דפים

יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

מבזקים

 

✅ גדולי הדור פנו במכתבים לקהילות הקודש בארה"ב להשתתף בעצרות נגד גזירת הגיוס בארץ ישראל שמארגנים חוגי סאטמאר יחד עם חוגים אחרים באמריקה. "לאור פסיקת בג"צ לא נותרה ברירה אלא לפעול בדרכים שעד עתה הציבור הליטאי ישיבתי נמנע מלפעול" - כתבו

✅ למרות השנאה הנוראה והקשה שבין האחים האהרוני לזאלוני מסאטמאר, במקרה הזה הסכימו לשבת על במה אחת, ואנשי האהרוני דנו עם המארגנים באלו שעות יגיעו האחים ומהיכן יכנסו שחלילה לא יראו זה את פני זה ולא ילחצו ידיים זה לזה, ולא יכשלו במראות אסורים - חסידיו של האהרוני אמרו כי אנו בערב ראש השנה ואדמור"ם מקפיד מאוד בשמירת עיניים בימים אלו

✅ הרבנים החתומים על המכתב הם רבן של ישראל רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגאון רבי דוב לנדו, ראש ישיבת הרשב"י הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, וגדולי ראשי הישיבות הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח, הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה והגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון ועוד. במכתביהם קוראים הרבנים להשתתף בעצרות שייערכו

✅ דרעי לא רוצה להיפגש עם הורי החטופים הימניים - חזקי ברוך: צביקה מור, אבא של איתן החטוף בעזה, בכנסת: "כבר 11 חודשים שפורום תקווה מנסה להיפגש עם ח"כ דרעי - ולא הולך. אנו מצפים להיפגש איתו לפני ראש השנה. אפשר עדיין לתקן"

✅ בש״ס דרעי הורה לחכים והשרים על עוצר ראיונות עד הודעה חדשה (עמית סגל) :

✅ ישראל פרוש תוקף בוועידת שלומי אמונים: "אנשים מתוכנו דחקו קהילות קטנות רבות אל  מחוץ לאגודת ישראל. כאשר אבא שלי, הרב מאיר פרוש, התמודד לראשות העיר ירושלים – יש אנשים מתוך אגודת ישראל הפכו אותו לגוי... הם מחקו אדמו"רים שהיו מזוהים עם שלומי אמונים, לא ספרו את האדמו"רים שיש להם קהל קטן, ולכן הם עזבו את אגודת ישראל. אנחנו מאחדים מחדש את הקהילות לתוך אגודת ישראל".

✅ שר מש"ס נגד  פיטורי גלנט - שר של ש"ס שמו מרגי בעד שהשמאל ישלוט בצבא ויהווה אופוזיציה בקבינט ובממשלה, מתנגד לפיטוריו של גלנט, חושש שגנץ ולפיד יכעסו - דיבר הבוקר בN12 במהדורה המוקדמת

מבזקים

 

✅ יו"ר ועד הישיבות הגר"ח קאופמן במושב המרכזי של ועידת שלומי אמונים – בפירוט הבעיות שנוצרו בגלל ביטול ההסדר: "בעלי תשובה שנכנסים ללמוד בישיבות הקדושות, קיבלו צווי גיוס עם תאריך לעוד ימים ספורים. אין אפשרות כרגע להסדיר את מעמדם של מאות הבחורים שהגיעו להסתופף באוהלה של תורה"

✅ יואלי ברים: חבר הכנסת ישראל אייכלר בכינוס הועידה של שלומי אמונים: "לדעתי עלינו לפרוש מהממשלה. מה אנחנו עושים בקואליציה שלא מסייעת  לנו לנושאים הכי חשובים לנו?!"

✅ 'ידיעות': אם אכן ישראל אחראית למתקפת הביפרים על חיזבאללה, מדובר באחד המהלכים המפתיעים והכואבים שהיא אי פעם ביצעה.

✅ נתניהו מפרסם סרטון ובו משפט אחד בלבד: הבטחה להחזיר את התושבים לצפון. עמית סגל רומז שיש כנראה המשך  לפעולות בלבנון : "דברי נתניהו לא נשמעים כמו סיכום למה שהיה אלא הקדמה למה שיהיה".

✅ פרשן רוסי לאומני בכיר: אפשר להביע עמדות שונות כלפי פיצוץ הביפרים בלבנון היום, אבל העובדה ששירותי הביון הישראלים (הם מכחישים הכל, כמובן) הצליחו להוציא לפועל מבצע כל כך מורכב ורב שכבתי שכזה, מכריחה אותנו להתפעל בכנות מהמקצועיות שלהם. ישראל מעלה את ההימור בכל פעם ונראה שהיא מבינה בבירור שלא תהיה תגובה אדירה ומוחצת מצד מתנגדיה.

