רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באפריל 2019

ידיעות כלליות

ח"כ ביטן ל'ערוץ הכנסת': "אני מעריך שהממשלה הקרובה תחזיק קצת יותר משנתיים".

נתן אשל הגיב לטענות על השתתפותו במשא ומתן הקואליציוני: "לכל התוהים והכואבים והכועסים למה אני מסייע להקמת הקואליציה? התשובה פשוטה! גזרתי על עצמי עבודות שירות למען הציבור. מאחר ושנים אני מואשם בכל דבר שזז או לא זז הזוי ומטורף. רק לאחרונה חברת הסייבר שאין לי פרצה לטלפון של גנץ ולפני כן טענו שאני עומד מאחורי החוקרים הפרטיים שעוקבים אחרי רוני אלשיך ואנשיו. החלטתי את מה שהחלטתי"

שר המשפטים לשעבר דן מרידור: "ההתערבויות של בית המשפט הן מינימליות, הן ממש על הגבול של משהו הכרחי. אפשר גם לחלוק על זה, אבל אני שואל מה עדיף? עדיף שלא תהיה שום בקרה על הרוב? שהרוב יעשה למיעוט מה שהוא רוצה לזה יקראו דמוקרטיה?"

פרלשטיין: ‏ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך הבטיחה לדאוג לציבור החרדי, אבל הנתונים מספרים תמונה שונה. בעיר טוענים כי בחג הקרוב עיריית בית שמש התעלמה כמעט לחלוטין מהציבור החרדי. מכעיס.

‏6,000 דו"חות תנועה חולקו בשבוע האחרון כחלק ממבצע אכיפה משטרתי, 650 מהם לנהגי משאית. בתוך כך, נתפסו כ-1,500 נהגים שהשתמשו בטלפון הנייד בזמן נהיגה ונפסל רישיון נהיגה של 27 נהגים למשך חודש בגין עבירות תנועה חמורות ו29 כלי רכב הושבתו.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון חושף לשלומי הלר פרטים מ"תכנית ה100" של טראמפ: "נפגשתי בשבוע שעבר עם השגריר האמריקאי. לא תהיה הקפאה של הבנייה בעיר, נבנה בכל השכונות; בהר חומה, בגילה, ברמת שלמה, ובארמון הנציב."

‏רשת NBC מדווחת: ייתכן ונמצאה תרופה למחלת "ילדי הבועה" שנולדים ללא מערכת חיסונית. על פי הדיווח 10 תינוקות הבריאו כתוצאה מטיפול גנים חדשני, שעושה שימוש בנגיף ה-HIV.

גדסי בטויטר: ‏נציגי שס בראשות יו"ר שס באלעד צוריאל קריספל עזבו את ישיבת המועצה משום שלטענתם קיום הישיבה היום אינו חוקי שכן הזימון לא תקף. למרות שיצאו החוצה, המועצה אישרה את מינוי יו"ר דגל התורה בעיר אבי שטרן לסגן ראש העיר. זאת מבלי שנחתם הסכם קואליציוני.

כאן חדשות: ‏למרות האזהרה המפורשת לא לנסוע לסיני: יותר מ-85 אלף ישראלים צפויים לעבור בפסח מעבר טאבה - גידול של 20% לעומת שנה שעברה.

'ערוץ 12': ‏הוועדה המסדרת של הכנסת החליטה לבטל את ועדת השקיפות שבראשה עמדה ח"כ סתיו שפיר. לא צפויה לקום ועדה אחרת שתעסוק בנושא.

האם העירייה בטבריה בקריסה ממשית? צייטלין בתיעוד בטוויטר: תושבי קריית מרכז בטבריה נאלצו לשלוח את ילדיהם בני ה-4, 5 ו-6 לאסוף אשפה ולנקות את הרחוב. על פי התושבים, בגלל מחסור תקציב מהעירייה.

החדשות 13: ‏גורמים בכירים במערכת המשפט: ״מינוי סמוטריץ׳ או לוין לשר המשפטים - הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון״. ״יהיה לו גיבוי מנתניהו להרוס את בית המשפט ואת השיטה״.

החדשות: ‏גורמים במשטרה מזהירים מפני מינוי של מירי רגב או בצלאל סמוטריץ' לשר לביטחון הפנים, בשל עמדותיהם בסוגיות הנוגעות להר הבית והמגזר הערבי. אחד החששות הוא שהם יתירו ליהודים לערוך זבח בהר הבית במהלך חג הפסח בשנה הבאה.

