רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 במרץ 2024

מבזקים

 

✅ חוק הגיוס: המפלגות החרדיות קיבלו מסרים מלשכת רה"מ שהכסף שיקוצץ יישמר וינתן בהמשך. המטרה - לעודד אותם לתמוך במתווה חקיקה כלשהו. מתווה שכזה יתן זמן לממשלה (גם אם בסופו לא יגויס אף בן ישיבה) וכך, בדיון בבג"צ שיתקיים בחודש מאי המדינה מתווה חקיקה (נדב אלימלך)

✅ גדעון סער הערב בערוץ 12: "אם הייתי מסכים לתמוך בחוק הגיוס - נתניהו היה מכניס אותי לקבינט המלחמה"

✅ מתן חודורוב ואביעד גליקמן בחדשות 13: היועמ״שית אוסרת על השרים ״לפצות״ את החרדים על הקפאת התקציבים לישיבות שתיכנס לתוקף מחר: לא באמצעות הגדלת ״ערך הנקודה״ לאברכים שנותרו זכאים, לא בהגדלת תקציבים חלופיים ולא באפיקי מימון אחרים. כל אלה מהווים לשיטתה של בהרב-מאירה הפרת צו ביניים של שופטי בג״ץ. כמו כן, היועמ״שית דורשת ממערכת הביטחון לנקוט בפועל צעדים לגיוס בני הישיבות החייבים בכך.

✅ הלפרין ב'קול  חי': לפי הערכות ראשוניות של ועד הישיבות ישנם כ-25% מהבחורים בגילאי הגיוס שהתקציב לגבם יימשך בחודשים הקרובים, מאחר והגישו דיחוי עוד לפני פקיעת חוק הגיוס והחלטת הממשלה שהגיעה בעקבות הפקיעה. בנוסף יש כ-15% בעלי פטור, שהתקציב לגבם יכול גם כן להימשך.

✅  עוד מהלפרין ב'קול חי': נשקלת הגשת בגצ על שלילת שאר התקציבים, מאחר ושליחת צווי הגיוס לתלמידי הישיבות תיארך  שבועות - ואז יש עוד תקופת מבחן של מספר חודשים לפני שהם לא מתייצבים להתגייס ומוגדרים רשמית כ'משתמטים'. לכן אין סיבה לשלול להם במיידית את התקציבים עד שהם לא מוגדרים רשמית בחוק 'משתמטים'.

✅ יואלי ברים: בנאום סיום כהונתה, עליזה בלוך העניקה לראה"ע בית שמש שמואל גרינברג תמונה של 13 חללי צה"ל בני העיר שנפלו במלחמה.

✅ חברי ש"ס סירבו להשתתף בישיבה ולטענת חבר מועצה מש"ס הם לא אופוזיציה אלא בתפירת דילים אחרונים לקראת כניסה לקואליציית זייברט. ראש העירייה מעדיף כי את תפקידי האופוזיציה בוועדות ימלאו נציגי עץ ולא וידר, אולם בית המשפט אסר על התערבותו של ראש העירייה וקבע כי ההחלטה תהייה בידי חברי האופוזיציה בלבד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.