✅ ברק רביד: ביום שלישי אחר הצהריים, מספר דקות לפני שהביפרים החלו להתפוצץ ברחבי לבנון, התקשר גלנט לשר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין. בכיר אמריקני סיפר כי גלנט אמר לעמיתו האמריקאי שישראל עומדת לבצע פעולה כלשהי בלבנון בקרוב, אך סירב למסור פרטים ספציפיים על היעד או על אופי הפעולה

✅ המספרים המעודכנים מלבנון: 4000 פצועים ו-400 פצועים אנוש (עמית סגל)

מבזקים

 

✅ דיווח לא רשמי באל-חדת' הסעודי: 19 אנשי משמרות המהפכה נהרגו ו-150 נפצעו בפיצוץ מכשירי קשר אתמול במזרח סוריה. (אסף רוזנצוייג)

✅ פליישמן בפטריוטים: "יש כאן מפנה דרמטי במלחמה. האויבים שלנו צריכים להתחיל לחשוב מתי ואיך אנחנו באים, במקום להיפך"

✅ עמית סגל: עומק החדירה לחיזבאללה, אויב אכזר ומצויד, רק מגביר את התסכול על הפער האדיר מול חמאס. פער שלא נבע רק מקשיים אובייקטיביים אלא מהתפיסה שמדובר בארגון טרור שנזקו מוגבל :

✅ אהוד יערי: ביפרים התפוצצו אתמול במדינות נוספות

✅ סקיי ניוז: כתבת הערוץ שהייתה בלווית המחבלים ראתה אנשי חיזבאללה משליכים את מכשירי הקשר והטלפון שלהם

✅ משרד הבריאות הלבנוני: 9 הרוגים ויותר מ-300 פצועים נוספים היום בפיצוץ מכשירי הקשר

✅ ספיר לפקין: משרד הבריאות הלבנוני: מספר ההרוגים עלה ל-14, יותר מ-450 פצועים בפיצוצים

מבזקים

 

✅ הנחיות שמופצות בערוצים המזוהים עם חיזבאללה: "יש לבדוק את כל המכשירים הסלולריים והאלקטרוניים שיובאו לאחרונה כדי לוודא שאינם ממולכדים. יש לנתק באופן זמני את הסוללות של כל מכשיר טכנולוגי אלחוטי"

✅ דיווח בהונגריה: חברה בולגרית בשם Norta Global Ltd ומושבה בסופיה - היא שהעבירה את מכשירי הביפר שהתפוצצו לחיזבאללה. החברה ההונגרית ששמה הופיע במסמכים שימשה לכאורה רק ככיסוי, והעסקה עצמה בוצעה דרך בולגריה

✅ וואלה: שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי התנגדו ליזום שורת התקפות נגד חיזבאללה - למרות לחצי נתניהו

✅ מ"מ נשיא העליון פוגלמן במכתב ללוין: למרות פסיקת בג"ץ - טרם פרסמת את רשימת המועמדים שלך לנשיא העליון

✅ האריס: "אני תומכת לחלוטין בהחלטה לבלום את המשלוח של הפצצות במשקל 2,000 פאונד לישראל, זה איפשר לנו מנוף לחץ שניצלנו" (אסף רוזנצוייג).

✅ דיווח ברשת CBS: השירות החשאי התריע בפני טראמפ שללא הגברת האבטחה עליו המשך משחקי הגולף שלו מסכנים את בטחונו

✅ ערוץ 7: העצרת הכללית של האו"ם אישרה את ההצעה הפלסטינית הקוראת לסנקציות ואמברגו נשק נגד מדינת ישראל. בהצעה תמכו 124 מדינות, התנגדו 14 ו- 43 נמנעו, ואין לה משמעות אמיתית.

צימוקים

 

✅ האדמו"ר האהרוני מסאטמאר נפגש היום עם המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ במגדלי טראמפ במנהטן

✅ מנדי ריזל: במחנה שורה של הרבנות הצבאית (ולא רק) הורו על איסור יציאה לחו"ל ממחר

✅ לעיתונאי הדת״ל אריאל כהנא, קשה מאוד שאין מספיק הרוגים חרדים, לדבריו, ״כואב לי לומר את זה אך היום בפעם הראשונה ביטלתי ראיון לתחנת רדיו חרדית. לא מסוגל יותר״

✅ המשטרה: בפעילות שוטרי ירושלים, אותרו ונעצרו שוהים בלתי חוקיים בלב השכונה החרדית (מאה שערים). בעקבות מעצרם, ניסו קומץ תושבי המקום להפריע לפעילות המשטרה תוך השלכת חפצים לעבר השוטרים. החשודים הועברו לחקירה

✅ דביר עמר: הרב מיכאל ברום, נשיא ישיבת שילה ונשיא מדרשת בינת: "הרב קלמן בר, רב העיר נתניה, יודע לכבד את הבריות ולחבר בין חלקי העם. יש לו יכולת וורבלית נדירה שבאמצעותה הוא מצליח לפנות לכל אחד ואחד ולא משנה האם הוא בא מרקע חרדי, דתי ציוני או חילוני כולם מקשיבים לו. ידען גדול בתורה ובקיא בהלכה" .

