רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביוני 2024

"היום בתניא" יום א' י' סיון

 

"היום בתניא" יום א' י' סיון
"שער היחוד והאמונה" 
פרק ג' 
שנה מעוברת

איך נראה העולם:
בתחילת פרק ג' ב"שער היחוד והאמונה", מבואר שבאופן כללי, ניתן להסתכל על העולם, משתי נקודות מבט שונות:
האחת, כפי שהעולם נראה בעיני "משכיל", שלמד והבין היטב את המבואר לעיל בשני הפרקים הקודמים.
והשניה, כפי שהעולם נראה (בפשטות) "בעיני הבשר" שלנו.
...
מסקנת "המשכיל":
לאור המבואר בהרחבה לעיל בפרקים א-ב, שדבר ה' מהעשרה מאמרות חיב להוות ולקים את הנבראים תמיד (אחרת הם יחזרו להיות "אין ואפס" כלפני הבריאה).
 הנה, "כל משכיל על דבר יבין לאשורו", כיצד כל נברא נחשב ל"אין ואפס" לגבי החיות האלוקית שבקרבו - שהרי כל מציאותו היא דבר ה' המהוה אותו, ומבלעדי ה"כח הפועל שבנפעל" הזה (שהוא מרוח פיו יתברך) המהוה אותו תמיד ומוציאו כל הזמן "מאין ליש", לא היה לו קיום כלל.
...
בראית עיני הבשר שלנו:
ומה שממבט שטחי, כל נברא נראה ל"יש" וממשות, ואיננו רואים אותו כמציאות שכל כולה חיות אלוקית, אלא כמציאות עצמית?
הדבר נובע מכך, שהקב"ה ברא את העולם באופן כזה, "שאין אנו משיגים ורואים  בעיני בשר את כח ה' ורוח פיו שבמאמר" - וכמבואר בחסידות, שבעיני הבשר שלו, האדם אינו חש, לא את "ויפח באפיו נשמת חיים" ולא את מה ש"על כל מוצא פי ה' יחיה האדם" (וכן הוא לגבי החיות של שאר הנבראים).
ומה היה קורה, אילו כן היתה ניתנת רשות לעין הגשמית לראות ולהשיג את החיות האלוקית השופעת בכל נברא? הרי שאז, הגשמיות של הדבר וחומריותו, באמת לא היו תופסים מקום כלל.
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.