הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון
שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת אמור תנש"א
סימן ו ,
מכיון
שהגאולה האמיתית והשלימה באה על ידי משיח צדקנו , מובן , שגם במשיח ישנם שלושת
הענינים [ באל"ף ] של גאולה , ובהקדם הדיוק בדברי הרמב"ם שמלך המשיח הוא
מבית דוד ומזרע שלמה , דלכאורה אינו מובן , מה שכתב מבית דוד [ כמו שהוא כותב גם
כן בספר היד ] הרי זה מפני שבבית דוד הוא עיקר המלכות , כיון שנמשח דוד זכה בכתר
מלכות לו ולבניו כולהו עד עולם , מלכי דוד הם העומדים לעולם , אבל מהו הרמז
ב ומזרע שלמה? ויש לומר [ בפנימיות הענינים ] ,
בימי שלמה היה מעין המצב דהגאולה האמיתית והשלימה , בזמן דוד היו מלחמות , עד שדם
לרוב שפכת [ ולכן לא היה ביכולתו לבנות את בית המקדש ] מה שאין כן בזמן שלמה שרר
שלום , ולכן הוא נקרא שלמה , כי שלום היה בימיו – מעין שלימות השלום לעתיד לבוא ,
ויש לומר שהטעם על זה , כי אצל שלמה היה שלימות החכמה – ויחכם מכל האדם , זאת
אומרת שנוסף לעצם ענין המלכות היתה אצלו גם שלימות בחכמה , ועוד יותר , ותרב חכמת
שלמה , , מכל חכמת מצרים – היתרון של האל"ף [ אאלפך חכמה ] שמתגלה על ידי
גולה [ חכמת מצרים ] , ובכח זה כל חכמי הגוים נתבטלו בעצם לגבי חכמת שלמה כי שלום
היה בימיו , עד שהאומות הביאו לשלמה את ניצוצי הקדושה [ כידוע בנוגע למלכת שבא ] –
מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , שלא ירעו ולא ישחיתו גומר , כי מלאה הארץ דעה גומר
, על דרך הבירור על ידי עסק התורה דבחכמה אתברירו בביטול הרע בעצם כמו לעתיד לבוא
דכתיב וראו כל בשר בחינת ראיה דחכמה כולהו וידע כל פעול כולהו , ויש לומר שזה נוגע
לשלימות ענין המלכות , שלכן אצל שלמה היתה מלכות בשלימות וישב שלמה על כסא השם
במצב של מנוחה ושלום [ בכללות ] , בערך למלכות דוד עליה היו קטרוגים וערעורים
כולהו , ואילו זכו היתה מלכות שלמה שלימות ענין המלכות ובית ראשון היה הבית הנצחי
, בגאולה נצחית , אבל בגלל שנתערבו ענינים בלתי רצויים , היה לאחרי זה קרוע אקרע
את הממלכה ,
[ למלכות יהודה ומלכות ישראל ] ואחר כך היה
החורבן , ולאחרי זה – חורבן בית שני , וגלות זה האחרון – עד שתחזור שלימות ענין
המלכות על ידי מלך המשיח , למעלה ממלכות שלמה , כשמלך אחד יהיה לכולם למלך גומר
ולא יחצו עוד לשתי ממלכות עוד , ודוד עבדי נשיא להם לעולם , ועל פי זה יש לומר
ההדגשה שמשיח הוא מבית דוד ומזרע שלמה –
כי החידוש של משיח יהיה מורכב ממעלת דוד [ מלכות ] ומעלת שלמה [ שלום ] על ידי זה
שלמשיח יהיה שלימות ענין המלכות , כולל חכמה שבמלכות [ כמו שמתגלה על ידי גולה , חכמת מצרים ] עד שאותו
המלך שיעמוד מזרע דוד בעל חכמה יהיה יותר משלמה , עד שלימות ענין המוחין [ בבחינת
פלא ] נוסף על מוחין ומדות ומלכות – כמו שכתוב ונחה עליו רוח השם רוח חכמה ובינה
רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת השם , וכידוע שמשיח יהיה הן מלך והן רב , וילמד כל
העם תורה , כולל – הנפלאות של פנימיות התורה ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.