רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 במרץ 2022

בענין הגאולה


 מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

בס"ד, ערש"ק פר' פקודי חזק אדר ב' תשפ"ב.

לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.

 בשעת סעודה שלישית בשבת שעברה, בעת רעוא דרעוין, חשבתי מה להגיד ב'שלש סעודות תורה', הרהרתי בכה וכה, ואז אינה ה' לידי ספר 'תורת משה' חידושי החת"ם סופר, ופתחתי בפרשת פקודי, ומכיון שזמן מועט לפני כן, הקהל התנגן עם הבעל קורא את האזלא גרש של 'ואת האלף' כמו שנהגו בחוהמ"פ להיגרר ב'כאלה', עיינתי בחת"ס ד"ה 'ואת האלף' ועלה מיד רעיון נפלא, שמרומז בדבריו שגאולתנו קרובה.

 החתם סופר כותב שם מעין דברי נבואה ומסיים במילים והדברים סתומים

 בטח, וכי ה'חת"ם סופר' היה לו הוא אמינא כי יעברו עוד 200 שנה עד לגאולתנו

 אבל אנחנו כבר מחזיקים שם, עברו את ה-200 שנים הללו ומתברר כי החת"ס חזה במדוייק את ה'מוצאי שביעית' המתקרב שעליו אמרו חז"ל 'במוצאי שביעית בן דוד בא'. (ואע"פ שיתמהמה עם כל זה אחכה לו)

לפני כן אקדים סיפור ששמעתי כמה פעמים מהמגיד הירושלמי הנודע הג"ר מרדכי דרוק זצ"ל

 יום שישי אחד, בסביבות שנת תש"ך, פגש הג"ר שלמה זלמן אויערבאך זצוק"ל את שכנו המקובל הירושלמי הג"ר מתתיהו דייוויס זצוק"ל בשכונת שערי חסד

 אמר הגרש"ז לר' מתתיהו, הלא תדע כי צריך להתכונן בקרוב לגאולה

 'זאת מנין לך'? שאל ר' מתתיהו, ששבילי הזוהר היו נהירין לו כשבילי דשערי חסד

 ענה לו הגרש"ז, ע"פ דברי הגמ' בסנהדרין שהעולם מתקיים ששת אלפים שנה והאלף השביעי שבת, וידועים דברי הזוהר שהזכרנו לעיל שבשנת ת"ק באלף השישי יתחיל תהליך הגאולה, וכל אלף שנים בבריאה הוא כנגד יום בשבוע, הרי שהאלף השישי הוא כנגד יום שישי שבו מתכוננים לשבת.

 החשבון פשוט, שכיון שכל אלף הוא כנגד יממה, הרי שחמש מאות השנים הראשונות הם לילה ומחמש מאות ומעלה הם יום, א"כ, ע"פ הזוהר דלעיל, תהליך הגאולה מתחיל בבוקר יום השישי לבריאה.

 משיח אמור לבוא 'בעתה' לקראת שבת שזה חצות היום, שזה 250 שנה אח"כ, דהיינו תש"ן, וממילא צריך כבר להתחיל להתכונן אליו

 אמר לו ר' מתתיהו, בקבלה מובא שמשיח יבוא לעת המנחה, וזמן מנחה הוא כחצי שעה אחר חצות היום, הרי שהזמן 'בעתה' היא בתוך העשור של תש"ע

 אמר לו הגרש"ז, הלא יודע אתה כי בתש"ע לא אני ולא אתה נהיה כאן, ומה איכפת לך תש"ן? ענה לו ר' מתתיהו, אתה צודק, אבל מה אעשה שזה האמת

ע"פ הסיפור הזה, מצאתי בדברי החת"ס בתחילת פרשתנו ד"ה 'ואת האלף' כי תשפ"ב היא אותה שנה שחז"ל אמרו עליה: שבוע שבן דוד בא 'שביעית מלחמות' כפי שעינינו רואות נכוחה.

ובדרך צחות, מה שאמרו שם 'שישית קולות' אלו הבחירות שהיו שנה שעברה הן בא"י והן בארה"ב וכולם טוענים שגנבו להם את ה'קולות'...

אז מה ההוכחה בדברי החת"ס? תדפיסו את הגליון ותראו, זה לא ארוך מדי ושוה מאמץ, ובשבת טיש תיהנו ותהנו את משפחתכם.

כפי שמסתמן ומסתבר, תיכף משיח יבא ויעמיד את ראשי השלטון כולל ליברמן ולפיד למשפט וישאל למה התנכלתם ליהדות החרדית?, מה יענו? אני מקוה שהם יאלמו דום, אבל אם ישלפו את החדשות של הבוקר ויראו לו את דבר המעצר של אחד מראשי 'ועדת התקשורת' שהפעיל פרוטקשן ומונופל על גבם של המוני בית ישראל וערך הפגנות כביכול בשם הדת כדי לסחוט עוד קצת מצלצלים, יש סיכוי שהאודם שעל פניהם קצת ירפה מהם, כי אם מישהו שלמד בת"ת וישיבה מתנהג כך, מה לנו ללון על אנשים שהתחנכו ללא שום ערך לתורה ודת?

ובאמת, מה לנו כי נלין על אותו חבר 'ועדת תקשורת', אם הוא ראה דוגמא אישית של התנהגות יפה כזאת מאנשים שממונים מעליו? ואסביר בסיפור שאירע איתי אישית וכאב לי בשעתו (לא את כאבי האישי, אלא את חילול ה').

לפני 15 שנה, פנו אלי מערוץ תקשורת שאאפשר להם להסריט אותי ואת משפחתי בהכנות לפורים ובחגיגות הפורים לצורך שידור, הסכמתי והדבר בוצע.

קיבלתי טל' מרב אחד שכביכול ממונה על 'משמרת הצניעות' וטענה בפיו, כי ע"י היענותי לערוץ הנ"ל, אני מכשיר את הטמבלויזיה לציבור החרדי, והוא מבקש ממני לפנות לערוץ ולדרוש מהם לא לפרסם את הכתבה, ואם לא אעשה כן, יפרסם מודעות השמצה נגדי.

אמרתי לו כי אנסה, אך אינני בטוח שאצליח, כי החתימו אותי מראש על מסמך שלא אוכל לתבוע אותם וכו', סיכמתי איתו כפשרה, כי אפגש איתו ביום שני הקרוב בשעה 4 אחה"צ במשרדי 'הועד לטוהר מחננו' ואחתום לו על מסמך שאני מתחייב שלא להופיע יותר בתקשורת ללא רשותו, ובתמורה הוא נלא לפרסם מודעות נגדי.

ביום שני בבוקר יצאתי לרחוב והמודעות עם ההשמצות נגדי היו מודבקות ברחבי העיר בניגוד לסיכומים, עם חתימת ידו של אותו רב יחד עם רב נוסף, מו"צ ברמות (אציין כי המו"צ מרמות התקשר כעבור ימים מספר לבקש סליחה ואכמ"ל).

אז מה לנו כי נלין על עסקן ואם כך מתנהג מו"צ שהמילים הרה"ג מוצמדים לשמו, מה לנו כי נלין על עסקן זול שחוץ מכסף אין בעולמו כלום?

בברכת שבת שלום ומבורך: ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.