רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 בספטמבר 2018

הרב ברלנד התפלל עם קהילתו בשוהל במאה שערים

לכלל אנ"ש חסידי ברסלב הי"ו

גבאי בית הכנסת הגדול של חסידי ברסלב מאה שערים בירושלים מבהירים בזאת:

היות שבית הכנסת הגדול והמרכזי של כלל חסידי ברסלב במאה שערים, ה"שוהל", כשמו כן הוא, והיא מיועדת לתפילות ועבודת השם לכלל חסידי ברסלב.

מתוקף כך, כמו שהנהלת בית הכנסת רואים לנכון לאפשר להרה"ח ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א ולקהילתו "קרן אור" לקבל לידם את ניהול בית הכנסת לצורך תפילות וכינוסים בימי חול המועד ובימי חנוכה (וזאת על אף שגם זה עבר בדרכים לא כל כך חלקלקות לפני כמה שנים, אבל עם השנים הכל בא ברוך השם על מקומו בשלום), כאשר בדרך כלל בזמנים אלו שאר המתפללים הקבועים של הבית כנסת בוחרים מה ברצונם לעשות אם להישאר בבית הכנסת למעלה יחד עם הפעילות של מוסדות "קרן אור" או לרדת  לערוך את  תפילתם בבית הכנסת שיש ב"כולל" למטה.

כמו כן הגיעו הנהלת בית הכנסת להחלטה שביום הכיפורים מאפשרים להרה"ח ר' אליעזר ברלנד שליט"א ולקהילתו "שובו בנים" לבוא ולהשתתף בתפילות יום הקדוש בבית הכנסת למעלה, כאשר שאר המתפללים הקבועים בוחרים לעצמם את בחירתם אם להישאר להתפלל בבית הכנסת למעלה או לרדת להתפלל במניין שמתקיים בבית הכנסת שיש ב"כולל" למטה.
ועל אף שגם על זה יש כעת מקצת עוררין וחולקים (כמו שהיה בתחילה גם עם מוסדות "קרן אור") אבל מקוים אנחנו שברבות הימים גם זה על מקומו יבוא בשלום, וכמו שהמציאות הראה לנו בשנה זו ביום הקדוש ה'תשע"ט.

הנהלת בית הכנסת מביעה צער על כמה יחידים, משני הצדדים, שעשו דין לעצמם, ועוררו לחינם קצת צעקות שגרר בעקבותיו גם הרמת ידיים וגרמו בכך מהומה, וחבל על כך, כי המציאות מראה לנו שעם קצת רצון טוב ועם קצת פתיחת הלב אפשר בהחלט לבוא לפתרונות לטובת כל הצדדים.

מוצאי יום הקדוש, והימים הקדושים של ערב חג הסוכות

בברכת שנה טובה ומתוקה
ובתפלה שיתקיים בכולנו בשלמות:
ופרוש עלינו סוכת שלומך

הנהלת בית הכנסת
הגדול של חסידי ברסלב
מאה שערים ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.