מאת חסיד כואב
ראיתי
המחאה של התמימים הכואבים על מה שקרה בבית מקדשנו בקודש הקדשים שלנו בליל
חמישי אור לו' ניסן, וליבי בוכה על המוחים ועל הפושעים, ואפרט.
המחאה נעשתה על זה שמבלבלים את לימוד הרשימות בדרכים קיצוניות, וע"ז יצא הקצף.
רבותי,
אתם לא תופסים את הנקודה כאן, זה לא שייך ללימוד לא של הרשימות של כ"ק או
של לימוד עניני גאולה ומשיח, וזה גם לא שייך לשיטה זו או אחרת, וגם לא שייך
למחונכים של ישיבה זו או אחרת, המדובר הוא על אקט אנטישמי שלא היתה כזאת
בישראל שבן ישראל שאמו יהודיה יבצע פעולה כזו להחריב בית כנסת, נקודה.
באותו
יום לקח שייגעץ מטורף בקנדה וזרק אבן על הדלת הזכוכית של בית חב"ד, וכל
קנדה הסעירה על אקט האנטישמי של מטורף שחונך ברוח של אנטישמיות, ובכל
העיתונות דיברו ע"ז וראיינו את השליח, וכולם פה אחד מחו על פעולה
האנטישמית.
במה שונה מקרה זה ב770 מהפעולה של השייגעץ?
אני
הייתי ב770 באותו ערב כמו שאני בא כל ערב ללמוד שיעור חסידות עם חברותא זה
יותר מעשר שנים, וב"ה לאור גידול הישיבה אני מתקשה בכל ערב למצוא מקום
בשביל החברותא שלנו, וקצת מפריע לי דבר זה שלקחו מאיתנו האברכים את ביהכנ"ס
עבור הישיבה, אבל מה יש לעשות המקום הוא מוגבל ויש ליישב בדוחק, חוץ מזה
שזה עזר לי קצת להתקרב להתמימים היקרים פשוט מטעם קירוב המקום הגשמי, ונהי'
מזה קירבה רוחנית וידידותית.
בדרך
כלל אני מוצא מקום בחלק האחורי של 770 ומתיישב שם, באותו ערב ישבתי מאחורה
עד שבאו כמה חברה והתחילו לסובב את הספסלים והשולחנות באמרם שיהי' כאן
שיעור, אז כולנו שישבנו בצד האחורי עברנו קדימה לאמצע הביכנ"ס ליד הבימה.
בינתיים
אני שומע קולות המתקרבים לשולחן איפה שאני ועוד תמימים ישבו ולמדו או
אפילו דיברו דב"ט, ואני רואה המון רועש ומתקרב לשולחן שעדיין לפנינו ופתאום
הם מתחילים להפוך את השולחן עם הספרים ומהפכים את הספסלים עם היושבים
עליהם, אז רוב החברה פשוט קמו וברחו משם, וכמה ניסו להתווכח עם הפורעים ללא
תועלת, ואחד הבחורים שטעה וניסה בכוח לעצור את הפיכת השולחן, התנפלו עליו
והתחילו להרביץ לו מכות רצח.
אני
הרמתי את עיני וראיתי שכל השולחנות מצד מערב עד ליותר מחצי הביכנ"ס הפוכים
עם הספסלים והספרים על הרצפה כמו אחר פוגרום ממש, ופה ושם ישנם קבוצות
וצעקות, וגם הי' פינה של מכות.
ראיתי
את הפורעים מתקרבים לשולחן שלי וחשבתי אולי עד כאן, ומה מאוד התאכזבתי
לראות שגם השולחן שלי והספסלים התחילו להפוך, וראיתי קבוצה פורעים פשוט עם
דם בעיניים, וראיתי שאין כאן מצב אחר חוץ מפיקו"נ באם לא אברח משם, וכך
עשיתי. מיד אח"כ גם החשיכו את האורות כדי שחס ושלום אף אחד לא יוכל למצוא
פינה אחרת ב770 איפה לנסות ללמוד.
ואני
שואל את עצמי במה שונה מחזה זה מקריסטל נאכט בתרצ"ט בגרמניה? גם שם הנאצים
רצו למנוע מיהודים להתפלל בביכנ"ס ומצאו עצה לשרוף את הבתי כנסת, גם כאן
הגיעו בריונים ורצו למנוע מיהודים ללמוד ולהתפלל בביכנ"ס של נשיא דורנו
ומצאו עצה להפוך את השולחנות ולכבות את האור להחשיך את המקום שלא יוכלו
ללמוד.
