רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 בספטמבר 2018

בעוד שחיים מאיר של ר' מנדלי הלך לברך את דודו בניו של ר' ישראל החרימו את ר' מנדלי

מי הם מחפשי המחלוקת בויזניץ, אנשי ר' ישראל ניסו במשך זמן רב לזרוק זאת על אנשי מנדלי, ומאז דרשת יוקיל על ההיסטוריה של ויזניץ הם משחקים אותה כאילו שהם הבעלי מחלוקת. והנה בראש השנה היתה לנו הזדמנות פז לראות מי הם בעלי המחלוקת, ומה גילינו, כי בנו של ר' מנדלי כמנהגו מדי שנה הלך לדודו ר' ישראל לומר לו שנה טובה, ואילו בני ר' ישראל הם החרימו ולא באו לר' מנדלי

גם ר' מנדלי לפני החג הגיע לר' ישראל לביתו כמנהגו מדי שנה, ואילו ר' ישראל משום מה עדיין לא מצא זמן מתי לבא לר' מנדלי, יתכן והוא עוד יבא עדיין יש כמה ימים ליום הכיפורים

אני כותב שורות אלו, מפני שמתחזקת התחושה כי בעלי המחלוקת הם אנשי ר' ישראל במיוחד אנשי ביתו, אין כל הסבר אחר, מציאות היא שמצד ר' מנדלי הם עושים הכל להמשיך לחיות בשלום כפי שהיה ואילו מצד אנשי ר' ישראל עושים הכל לשבור את השלום

אני מחפש ומבקש להבין מה עשו אנשי ר' מנדלי לר' ישראל, והאם יש מה שעשו ואנשי ר' ישראל לא עשו? ההגיון אומר כי אין כל טעם להמשיך במחלוקת הזו, לקראת ראש השנה קיוינו שיפרוץ השלום וזהו זה, למרות שלנו כאן יהיה פחות מה לכתוב, מכריז אני ומודיע כי אני מעדיף שלי לא לא יהיה מה לכתוב בענינים אלו מאשר שתהיה מחלוקת בויזניץ

הסיבה שלי כל כך חשוב שיהיה שם שלום, מפני שזו היתה פינה הכמעט יחידה בכל היהדות החרדית היכן שיש אחים או בני דודים שלא רבים, ואם גם פינה זו תשרף אז אוי לנו. נכון שעכשיו יש לנו את בני ר' מאטאלע שב"ה חיים בשלום ויתכן כי דוקא זו גרמה מחלוקת בין ילדי ר' משה'לע, מפני שיותר מדי שלום לא מסוגלת היהדות החרדית לשאת, ובכל זאת קיויתי שכל ויזניץ תשמש בענין הזה דוגמא, וחבל שהדברים מתגלגלים למחלוקת מיותרת

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.