מכות רצח בחתונה גוראית בשליחות הרבי מגור ונחום רוטשטיין


ההקדשה המיוחדת בקו "היא שיחתי" לזכות מנהל "לבנו בתורתו" הרה"ח ר' ישראל אלבוים שליט"א.
אתמול הגיע ר' ישראל לחתונה שערך אחיו, וזאת בשל דרישתו של אביו ר' נחום אלבוים שדרש כי בנו ישתתף. (הגיס ר' פיניע ליברמן ניבא וידע מה ניבא, לא הגיע וניצל).
בהגיעו לחתונה החלה סערה. החתן נלקח בידי חבריו אל מחוץ לאולם כשהם מודיעים שכל עוד השמאלן באולם החתן לא יצא. אלבוים נשאר אך אז ניגש אליו אחד ממשפחת המחותן (רוטבלט, חתן נחום רוטשטיין) והנחית עליו סטירה מצלצלת.
מפה לשם קיבל אלבוים עוד מכות, בעוד אביו מנסה להצילו מידיהם של הפורעים. אשתו אף היא ספגה צעקות בעזרת הנשים.
באמת אמרו: לא לחינם ספג דווקא ר' ישראל אלבוים מכות. אילו ידעו הגערעס מה הוא מחולל עם ה"קו", שמיום ליום מגביר את אור תורתו של רבינו וממחיש את ההבדל התהומי בינו ובין בן דודו הנבער, היו מזמן מפליאים בו מכות...

*****
אתמול בערב חיתן אברהם מרדכי אלבוים בנו של נחום (הנהג הוותיק של הב"י הל"ש) את בתו עם בנו של איזבי,
החתונה התקיימה באולמי גוטניק בירושלים,
למחותן אלבוים יש ל"ע ול"ע אח ואחות שעברו לקהילה 
נחום אלבוים שטוען כי למרות שהוא נשאר בגור עדיין יש לו מחויבות לתורת ה' ביקש מבנו שיזמין את כל אחיו ואחיותיו, בנו שמקפיד מאוד על מצוות כיבוד אב ואם הזמין אכן את אחיו ואחותו (את גיסו לא נצטווה אז לא הזמין) ישראל אלבוים ואחותו התפלאו לקבל שיחת טלפון ראשונה לאחר ארבע שנים מאחיהם אבל האח מזמין והאב רוצה כפו הם את תחושותיהם רצונתם שמו נפשם בכפם ועלו ובאו אל אולמי השמחות (אם קמצא מזמין אולי נבנה כבר ביהמ"ק),
התקווה התברר הייתה תקוות שווא, ההתלהמות שהיתה באולם לכל אורך החתונה הזכירה את מחולות עגל הזהב אבל כל זה עדיין יכל לעבור לסדר היום לזה כבר התרגלנו, עם סיום ברכת המזון נטלו חלק מבני המשפחה וחברי החתן את החתן עימם נעלו אותו בחדר והודיעו כי כל עוד מי מבין הפורשים נמצא באולם אין חתונה, הדודים עדיין התלבטו כדת מה לעשות במלכה ושתי אבל סריסי המלך לא הותירו בידם הרבה ברירות להקת מטורפי יענקל אלתר התנפלו על הרב ישראל אלבוים גררו אותו אל מחוץ לאולם והותירו אותו פצוע וזב דם בעזרת הנשים הסתפקו השהידיות רק בצעקות וקריאות גנאי לתפארת בית גור.

ובת קול מנהמת ואומרת *בנך בסכנה

ר"י מיר הגר"י אזרחי: מי עשה את מרן הגר"ד לנדו גדול הדור? לכלל ישראל יש חוש ריח!!!


 אבי רבינא: ר"י מיר הגר"י אזרחי בכינוס  מיוחד בעבור 'קרן עולם התורה' במסגרת מסע החיזוק ההיסטורי בצרפת, על  מרן הגר"ד לנדו: "מי עשה אותו גדול הדור ? לכלל ישראל יש חוש ריח, כלל ישראל מריח שזה גדול הדור"

ירושה ברבנות והראשל״צ לשעבר

 

שלום לר׳ חיים היקר,

ראיתי את הפוסט המקושר, ויש עליו מה להעיר.