שוב אני מתבונן בסיפורים
ששמעתי מאבי ומזקני, ומעוד עשיריות חסידים שעברו ושרדו את סטאלין וחבריו
היבסקים, שארבו על הבתי כנסיות כדי למצוא את התמימים שישבו ולמדו במחתרת,
והיו מתפרצים באמצע הלימוד והרסו את המקום כדי למנוע שלא יוכלו להמשיך
ללמוד תורה ברוסיא. ומי שעדיין לא מכיר סיפורים אלה יכול לקרוא את הספר
סמרקנד של הרב הלל זלצמן או הספר המאבק והנצחון של הרב אהרן חזן, וקצת יקבל
תיאור של מעשי צדקות אלו.
ואני חושב
במה זה שונה מכל הסיפורים ששמענו אודות האינקוויזיציה בספרד לפני יותר מחמש
מאות שנה, שגם שם רצו למנוע מיהודים ללמוד תורה, והיו מתפרצים לבתים שחשדו
ששם מתקיימים עניני יהדות והחריבו את המקום ואסרו את הדיירים, וכך השיגו
את מטרתם.
ואתבונן בתפלות שלנו "שיבנה
בית המקדש" והתפלות של "מפני חטאינו גלינו מארצנו ... ואין אנו יכולים
לעלות וליראות לפניך בבית מקדשנו", ואני שואל למה קוננים על ביהמ"ק, ומה עם
המיליוני יהודים שנהרגו, האם זה לא העיקר? איך זה שכל התפלות והקינות
סובבים את חורבן הבית ולא את שחיטת והריגת מיליוני יהודים? ואני שומע את
היפי נפש שצועקים איך משווים מתפרעים אלו שהפכו את ביהכנ"ס של בית רבינו
לנאצים, בזמן שהנאצים הרגו ושחטו שש מיליון יהודים? ואני תמה תמה אקרא, האם
צריכים להרוג יהודי כדי לקונן על חורבן בית המקדש? והאם חורבן הבית אינו
מספיק כדי שנרעיש עולמות? האם הנאצים לא היו אלה ששרפו את הבתי כנסת מבלי
שיהרגו יהודים? ומה רציתם שח"ו יהי' שפיכת דמים, ובאם לא הרי שלא קרה חורבן
הבית? האין זה הנקודה העיקרית והמשותפת בין כל הגורמים הנ"ל, מטיטוס עד
להשייגעץ בטורונטו או המתפרעים ב770, לחרוב בתי כנסת ולמנוע מבני ישראל
ללמוד תורה?
ומי לא זוכר איך הרבי
הגיב כשניסו למנוע מקבוצה של אנ"ש בהשכונה שרצו לקיים אסיפה פוליטית ב770,
והרבי הגיב שדבר כזה למנוע מיהודי מליכנס לבית כנסת זה מעשה של
הקומוניסטים, והרבי השווה את המונעים מלקיים אסיפה פוליטית, ולא שיעור של
לימוד, אלא אסיפה פוליטית, לקומוניסטים!
ולכן
כאשר מנסים למחות על זה שישנם בריונים שרוצים למנוע שיעור ברשימות, או
שמנסים לדבק התפרעות זו לקבוצה זו או אחרת, או שרוצים להאשים שיטה זו או
אחרת, או שמנסים להאשים ישיבה זו או אחרת, איבדתם את הנקודה, לא יכול להיות
כאן מלחמה פוליטית או שיטתית, יש כאן הנהגה אנטישמית פרועה ששייכת רק
לנאצים, קומוניסטים ואינקוויזטורים שונאי ישראל משך כל הדורות, ולב כל
יהודי חייבת לרעוד על שמועה זו.
איך
יכול יהודי לחשוב על סברא כזו להחריב ביכנ"ס מאיזשהו סיבה בעולם? בן ישראל
שנולד לאם יהודיה מוכן להחריב ביכנ"ס? איך לא ירעדו ידיו ורגליו רק על
מחשבה כזו, ועאכו"כ לקחת חלק בהנהגה כזו?
ואיך
יכולים אנ"ש בכל העולם, וכל הרבנים, וכל הראשי ישיבות, וכל המשפיעים, וכל
חסיד אשר נשמה באפו, לא למחות ולהוקיע הנהגה כזו? איך יכולים ללכת לישון
כשיודעים אשר חרב בית מקדשינו ומחריבים אותו כאן ועכשיו, ויד ישראל עשתה כל
זאת?
לאו עכברא גנב אלא חורא גנב
לימדנו רבותינו, באם לא תהי' מחאה המונית של כל או"א מאנ"ש לשבטיהם, ובאם
יישאר רק אחד מאנ"ש שלא מחה, הרי יד כולנו במעל, ושלא יגידו שידינו לא שפכו
את הדם הזה.
אידן ברידער אונזער בית
המקדש ברענט, באם אינכם יכולים למנוע את זה לפחות תקרעו בגדיכם ותרימו קול
נהי ובכי על חורבן בית מקדשנו קודש הקדשים.
וה'
הטוב ירחם עלינו ועל כל השייכים להרבי בעל יום ההולדת, שנוכל לשיר כי גבר
עלינו חסדו בימים אלו ממש, ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים בפסח זה ממש.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.