רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 8 באוקטובר 2021

רשפי אש - לשבת


 מאת יהודי פשוט

תשואות חן לו להרב העורך שליט״א שהביא לנו את הקליפ המתוק מדבש מנאומיהם חוצבי הלהבות של פוסקי ק״ק לייקווד המעטירה. ואכן הפוסקים הגדולים האלה מדברים חזק כמו שגדולים בישראל בעיר התורה כלייקווד חייבים לדבר, עכט פייער אש להבה..

אבל, והאבל הקטן הוא שאני בעניי לא מסוגל להבין באיזה מין עולם הזוי העלובים האלה חיים.
מילא המשילעם זוראח הנחמד ההוא עם כובע הסיר הסאטמארי נראה עוד צעיר, הוא חוזר וחוזר נעביך על תובנתו שהדוקטוירעם הם מממש ממש ראצחעם. למה? כי כך מצא בערוך השולחן ובכלל אנשים כערכו לא חייבים להסביר. ואם צדיק יקר שכזה היודע לצטט מערוך השולחן אמר ראצחעם אז הם בוודאי ראצחעם הפסולים לעדות ופשיטא שאוסער באיסער חומער לתת את הג׳עב..  

ואם יש בעייה רפואית חס ושולעם יש ב״ה פוסקים בעיר והדבר הקשה יוליכו לפני התאחדעס הרבונעם בוויליאמסבורג והכל על מקומו יבוא בשולעם פיקס.

אבל תמצית דברי חבריו המדברים גבוהה באנגלית של אינג׳ינירן הוא שאין דעתם נוחה עם מעטאדות המחקר והבדיקה של רשויות הבריאות, וזה ממש מדאיג.  עילוי אחד מהם גם דקדק ומצא סברא לסתור מיניה וביה בעצם עדותם ממאש.

בהחלט שעל מאורות שכאלה ראוי לברך עושה מעשה בראשית ולגמור את ההלל גם אם הם לא בדיוק מבינים שרשויות הבריאות החשופים לתביעות משפטיות ונהגו מאז ומתמיד להיות מסייגים את דבריהם.

ולו טרחו אותם גדולי עולם מעיר התורה לעיין בדפים הקטנים המצורפים לכל תרופה ותרופה היו מוצאים שכולם ללא יוצא מן הכלל מסייגים את המלצתם לעובדות היבשות העומדות להם ממחקרם בבטיחות התרופה וה FDA הממשלתי בדק ואישר, וכי מאז ימי רבי טודרוס הרופא ידוע שלכל תרופה בעלת פוטנציאל ריפוי יש מעצם טבעה גם השפעות שליליות, אלא שאלה ניתנים אחרי שיקולי הרופא במידת הצורך וכדאיות הסיכונים.

פשיטא שבעולם התיקון בקרוב בימינו, אמריקה תקח מוסר ותתנהל ישיביש כראוי, אז בוודאי יימצאו המחליפים הכשרים מעולם התורה והחסידות לדאקטוירעם הראצחעם.  

אבל אחרי ששמעתי את מוצאות חכמתם של הפוסקים החשובים בנושא הזה דומני שייטב בינתיים לכולנו שישאירו את נושא הרפואה ובטיחות התרופות לדאקטוירעם הראצחעם..

ביקרא דאורייתא
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.