1: כתב הכותב: "פסק הלכה שהוא (הראשל״צ מטעם לשעבר) בעצמו כתב בתאריך כ"ב סיון התשע"ט [מצ"ב קטע בתמונה] לחזק את דעת אביו שיש למנות בן תחת אביו אם הוא תלמיד חכם וירא שמים, ואף מביא בתשובתו את דברי אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר כרך י"א, בתשובה האחרונה שניתנה בחייו." ובקטע המצולם נכתב: "הנה בימיו האחרונים לחייו של מרן אאמו״ר זצ״ל היו עוסק בכתיבת תשובה בענין אם יש ירושה ברבנות, וזאת התשובה האחרונה שכתב בחייו". שקר. זאת התשובה האחרונה בשו״ת יביע אומר חלק יא, אבל לא נכתבה ע״י הגרע״י אלא ע״י הרב בנימין לסרי, שאמנם כתב בראשיתה שנכתבה ע״פ בקשת הגרע״י.
נמשיך עם הקטע המצולם:
2: "ואפילו אם היה הפסק, כגון שהיה רב לפני 40 שנה" וכו׳. ניכר שרומז על עצמו. אבל לפ״ז צריך למנות את הרב שמואל אליהו לראשל״צ או את אחד מבניו של הרב בקשי דורון, או של הרב עמאר.
3: "וכמו שכתבו החתם סופר ועוד". די בתיבות אלו לקלוט שמדובר בעם הארץ שאין לו הבנה במה הוא כותב. החת״ם סופר כתב להפך שאין דין ירושה ברבנות. אמנם בתשובה אחרת (בהפרש סימן אחד בשו״ת אבל בהפרש עשר שנים בזמן) לימד זכות על המנהג שהבנים יורשים את הרבנות ע״י חילוק בין תפקיד הרבנות של פעם לבין היום (ובשו״ת שבט הלוי כתב שחילוקו זה אינו מתאים עוד למציאות ימינו), וגם בה הבהיר שאין לימוד הזכות נאמר לגבי רבנות ארץ, שבזה צריך שיהיה הרב הגדול ביותר בארץ ההיא.

ועל דברי הכותב: אין באמת קושיא על הראשל״צ מטעם לשעבר: אינו חולק על אביו (או על מה שטען שאביו סבר) אלא דואג לפרש אותו כרצונו (כשם ששופטי בג״ץ אינם חולקים על החוק אלא מפרשים אותו): הבן יורש רבנות כשהוא ראוי לכך. ורק מי שכפוף לפסקי הילקוט יוסף ראוי...

הרב פינטו: יש גזירות קשות ומרות על עם ישראל

 

הרב פינטו: יש גזירות קשות ומרות על עם ישראל רואה מלחמות, פיגועים התפרקויות של מעצמות נמצאים בזמן כמו שהיה לפני גזירת המן-מחויבים לעשות דברים גדולים מחזקים ומתחזקים בכח התורה הקדושה

 

רטט של התרגשות בפריז


 רטט של התרגשות בפריז: רבבה של יהודים הגיעו והתקבצו מכל רחבי צרפת לאצטדיון דום דה פריז לחזות בפניהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. כעת סליחות ואמירת י"ג מידות מפי מרן הגאון רבי ראובן אלבז. בדקות הקרובות כניסת רבן של ישראל מרן הגר"ד לנדו.

עוצמה חסידית חסרת תקדים


 עוצמה חסידית חסרת תקדים: נפתח היום השני של ועידת שלומי אמונים ב'צפורי בכפר חפץ חיים' בהשתתפות מאות צירי התנועה בהם עשרות נציגי הרשויות המקומיות ומאות ראשי קהילות, מנהלי מוסדות, ופעילים מרכזיים (משה ויסברג) :

ועידת צירי שלומי אמונים בצפורי שבכפר חפץ חיים


 ישראל כהן: ועידת צירי שלומי אמונים בצפורי שבכפר חפץ חיים: כעת מתקיימת הוועידה המרכזית בהשתתפות חברי הכנסת של אגודת ישראל, למעלה משלושים חברי מועצה ומאות פעילים מכל רחבי הארץ. הרה״ג קאופמן: "זו הפעם הראשונה שההסדר מאז קום המדינה בוטל לחלוטין. אנשים לא מבינים את ההשלכות החמורות של הנושא הזה״.

תהילים בועידת 'שלומי אמונים'


רגע מרגש ב'וועידת שלומי אמונים': לאחר נאום האב השכול שי חרמש ששיתף מזוועות הטבח בשמחת תורה וקרא לעסקת חטופים מיידית, כל הקהל נעמד לקריאת פרק תהילים ותפילת 'אחינו' להצלת החטופים. (ישראל כהן) .

מה גרם לתלמידות הסמינר להסיר את נעליהן?

