רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 29 באוגוסט 2024

מבזקים

 

✅ 'הארץ': ‏מנהלי מוסדות חסידיים ברשת החינוך של ש"ס מעידים - נדרשנו לפעול למען מועמדי המפלגה בבחירות המקומיות כתנאי להישאר ברשת וקבלת תקצוב. 3 ימים לפני הבחירות קיבלו המנהלים הודעה כי הוחלט להוציא אותם מהרשת. לפי העדויות מי שעמדו מאחורי ההחלטה היו דרעי וביטון

✅ עוד מ'הארץ': בש"ס לא הסתירו את חוסר שביעות הרצון מכך שהחסידויות מקבלות תקצוב מהרשת ומסרבות לתמוך במועמדי המפלגה. אחד המנהלים העיד: "בכיר בש"ס אמר - נמאס לנו מהאשכנזים  הבוגדים. אתם אוכלים אצלנו, ואיפה שאוכלים צריך לדעת גם לשלם"

✅ אהרון רבינוביץ: בהקלטת שיחה של מפקח מטעם "בני יוסף", שנמצאת בידי "הארץ", שבה הוא מעדכן את אחד המנהלים על ההחלטה להוציא אותם עם הרשת, המנהל מעמת אותו עם העובדה שהתזמון, לפני הבחירות, חשוד. המפקח לא מכחיש ונשמע מתנצל: "מה אני יכול לעשות? זה לא נעים לי, אבל מה אני אעשה".

✅ בכיר בחסידות אומר ל"הארץ" כי ההתניה של ש"ס בין תקציבי רשת החינוך לתמיכה פוליטית אינה חדשה. "לפני עשור הם רדפו אחרי המוסדות החסידיים וביקשו שנצטרף", הוא אומר. "בבחירות 2018 הם כבר התנו את קבלת התקציבים בתמיכה במועמדים שלהם".

✅ עוד מאחד מנהלי המוסדות שעזבו את רשת בני יוסף ל׳הארץ׳: העזיבה הזו רשומה על שם אריה דרעי וחיים ביטון, לאורך כל הדרך, ב'בני יוסף' התייחסו אלינו בזלזול. מנהלים מספרים שכל מי שהתלונן על משהו, למשל היעלמויות של תקציב שנועד לציוד ודברים כאלה, שמע מהם שאם לא מוצא חן בעיניו, הוא מוזמן לעבור. הם רק לא חלמו שצעד כזה יכול באמת לקרות". .

✅ יואלי ברים בגל"צ: יוזמה חדשה במימון חסידויות כמו סאטמר בחו"ל, להקמת קו טלפון ציבורי שישמש כמתריע מקומי במקרה של הגעת שוטרים לריכוזים חרדיים, למטרת עצירת צעירים עריקים

✅ לצד הקו, תופץ חוברת שמודפסת ביותר ממאה אלף עותקים ותחולק בריכוזים החרדיים בימים הקרובים. החוברת תיידע את הציבור על היוזמה ותספק גם הסברים ושיטות כיצד להימנע מגיוס (דניאל גרובייס גל"צ)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.