הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון
שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת שופטים שנת ה'תנש"א
סימן יא ,
מזה מובן הלימוד לכל אחד ואחד בעמדנו בשבת פרשת
שופטים בדורנו זה ובפרט בזמן האחרון , הרגעים האחרונים דהגלות – שצריכה להיות
עבודה בהתאם מדה כנגד מדה למצב הגאולה , לפרסם אצל עצמו ואצל כל אלו שאפשר להגיע
אליהם – שצריכים לקבל על עצמם ולקחת על עצמם [ ביתר חוזק ] את ההוראות והעצות
דשופטיך ויועציך שבדורנו – מאן מלכי רבנן בכלל , ובפרט נשיא דורנו – הבא בהמשך
לרבותינו נשיאינו שלפניו – שופט דורנו ויועץ דורנו ונביא דורנו , וכציווי התורה
הנזכר לעיל , נביא אקים להם מקרב אחיהם כמוך ונתתי דברי בפיו ודיבר אליהם את כל
אשר אצונו , אליו תשמעון , וכפסק דין הרמב"ם הנזכר לעיל , שאם יש לאחד המעלות
והשלימויות שצריכים להיות לנביא ומראה אותות ומופתים – כפי שראינו ורואים בהמשך
קיום ברכותיו אצל נשיא דורנו – הרי אין אנו מאמינים בו מפני האות לבדו כולהו אלא
מפני המצוה שצוה משה בתורה ואמר אם נתן אות אליו תשמעון , על ידי זה שיאמר דברים
העתידים להיות בעולם ויאמנו דבריו
[ כפי שראו זאת אצל כבוד קדושת מורי וחמי
אדמו"ר ] , ויתירה מזו , נביא שהעיד לו נביא אחר שהוא נביא – כפי שהוא בנוגע
לנשיא דורנו , ונמשך בדור שלאחריו על ידי תלמידיו כולהו – הרי הוא בחזקת נביא ואין
זה השני צריך חקירה , וצריכים לציית לו תיכף ומיד עוד קודם שיעשה אות , ואסור
לחשוב אחריו ולהרהר בנבואתו שמא אינו אמת ואסור לנסותו יותר מדי כולהו שנאמר לא
תנסו את השם אלקיכם כאשר נסיתם במסה כולהו , אלא מאחר שנודע שזה נביא יאמינו וידעו
כי השם בקרבם ולא יהרהרו ולא יחשבו אחריו כולהו , כיון שמאמינים בדברי הנביא , לא
משום שאלו דבריו של הנביא , אלא משום שאלו דברי הקדוש ברוך הוא על ידי נביא זה
[ אפילו לא דברי הקדוש ברוך הוא שנאמרו על ידי
נביא שני , אבל לא נאמרו אליו ] , ישנה הוראה כנזכר לעיל , שצריכים לפרסם לכל אנשי
הדור , שזכינו שהקדוש ברוך הוא בחר ומינה בעל בחירה , שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה
מאנשי הדור , שיהיה השופטיך ויועציך ונביא הדור , שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע
לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה , בכל עניני תורה ומצוות , ובנוגע לחיי
והנהגת היום יום הכללית , גם בבכל דרכיך [ דעהו ] וכל מעשיך [ יהיו לשם שמים ] , עד
– הנבואה העיקרית – הנבואה שלאלתר לגאולה ותיכף ומיד ממש הנה זה [ משיח ] בא ,
וביחד עם הזכות – יש לכל אחד מאנשי דורנו האחריות לקבל על עצמו את השופטיך
והיועציך , ולציית להוראות ועצות טובות שלו – ובלשון רבים [ שופטיך ויועציך ] ,
ריבוי משפטים וריבוי עצות , נוסף על כך שזה בא
[ ומיוסד על ההוראות והעצות ] משופטיך ויועציך ,
מאן מלכי רבנן , ורבותינו נשיאינו בדורות שלפני זה – שאז יש לזה גם התוקף המובן
לכל אחד בבחינת עצה טובה [ לא רק בדרך ציווי ] , שאפילו אם הוא אוחז מעצמו
[ ואפילו
אם יש לו על פי תורה ושולחן ערוך ממה לאחוז מעצמו ] , הרי יחיד ורבים הלכה כרבים –
כדעת השופטיך ויועציך – רבים , ועל ידי הקבלה וקיום ההוראות דשופטיך ויועציך
שבדורנו – נעשה על ידי זה גופא מעין והתחלת קיום התפלה השיבה שופטינו כבראשונה
ויועצינו כבתחלה בגאולה האמיתית והשלימה [ כנזכר לעיל ] , במכל שכן מסוף מעשה
במחשבה תחלה , על אחת כמה וכמה שזה כבר גם בדיבור [ ניב שפתיים , ענין הנבואה ] ,
כנהוג לאחרונה לבטא את הדברים בדיבור , כולל ובמיוחד – שהנה הנה באה הגאולה , -
ועל פי זה ישנו גם מענה על השאלה ששואלים על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף
ומיד ממש – לכאורה , כיצד זה יכול לעבור ולהצליח בצורה חלקה כל כך , כיצד יגיבו
בני הבית על זה ומה יאמר העולם על כך ?! והמענה הוא , שאילו עניני הגאולה היו
חידוש , אולי היה מקום לשאלה , אבל היות והגאולה אינה חידוש דבר , אלא כל עניני
הגאולה התחילו כבר [ כבתחלה ] וכבר נמשכו ונתקבלו בעולם הזה הגשמי התחתון שאין
תחתון למטה ממנו [ בבחינת ויועציך כבתחלה ] – לא יהיה פלא כאשר הגאולה באה תיכף
ומיד ממש !
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.