מה גרם לתלמידות הסמינר להסיר את נעליהן? | איציק ברנדוין בטיקטוק ערוץ 7

 

וְהִזְהִיר לַעֲשׂוֹת כְּרוּז: שילוט אומן ראש השנה הלילה ב'קבר יוסף הצדיק'


 וְהִזְהִיר לַעֲשׂוֹת כְּרוּז: שילוט אומן ראש השנה הלילה ב'קבר יוסף הצדיק'

בוויליאמסבורג מתכוננים ביום חמישי לבואו של הנשיא דונלד טראמפ לשכונה

החסידים בשכונת וויליאמסבורג מתכוננים לבואו של הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות, דונלד טראמפ לשכונה.
 

תרומה אחרונה לשבוע זה

 

תרומה אחרונה לשבוע זה

ידידי "מתנת חיים" יקרים,  שלום רב.
היום תתקיים תרומת כליה לחולה שעובר טיפולי דיאליזה כמה שנים
ביום רביעי,  ט"ו באלול תשפ"ד, 18 בספטמבר 2024, תתקיים בע"ה השתלה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה
נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של
החולה, תושב הצפון
יצחק בן שושנה
והתורם היקר, תושב הצפון
שילה יצחק בן ענת
לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל
בתפילה לשלום החיילים ובכללם תורמי הכליה היקרים ובני משפחותיהם, ולהחזרת החטופים
יהי רצון שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
בשורות טובות לכל עם ישראל בכל מקום שהם,
רחל הבר
וצוות מתנת חיים

מצוות ביכורים בירושלים


 מרהיב: ילדי מאה שערים צעדו עם המלמד והביאו ביכורים

לרגל פרשת השבוע כי תבוא על מצוות הבאת ביכורים, יצא המלמד מתלמוד תורה 'תולדות אהרן' בשכונת מאה שערים יחד עם הילדים להמחיש להם את מצוות הבאת ביכורים לירושלים.

כוחות הביטחון נכנסים לאבטח כניסת מתפללים לקבר יוסף


 שכם : כוחות הביטחון נכנסים לאבטח כניסת מתפללים לקבר יוסף . בעת הכניסה החלו חילופי ירי עם מחבלים . בהמשך יכנסו המתפללים לקבר יוסף 

נפתחה בהצלחה שנת הלימודים החדשה בישיבה לצעירים במוסקבה

 

כוחות רעננים נוספו לצוות החינוכי / מתחם ומבני הישיבה עברו שיפוץ יסודי / תוכניות רבות לדרבון לימוד ושינון חומר הלימודים

 

עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית - שנת ה'תשפ"ה, מציינים ברוסיה בסיפוק רב את רמת ההשקעה בתלמידים הלומדים בישיבה לצעירים "תומכי תמימים" השוכנת הרחק משאון העיר - בשכונת 'איסטרה' שבפרברי מוסקבה הבירה, בה שוקדים על לימודים עשרות תלמידים - בני הרבנים והשלוחים בכל רוסיה, בתנאי פנימייה מלאים. ובאווירה קדושה זו, מתעלים הצורבים בתורה וחסידות, בהכוונתו והדרכתו של מייסד הישיבה, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א.

 

במשך חודשי הקיץ, השקיעה הנהלת הקהילה כוחות רבים לשיפוץ המתחם הגדול, על כל מבניו, ובמרכזו הבניין המרכזי של היכל הישיבה, חדרי השיעורים ואוצר הספרים. במקביל, שקד ראש הישיבה הגה"ח ר' משה לרמן, עם חברי ההנהלה הרוחנית, משפיעי ורמ"י הישיבה, על-מנת להוסיף ככל הניתן לרמת הלימודים ותוכן השיעורים, ובמיוחד בהגדלת הצוות החינוכי שייתן מענה לתלמידים הרבים שנוספו השנה, ולעקוב בצורה אינדיבידואלית על כל תלמיד בהתקדמותו בלימודים, להיות "נרות להאיר" כמטרתו של מייסד ישיבת תומכי תמימים - כ"ק הרבי מוהרש"ב נ"ע - שהשבוע, ביום ט"ו באלול, לפני 128 שנים, יסד בעיירת 'ליובאוויטש', מרחק 4-5 שעות נסיעה ממוסקבה, את הישיבה המפורסמת "תומכי תמימים".

 

שמה הטוב של הישיבה יצאה בכל העולם הישיבות, הן בקבצים התורניים, פרי חידושי התורה של התלמידים, ובמיוחד פירות ההילולים של הישיבה, הממלאים את מיטב הישיבות הגדולות הפזורות בקצווי תבל, ומהם שכבר בגרו ומשמשים ברבנות וככלי-קודש במדינות חבר העמים, והם כיום בגדר 'טופח על-מנת להטפיח' נשמות יהודיות, לקרבם לאבינו שבשמים, וזאת הודות ליסודות ההנהגה והלימודים שרכשו בעמל רב, במשך שלוש השנים הצעירות שלהם בישיבה זו.

