רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 בספטמבר 2020

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

 


שלום וברכה מורי ורבותי!

ערב שבת שלום, שבת פרשת שובה.

"שׁוּבָה יִשְׂרָאֵל עַד ה' אֱלֹהֶיךָ כִּי כָשַׁלְתָּ בַּעֲו‍ֹנֶךָ" (הושע יד, ב). מה זה עד ה' אלוקיך?

הגמרא במסכת יומא (דף פ"ו ע"א) אומרת: "אמר רבי לוי, גדולה תשובה שמגעת עד כסא הכבוד, שנאמר שובה ישראל עד ה' אלוקיך". כלומר, עד ה' אלוקיך - עד כסא הכבוד של ה' אלוקיך.

מה פירוש 'תשובה שמגיעה עד כסא הכבוד'? וכי היא מתנפחת? היא גדלה? היא נוסקת אל-על?

מסביר רבנו חננאל במקום (שם בע"ב), שגם אם חטאתו גדלה והגיעה עד כסא הכבוד, גדולה תשובה שמכפרת.

מורי ורבותי!

לפעמים אדם מרגיש רחוק מהקדוש ברוך הוא, לפעמים אדם אומר לעצמו: "אני, במקום הקדוש ברוך הוא, לא הייתי סולח לעצמי על השנה הזו", אבל אתה לא יודע שהקדוש ברוך הוא אוהב אותך יותר ממה שאתה אוהב את עצמך, ואתה לא יודע שאבינו מלכנו הוא קודם כל אבא ורק לאחר מכן מלך.

ובאהבה של ה' יתברך כלפיך 'גדולה תשובה שמגעת עד כסא הכבוד', וגם עבירות גדולות כל כך, הקדוש ברוך הוא יודע למחול עליהן.

ממך נדרש בסך הכל לעשות את הצעד המקביל - תחזור בתשובה עד כסא הכבוד, תפתח באמת דף חדש, תבוא לקדוש ברוך הוא ותרצה לפתוח את השנה החדשה ברגל ימין. "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם" (שהש"ר ה, ב), הקדוש ברוך הוא אומר: "אני רוצה אתכם, תגלו רצינות, ואת יתר העבודה אני אעשה בשבילכם".

ברכת שבת שלום ומבורך, שבת מועילה, שבת של התחזקות וחזרה בתשובה, ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא..
וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.