רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 באפריל 2020

מכבי, והדם הנוצרי

את תפקיד הכומר הראשי של ימי הביניים, שעמד מול ההמון הנבער והלעיט אותם בסיפורי זוועות ובלהות על דם נוצרי המהול במצות היהודיות הפסחיות, מילא אתמול בהצלחה לא מבוטלת מר רן סער. מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, שזיהה את הפונטציאל התקשורתי שבהאשמת היהודונים של פעם, החרדונים של היום ב'הפצת מחלות'. והתריע על 75,000 תושבים נגועים במחלה. בדיוק כך, לא פחות ולא יותר.

וההמון המוסת, שרק ציפה לאיזה אישוש עובדתי דלוח ורעוע כדי לאמת את רגשי השטנה המבעבעים לא מהיום, קפץ על המציאה. לא היה צריך יותר מזה. פיסת הראיה הושגה, ההוכחה בידנו. מנכ"ל מכבי בעצמו אמר.

אין באמת הבדל ממשי בין אותם כמרים בגגות הכנסיה שצלצלו בקול פעמונים ובקולם שגרו את ההמון חסר הדעה ועמוד שדרה הישר אל גטו היהודים בלילות פסח ובשאר ימות השנה, לבין אותם שיום האתמול היווה בעבורם חגיגה אמיתית.

בני ברק התעוררה הבוקר למציאות עצובה. מציאות נכאים. בני ברק נכבשה. בני ברק בידנו. כוחות צבא דוהרים ברחובותיה כברחובות סג'עיה ודהריע, התושבים סגורים ומסוגרים בבית. כאחרוני האויבים, מציצים בבעתה מבעד לחרכי התריסים במתחולל ברחובות. ועוצמים עינים בפחד.

מצורעים. מפיצי המחלה.

העובדות עצמן, לא משחקות שם שום תפקיד. למה להתמקד בעובדות. אם יש נתונים של רן סער. את מי באמת מעניין שהטילו סגר על עיר כשמספר החולים בו הוא 0.5. כן כן. שמעתם נכון. חצי אחוז מהאוכלוסיה הבני ברקית נשאי הנגיף. זוהי העיר 'מוכת הגורל', ככה נח לכולם, ככה נח לתקשורת, וכך נח גם לרן סער. יש סיכוי בהחלט סביר לסבב נוסף באולפנים, סבר הפנים החמורות שלו בהחלט ייראה תכופות בשבוע הקרוב, היה שוה.

אז כן. בני ברק היא עיר צפופה, ומבורכת, ואהובה. תושבים רבים לה, שחרדים לגורל ילדיהם לא פחות, והרבה יותר, מכל אוכלוסיה אחרת בעיר. ילדים כבר לא נראים ברחובותיה זה שבועות רבים. משפחות כלואות בבית עם 10 נפשות ויותק. המיעוט המפר בעיר הוא מיעוט הרבה יותר זניח מהמיעוט המתהולל בחופי הים והפארקים בתל אביב.

אבל שוב, את מי מעניינים העובדות. אפשר הרי ללהטט, להשתמש באחוזים, במספרים, לאחז עיניים ולבלבל את הצופה וגם לא לצאת שקרנים.

אל דאגה, מחר נעשה סיבוב יח"צ בכל המדיה המגזרית. אפ'חד מהם לא יתעסק עם תקציב הפרסום המפורסם של מכבי, אל דאגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.