 

צילום: לוי נאזרוב

"היום בתניא" יום ד' ט"ו אלול


 "היום בתניא"  יום ד'  ט"ו אלול
"אגרת הקדש" 
המשך פרק ט"ו (עמוד קכ"א למטה)
שנה מעוברת

"אך צריך להקדים":
למרות שכאמור לעיל, כוחות הנשמה שבאדם נמשכות מעשר הספירות העליונות המאירות בהם. מדגיש רבנו, שאל לנו לטעות ולחשוב, שהמידות הקדושות שבאדם הן בערכם של המידות העליונות - וכפי שניתן להבין מבאורו הנפלא של המגיד ממזריטש, על הבעת הפתגם שאמר אברהם "ואנכי עפר ואפר".
...
אברהם ועבודתו:
נקדים, שעיקר עבודתו של אברהם אבינו, היתה בקו החסד והאהבה, עד כי הקב"ה מתיחס אליו כ"אברהם אוהבי".
אברהם ששורש נשמתו היא באצילות, מידת האהבה והחסד שלו, היא מידת החסד  והאהבה של האצילות שהאירה והתלבשה בגופו - עד כדי כך "שנעשה מרכבה להקב"ה" (והיה בטל אליו יתברך, כביטול הסוס אל הרוכב עליו).
...
"וקא סלקא דעתך":
היות שהאהבה הגדולה שבאברהם, היא הארה הנמשכת לנשמה מאור החסד שבאצילות. היה לכאורה מקום להעלות על הדעת ("קא סלקא דעתך") ולומר, שהאהבה והחסד שנמשכו לאברהם, הם ממש כמהותם כפי שהם במקורם (אף כי בודאי, למעלה, הם גדולים במהותם ובאיכותם).
בא איפוא אברהם באמירתו "ואנכי עפר ואפר", ומדגיש בזה את הבחנתו בהבדל המהותי שבין שתי הבחינות (של החסד והאהבה, שלו וכפי שהם למעלה).
...
כמשל העץ שנשרף:
העץ, ככל דבר גשמי מורכב מארבע יסודות. ועם שרפתו, בעוד ששלושת היסודות  "אש מים ורוח"  שהיו בו "חלפו והלכו להם", הרי שמיסוד העפר שבעץ (שהיה המרכיב העיקרי בו) נשאר רק אפר.
אדמו"ר הזקן מביא ששמע ממורו המגיד ממזריטש: שכדוגמת האפר שנשאר מהעץ לאחר שנשרף, שאין לו כל דמיון למהות העץ ולערכו כפי שהיה לפני שנשרף (לא בכמותו ולא באיכותו).
 הנה כך אין דמיון בין אור האהבה  המאיר בו באברהם למטה בהיות נשמתו מלובשת בגופו,  לאור האהבה והחסד שבאצילות - ולזה התכוין אברהם  באומרו "ואנכי עפר ואפר".
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

ווארטים

 

📌 אין סאטמערע בתי מדרשים זאגט מען תחנון מארגן אפילו מיט א ברית

📌 בסאטמאר הכריזו לומר היום תחנון אפילו אם יש ברית על הגזירה הנוראה ממה שקרה בלבנון על ידי הציונים

📌 מוטי בבצ'יק מתפרץ לקריה,
בהוראת האדמו"ר מגור, יש לשנות את שם המבצע "כרות שפכה" בדמשק ו"פצוע דכא" בלבנון, ל"ויפגע במקום ההוא".
כמו כן, אסור לספר שהשתמשו בטכנולוגיה הטמאה, רק ששלחו יונות דואר עם מסרים מרגיזים עד שהתפוצצו האיברים.

📌 בעקבות איום של השר גולדקנופף כי יפרשו מן הממשלה לפני ראש השנה: שם המבצע הוחלף ל:"ויפגע במקום ההוא"

📌 הביפרים של אמשינוב מתפוצצים כעת בבירות

📌 סודי ביותר לא להפצה שמות חמשת הסוכנים שהעבירו את  הביפרים הממולכדים לחיזבאללה:
מוטה רולה 
אבי פר 
הוקי טוקי
עמית פוצץ 
והסוכנת רות תבור

📌 מחר ביתד נאמן בכותרת ראשית. 
ومن المعروف أن توراتنا المقدسة تحرم استخدام الهاتف الذكي، كما قرر مجلس حكماء التوراة الابتعاد عن مخاطر التكنولوجيا.
"ידוע שתורתנו הקדושה אוסרת על שימוש בסמארטפון, ומועצת חכמי התורה החליטה להתרחק מסכנות הטכנולוגיה."

📌 פרסום ראשון: ארבעה אנשי חיזבאללה לא נפצעו בפיצוץ הביפרים.

📌 מזכ"ל חיזבאלה חסן נסראלה מדווח כי הוא שוקל לעבור לטלפונים כשרים

📌 עמית סגל: 11.9 של חיזבאללה 
מכה תנ״כית בסגנון מכת בכורות. רק מחבלי חיזבאללה נפגעים.

