רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 בספטמבר 2018

מתנגדי הרב ברלנד נקלעו ביום כיפור למצב מביך

מאת ברסלבר מתנגד להרב ברלנד

מזה שנים רבות וארוכות שקהילת חסידי ברסלב במאה שערים סובלים מהטרדות חוזרות ונשנות של אליעזר ברלנד וקהילתו "שובו בנים". 

למרות שאנשי שובו בנים יודעים היטב שאינם רצויים בבית כנסת הגדול של חסידי ברסלב, ברלנד מתעקש להגיע ולהטריד פעם אחר פעם את אנשי ה"שוהל" הוותיק במאה שערים, להציף את הבית כנסת עם כמה מאות "בעלי תשובה" מופרעים ופראים, כשהוא מתנהל כמו "כוכב רוק" בכניסתו וביציאתו. 

מה הוא רוצה למען השם מה"שול"?! לשיא העזות החוצפה וההטרדה הם הגיעו בליל כיפור. 

לפני כל נדרי פלשו לביהמ"ד קבוצה של כ 300 ממאמיני ברלנד ביחד עם בחורים וילדים משולהבים כשהם מקיפים את מנהיגם המעורער ובעצם משתלטים על המקום שלא שייך להם. 

לאות מחאה ירדו לבית מדרש הקטן שלמטה כל מי שלא היה מעוניין להמשיך ולשהות בבית כנסת הגדול שנהפך בעצם לבית כנסת של ברלנד לכל דבר ועניין. 

כל התפילות שהיו אמורות להיות בבית מדרש הגדול, התקיימו בנפרד בבית מדרש התחתון ואילו ברלנד ואנשיו הצטרכו למצוא לעצמם חזנים ובעלי תפילה לאורך כל יום כיפור. 

גם בבית מדרש התחתון היו מעט הפרעות במהלך התפילות מפרחחי הקהילה של ברלנד שדפקו על הדלת או מידי פעם נכנסו ויצאו כדי להפריע או להביע את "כעסם" על ההתבדלות מרבם... 

למרבה הצער ה"שול" היה פשוט שלהם כל יום כיפור, וכל התפילות שלהם היו גזל גמור של מקומות ישיבה שאנשים שילמו עליהם במיטב כספם וגזל בית מדרש. 
חסידי ברסלב במאה שערים בפרט, וכלל תושבי אזור מאה שערים ובית ישראל סובלים שנים מרורות מהקהילה האלימה והמופרעת של ברלנד שהתנחלה בלב אזור חרדי מובהק במסווה של עובדי השם וחסידי ברסלב, ומנהלת ככת לכל דבר ועניין. 
הבו עצה הלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.