רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

דברי מחשבה ועמקות מתוך *מחשבת הנפש (חלק מו)*

בפעם הראשונה שהגענו לניו יורק, הסתכלנו בבוקר מהחלון ואנו רואים אלפי אנשים לבושים בצורה מסודרת עם תיקים בידים, רצים, הולכים וחוזרים וכולם ממהרים מאוד. 

התבוננו וחשבנו, ושוב ביום המחרת שוב הסתכלנו, ראינו שוב אלפי אנשים רצים וממהרים מאוד מאוד. ביום השלישי, עמדנו עם אדם שהיה איתנו והסתכלנו, ואז האדם התחיל להתלונן ולומר, לכולם יש עבודה, לכולם יש כסף, כולם מרויחים, לכולם טוב ורק לי קשה. הוא הגיע לאמריקה לפני שנים ולא עשה טוב, וכך היה מתלונן. 

אמרנו לאדם ההוא, בוא ונרד למטה לרחוב, נשאל כל אדם לאן אתה רץ וממהר? אחד יספר שממהר לבית חולים, השני יספר שממהר לבית משפט, השלישי יספר שממהר לצרה אחרת. בחוץ, הדבר נראה שכולם שמחים ולכולם טוב מאוד, אך כאשר תשאל ותבדוק עם כל אחד ואחד בצורה פרטנית, תמצא שכל אחד מרים וסוחב על עצמו צרות ובעיות רבות, ואין מקום לקנא בשום אדם, וכל הריצה שרצים זה לפתור בעיות שלהם. 

וכך ישנו מעשה על חסיד שהיה בצער על רוע מזלו ועל קשייו הרבים, וכך היה ממרמר ומתמרמר ימים על ימים, מדוע לכולם טוב ולו קשה מאוד. באחד הימים נפלה עליו תרדמה, והנה חולם שנמצא באולם גדול וכל האנשים שהוא מכיר נמצאים שם, וכל אחד נושא על גבו שק עם כל הבעיות והצרות שלו. 

ואז יוצא כרוז שאומר, כל אחד יתלה על הקיר את צרותיו ובעיותיו ויתחלף עם חבירו. אותו חסיד שהסתכל סביבו על השקים של חבריו לא האמין, האנשים שנראו לו בכל ימות השנה שמחים וצוהלים, נושאים על גבם שקים של צרות מורכבות ובעיות גדולות. פחד החסיד שמישהו יתן את עיניו על שק הבעיות שלו, ומיד לקח את השק עם בעיותיו וברח כל עוד נשמתו בו, ולפני שמישהו יתן את עיניו בבעיות שלו.

הבעיות שלך הן הטובות ביותר לך, אתה מכיר אותן, אתה חלק מהן, אתה יודע איך להתמודד איתן, יותר טוב בעיות ישנות מבעיות חדשות.

האנשים שרצים בבוקר, אל תקנא מהם, רובם רצים לפתור בעיות. לא מה שנראה בעין זו האמת, תשמח בשק של הבעיות שלך, הוא הנוח והטוב ביותר בשבילך.

*(כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.