תפילת שחרית בצרפת עם רבן של ישראל מרן הגר"ל לנדו


 תפילת שחרית בבית האכסניה של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו, בהשתתפות מרן הגר"י אזרחי. לפני העמוד עבר הנגיד הרב ראובן וולף, מנהל 'קרן עולם התורה'.

צילום: שוקי לרר

רבן של ישראל רבינו הגדול מרן הגר"ד לנדו שליט"א מברך את מרן הגר"י אזרחי שליט"א בצרפת


 רבן של ישראל רבינו הגדול מרן הגר"ד לנדו שליט"א מברך את מרן הגר"י אזרחי שליט"א בצרפת

רבן של ישראל רבינו מרן הגר"ד לנדו שליט"א נושא דברים בכינוס 'קרן עולם התורה'


 קולדצקי: רבן של ישראל רבינו מרן הגר"ד לנדו שליט"א נושא דברים בכינוס 'קרן עולם התורה' לנגידי עם במסגרת מסע החיזוק בצרפת.

צילום שוקי לרר

חבר הפרלמנט הצרפתי לשעבר ר' מאיר חביב מתברך מרבן של ישראל מרן הגר"ד לנדו


 שטארק: חבר הפרלמנט הצרפתי לשעבר ר' מאיר חביב מתברך מרבן של ישראל מרן הגר"ד לנדו שליט"א לאחר נחיתתו בצרפת במסגרת מסע חיזוק מיוחד. צילום: שוקי לרר

כ"ק האדמו"ר ממכנובקא בכותל המערבי כאחד האדם


 כ"ק האדמו"ר הקדוש והטהור ממכנובקא בעלז בכותל המערבי כאחד האדם

המשגיח בודק את הדבש באומן

נערכים לראש השנה המשגיח מטעם 'העדה החרדית' בבדיקת וסינון הדבש שיוצר במיוחד ל'אזמין' לקראת הגעת הרבבות לאומן ראש השנה

 

השר בן גביר בחתונה של משפחת שפירא ופוקס


 השר בן גביר בחתונה של  משפחת שפירא ופוקס במודיעין עלית, נכדיו של הרה''צ רבי שמואל שפירא זצ''ל מגדולי ברסלב הקנאים

מושב מיוחד בוועידת שלומי אמונים


 מושב מיוחד בוועידת שלומי אמונים במלון 'צפורי בכפר חפץ חיים' – "העתיד הקרוב: התאמת תכנון, דיור ותשתיות לצמיחה הדמוגרפית החרדית" בהשתתפות שמעון גולדברג, מ"מ וסגן ראש העיר בית שמש ויו"ר ועדת תכנון ובנייה; בעריש שמעיה, יו"ר ועדת תכנון ובנייה בעיר ביתר עילית; יקי רייסנר, יו"ר קבוצת רייסדור; דוד מינצברג, מנכ"ל החברה לפיתוח ביתר עילית וזאב לכוביצקי מנכ"ל החברה הכלכלית בית שמש. מנחה: העורך הכלכלי של 'המבשר', אברימי לוריא. צילום: משה גולדשטיין 

פאנל מיוחד בוועידת שלומי אמונים – שיח פתוח עם מאיר רובינשטיין


פותחים את הקלפים: פאנל מיוחד בוועידת שלומי אמונים – שיח פתוח עם מאיר רובינשטיין, ראש העיר ביתר עילית; יוסי דייטש, מ"מ וסגן ראש העיר ירושלים לשעבר; וישראל פרוש, ראש העיר אלעד לשעבר. מנחה: מנדי שוורץ, המשנה לראש העיר ביתר עילית. צילום: משה גולדשטיין 

שמעון גולדברג, בפאנל הדיור והתכנון בוועידת שלומי אמונים


 מ"מ וסגן ראש העיר בית שמש, שמעון גולדברג, בפאנל הדיור והתכנון בוועידת שלומי אמונים: "מחירי הדירות לא הולכים לרדת. אין שום יכולת להוריד את המחירים, ולכן תכנית 'מחיר למשתכן' זה הצלה לעם ישראל. זוגות צעירים לא יכולים להגיע לדירה משל עצמם בלי הסיוע הזה. התעקשתי שרוב הדירות שאנחנו מוציאים עכשיו לשיווק בעיר, יהיו מיועדים לזוגות צעירים דרך תכניות מחיר למשתכן". צילום: משה גולדשטיין