סמוטריץ בטויטר: ‏אני בדרך בעזרת השם למשרד המשפטים. אבל תכל'ס השקף הזה (יותר ליהודים להקריב קרבן פסח) הוא רעיון לא רע. אשמח לעוד הדלפות ותדרוכים עם רעיונות של "בכירים" במשרד המשפטים ובבט"פ לרפורמות חשובות לקראת המינוי. חג כשר ושמח.

‏כ-30 עובדי מפעל של התעשייה האווירית נבדקו ביומיים האחרונים בביה"ח, לאחר שבמהלך עבודה שגרתית נדלק בטעות מכ"מ של מל"ט ועלה חשש שנחשפו לקרינה. המצב של כולם תקין.

משרד הבריאות בהוראה חריגה: כל מי שטס לחו״ל לפסח - חייב להתחסן נגד חצבת. נפתחו עשרות מוקדים ברחבי הארץ.

המו״מ הקואליציוני. עקיבא נוביק ב׳ערוץ 13׳: כחלון לא עונה לטלפונים של נתניהו ״מה החיפזון לפתוח במו״מ בחול המועד?״. עוד ב׳כולנו׳: ח״כ רועי פולקמן מאיים לפרוש אם מפלגתו תצטרף לליכוד.

דפנה ליאל חושפת ב'החדשות' שיחה שהתנהלה בין ראש הממשלה נתניהו לסמוטריץ' ביום הבחירות - "רה"מ תזהר שלא תצליח יותר מידי ותשאר ללא קואליציה. אתה תאכל אותנו. תגיד להצביע רק לימין בלי להזכיר את המילה מחל".

איתי גדסי: ‏לאחר שלא מונה לסגן בישיבת המועצה הערב, מסר הערב אבי דיין הודעה לראש העיר שרוליק פרוש בה הודיע לו שהוא פורש לאופוזיציה.

במשטרה מגיבים: צר לנו על אמירות בשם "גורמים עלומים"; אנו לא עוסקים במינוי שרים.

יענקי פרבר: "החוצפה בהתגלמותה, משטרה שלא מצליחה לייצר מפכ"ל ראוי מתוכה, מעזה להכתיב לממשלה את מי למנות לשר".

עקיבא נוביק: ‏בניגוד לפרסום שלי הערב, פולקמן מבהיר שמעולם לא איים לפרוש והוא סומך את ידו על כחלון ועל כל החלטה שיקבל, כך ע״פ לשכתו.

'בחדרי': הגרב"צ מוצפי יצא בשיעורו השבועי נגד אלי ישי ותקף את תמיכתו ב'יהדות התורה' בבחירות: "לפני הבחירות הסתובב כקבצן אולי אצל כחלון הלך לליכוד מה אתה עושה במפלגה של חילונים?".

פרבר ב'בחדרי': שלוש ישיבות של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג נסגרו בהוראת הרשויות וקנסות הוטלו אל המנהלים, במטרה למנוע את התפשטות מגיפת החצבת.

גליקמן בטוויטר: ‏היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, במעמד הרמת כוסית פסח עם עובדי משרד המשפטים אתמול: ״אני מבקש גם להודות לשרת המשפטים. זה אמנם איננו טקס פרידה, אבל חשוב לי לומר בהזדמנות הזו שלאורך כל כהונתה, וגם כאשר זה לא היה מקובל או פופולרי, השרה – איילת שקד – חזרה והדגישה בפני כל ‏פורום ומעל כל במה את האמון שהיא רוחשת ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בכך שאנחנו פועלים ומקבלים החלטות משיקולים מקצועיים וענייניים בלבד. כפי הנראה, בקרוב יתמנה שר או שרה חדשים למשרד המשפטים. מיותר לציין, שאנחנו נקבל בברכה כל שר שיתמנה, ונסייע בידו להגשים את המדיניות שלו ‏ושל הממשלה בגבולות החוק. בחודשים האחרונים עברנו אתגרים מאוד משמעותיים שהתאפיינו בשילוב ידיים ובעבודת צוות של פרקליטות המדינה וייעוץ וחקיקה.האתגרים ימשיכו ללוות אותנו גם בעתיד, אבל אני משוכנע ביכולת שלנו כצוות לעמוד בהם. כולנו שותפים למאבק הבלתי מתפשר על שלטון החוק, וכמו תמיד ‏ביחד נעשה ונצליח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.