רבים מאיתנו, וברצון כל אחד להשאירם מאחורינו. לכן אנו מבקשים מה' שייתן לנו שנה של שלום ושלווה לפרט ולכלל, אך לשם כך, כפי שכותב הרמב"ם, חייב כל אחד להשתנות, לקחת כוחות חדשים ולהתעורר מקול השופר, ובכך גם נשפיע על העולם כולו. ובייחוד לאור המנהג הקדום לקבל בראש השנה החלטה טובה לקראת השנה החדשה".

 

האיגרת, שכאמור הופצה בין כל הקהילות היהודיות ברוסיה, מסתיימת בברכה להיכתב בספר החיים, לשנת גאולה וישועה קרובה.

 

צילום: לוי נאזרוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.