בעריש שמעיה, בפאנל הדיור והתכנון בוועידת שלומי אמונים


יו"ר ועדת תכנון ובנייה בביתר עילית, בעריש שמעיה, בפאנל הדיור והתכנון בוועידת שלומי אמונים: "העיר ביתר עילית, כעיר שמחוץ לקו הירוק, מוגבלת בשטחים שלה. הסיבה היחידה שהעיר מצליחה, מתפתחת ומתרחבת, זה רק בזכות המאמצים של ראש העיר מאיר רובינשטיין. בזכותו, ביתר עילית הולכת להכפיל את עצמה בעשור הקרוב. מעל אלף דירות כבר עכשיו בשיווק, ויש עוד אלפי דירות בשלבי תכנון שונים". צילום: משה גולדשטיין 

על 'היער האנגלי' בביתר

 

מנכ"ל החברה לפיתוח ביתר עילית, דוד מינצברג, בפאנל הדיור בוועידת שלומי אמונים: "קיבלנו ב"ה סוף סוף את האישור לבניית 'היער האנגלי', שם נבנה בעז"ה אזור תעשייה שיהווה מקור הכנסה יציב וקבוע לעיר. בנוסף, אנחנו מקווים שתושבי העיר יעבדו שם, ולא ייאלצו לצאת לעבוד בירושלים. מצד שני, יזמים יגיעו מירושלים לאזור התעשייה בגלל השיפור בתח"צ ובכבישי הגישה לעיר". צילום: משה גולדשטיין

זאב לכוביצקי, בפאנל הדיור והתכנון בוועידת שלומי אמונים


מנכ"ל החברה הכלכלית בית שמש, זאב לכוביצקי, בפאנל הדיור והתכנון בוועידת שלומי אמונים: "הארנונה לא מכסה את ההוצאות של העיר, בלי קשר לשאלה אם מדובר בתושב חרדי או לא. לכן, גם אצלנו מקדמים אזור תעשייה כדי להגדיל את הכנסות העירייה, לצד בניית מאגרים סלולריים מעל בתי הספר, ועוד. כעת אנחנו כבר נערכים עם תוכנית לשנת 2030, כאשר נהיה עוד עם מאה אלף תושבים". צילום: משה גולדשטיין 

אחרי גזירת המעונות, נראה כי הגזירה הבאה תהיה למדר את הציבור החרדי מתכניות 'מחיר למשתכן'

יו"ר קבוצת רייסדור יקי רייסנר בוועידת שלומי אמונים: "אחרי גזירת המעונות, נראה כי הגזירה הבאה תהיה למדר את הציבור החרדי מתכניות 'מחיר למשתכן'. הדיבורים שהתכנית מצילה את הזוגות הצעירים – זו הצלה זמנית מאוד. כבר כיום יש מקומות ש-20 אחוז הולך ליוצאי צבא, וזה כנראה רק ההתחלה". צילום: משה גולדשטיין :

 

'המבשר' על ועידת אגודת ישראל


 מאמר מערכת הבוקר ב'המבשר' לקראת הוועידה המרכזית של שלומי אמונים היום ב'צפורי בכפר חפץ חיים': "גדולה היא הציפיה ורבה היא הדריכות לקראת הועידה שתתקיים היום בשעות הצהרים, ברצות ה'. מאות צירים הבטיחו את השתתפותם היום בוועידה, ודברה של 'שלומי אמונים' עתיד להדהד ולהעביר דברים ברורים וצלולים בעניינים החשובים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית ועל סדר יומה של אגודת ישראל"

כשאתה יודע מי האויב אתה מפוצץ לו את הביפר כשאתה לא יודע מי האויב אתה לא מתעורר מצלצולים בלילה

 

כמה גאווה להיות חלק מהעם הזה 
 בלי כדור אחד אלפי פצועים והרוגים 
 רק המח היהודי יכול לדבר כזה.....

 יותם זמרי במשפט חכם: 
 כשאתה יודע מי האויב אתה מפוצץ לו את הביפר כשאתה לא יודע מי האויב אתה לא מתעורר מצלצולים בלילה(07/10)

נסראללה ניצל כי לבש שמלה


 'ידיעות': אם אכן ישראל אחראית למתקפת הביפרים על חיזבאללה, מדובר באחד המהלכים המפתיעים והכואבים שהיא אי פעם ביצעה.

הכתב השמאלני לא מרוצה ממתקפת הביפרים על מחבלי חיזבאללה

הכתב לעניני ערבים של ׳גל״צ׳ ג׳קי חוגי לא מרוצה ממתקפת הביפרים על מחבלי חיזבאללה

 

"הרג ללא כללים"


 ספיר לפקין: הבוקר שאחרי מתקפת הביפרים בלבנון: השער של עיתון אל-אח'באר הלבנוני שמשמש כשופר של חיזבאללה - "הרג ללא כללים"

השער בעיתון א-לואא' הלבנוני


 ספיר לפקין: השער בעיתון א-לואא' הלבנוני: "תוקפנות ישראלית פושעת פוגעת ברשת הקשר של חיזבאללה"