רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 באפריל 2024

נפל דבר בישראל

 

נפל דבר בישראל. 

לא, אין כוונתי על רצונה של מערכת המשפט לגייס בשר תותחים נוסף להמשך שליטתם אלא על כך שגם המפלגות החרדיות מעיזות לקיים  דיון "עמוק ורציני" בנושא.
לא מדובר עוד בטאבו. לא מדובר עוד בציפור הנפש. מדובר בעוד נושא עליו ניתן לקיים  דיון עמוק ורציני.
לשם השוואה, מערכת המשפט מעולם לא חשבה לגייס את הציבור הערבי וזאת משום שהיא השכילה להבין כי הציבור הערבי ידחה כל ניסיון הידברות בנושא. מערכת המשפט הפרוגרסיבית אף לא ניסתה לקיים דיון "עמוק ורציני" לגבי גיוס בנות וזאת בשל ההפנמה כי מדובר בטאבו ובציפור נפש אשר תגדע את ידו של כל מי שינסה להרים את ידו על הקודש פנימה.
אך באשר לגיוס בחורי הישיבות כאן מצאו הפורצים את הסדק הנדרש. סדק אותו הם הרחיבו באמצעות דיונים "עמוקים ורציניים". ל- 25% מהשנתון...50% מהשנתון..רח"ל.
מיטב מספרי הסיפורים עומדים תחת כל עץ רענן ומסבירים כי אין מדובר בבני הישיבות לוחמי מלחמת השם, אלא בשולי המחנה ואשר ניתן להקריבם למולך לטובת בני הישיבות המסולאים מפז.

שאלתי היא
1. כלום יש במחנינו 50% שוליים? אם כן הרי שאין מדובר כאן בשוליים אלא בפשיטת רגל מוחלטת. מערכת שנכשלה ב-50% אמורה להתפטר ולתת את הדין. האמנם? 
2. האם מתן לגיטימציה לבחור שלא נמצא בישיבה להתגייס לצבא ולהגיע עם מדים לביתו, לא יגרום באופן ישיר וודאי, לאחיו שנמצא בישיבה לשקול אף הוא ללכת לצבא?
3. האם מתן הלגיטמטציה והאזנה המשפחתית בלילות שבת הבדים על מארבים בלילות וכד' לא יגרום לבחורי החמד לחשוב ללכת גם כן לצבא?
4. האם מתן הלגיטמטציה לא יגרום לרבים מילדי החיידרים ולבנות בית יעקב להעריץ את החיילים ואולי אף להעדיף אותם על בני הישיבות במיוחד בשנים האחרונות בו יותר ויותר מבני הציבור החרדי הפך להיות לאומני? 
5. האם הדיונים וההסכמות על 25% לא יגרמו בוודאות לגיוס בשלב מאוחר יותר של 70% בשל הפיתויים הרבים שיעמדו לבחורי הישיבות.
ברגע שייחתם בדיו אדום ההסכם בין המפלגות החרדיות למשרד הביטחון יחצני הציבור יחפזו לחלק שלל מתנות בתוכניות הרדיו לחיילים החרדים, מיד יימצא האדם שיגשים חלומות לאותם נערי שוליים שהפכו למלכים. כותבי הטורים בעיתונות האחרת יעלו על נס את חשיבותם של אותם נערי שוליים במדים הירוקים ואולי אף ישדרגו את מעמדם ל"יששכר זבולון" של דורנו בטענה שהם אילו שבזכותם הבריכה מתקיימת.
ולא היא, תוכניות המחנה הפרוגרסיבי בהסכמת הנחזים חהיות נציגי הציבור החרדי היא זאת אשר תרוקן את הבריכה. 
כל הסכמה לגיוס של שולי הנוער ירוקן בהדרגה את הבריכה ובמהירות עצומה נתרסק אל מציאות בה רק מזעיר נמצאים בישיבות  בדומה לציבור הדתי לאומי .

הוויכוח עם המחנה הפרוגסיבי מתנהל בשפה אותה הוא לא מבין. עלינו להתחיל ולדבר איתם בשפה שלהם!
על בני התורה לעמוד בגאון ולומר לכל המשניאים והמחריבים כי אין אנו מתגייסים לצבא מהסיבה הפשוטה. אנחנו נאמנים לדרך רבותנו ולא מכירים במדינת ישראל. ומשכך, אין כל היגיון לסכן את גופנו למען שלטון בו לא בחרנו ואותו אין אנו רוצים... נילחם על זכותנו לחיות בארץ ישראל אבל לא במדינת ישראל, מדינה אשר השמידה רוחנית מיליוני נשמות.
על בני התורה לעמוד אף הם תחת כל עץ רענן ולהשיב בקול ניחר לכל המקטרגים והשונאים שבמחנה הפרוגרסיבי כשם שאתם קראתם שלא להתגייס כל עוד השלטון לא מוכן להיות כפוף לבתי המשפט  אף אנו קוראים שלא להתגייס כל עוד השלטון לא יהיה כפוף לרבנים ולתמידי החכמים.
ואליכם הנחזים להיות נציגי הציבור החרדי אני פונה...אל תדמו בנפשכם להימלט בית המלך...כל עבדי המלך ועם מדינות המלך יודעים אשר כל איש ואישה אשר מצביעים עבורכם לכנסת, אינם עושים זאת ברגשי הכרת הטוב על פועלכם....וזאת מהסיבה הפשוטה שאין כל פעולה טובה שאתם עושים לטובת הציבור (למעט לטובת מנהלי המוסדות שגם זה לטובתכם האישית ואכמ"ל). 
אפילו את בעיית התחבורה הציבורית אשר מטרידה כל אדם בציבור החרדי אינכם מעוניינים לפתור.. כלום יודעים אתם היושבים על כורסאות העור את הקושי שיש לאדם מבוגר להמתין עד אין קץ לאוטובוס שלא מגיע. כלום חשים אתם את תסכולה של גברת מבוגרת כאשר היא רואה את האוטובוס עובר ולא עוצר....זה מעניין אתכם בכלל?
לממן פקחים שיתעמרו בציבור אתם עושים. אך לממן פקחים שיעקבו אחר יציאת האוטובוסים בזמן, שיעקבו אחר הגעת האוטובוסים לתחנות ועל העצירה בהם, זה לא... מדוע? 

אך בכל זאת חלק מהציבור החרדי ממשיך לתת את גבו השחוח וזאת בשל רצונו למלא את רצון רבותיו..
נקל לשער מי יהיו רבותיו של אותו נער שוליים לובש מדים.
נקל לשער מי יהיו רבותיו של אותו בחור חמד שהתפתה בעקבות אחיו ללבוש את המדים הצואים

לטובתכם ולמען כסאותיכם, חדלו לכן מהדיונים על ריקון הבריכה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.