רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 6 בינואר 2017

הכסף היחודי שמתחלק בין החכי"ם - פשע וגניבה

לא אשכח את זה לעולם, היה זה לפני כארבעים שנה בתקופת צופר-צוהר, כתבתי ידיעה של כמה שורות שהחכי"ם לורנץ ופרוש קיבלו 2.5 מיליון למוסדות הפרטיים שלהם, הסכום הזה אז היה גדול מאוד כמו בימינו כמה עשרות מיליונים, ואחד מגבאי הרבי ה'לב שמחה' ביקש ממני בשם הרבי שאכנס אליו. הוא היה גר ברחוב אלפנדרי, הגעתי, הרבי פתח את העיתון ושאל אותי מה זה, ביקש לדעת יותר פרטים. אמרתי לו מהיכן קיבלתי את החומר הזה, והרבי בכבודו ובעצמו ניגש לטלפון צלצל לחבר הכנסת יהודה מאיר אברמוביץ וביקש ממנו לדעת על מה שכתבתי, ותשובת אברמוביץ היתה שהוא לא יודע מזה ולא מאמין שזה אמת. הרבי אמר לו תברר

בשעתו היה זה הגבאי ר' שמשון לנדסברג שהיה בא כל יום רביעי למשרדי לקחת 2 עיתונים אחד בשביל הרבי

הרבי ה'לב שמחה' נתן לי תפוח והלכתי. בשעה מאוחרת הגעתי הביתה ואשתי אומרת לי כי ר' יהודה מאיר אברמוביץ צלצל וביקש שאצלצל חזרה אפילו מאוחר בלילה הוא צריך אותי דחוף, צלצלתי והוא שאל אותי מהיכן לקחתי את הפרטים האלו הוא צריך את הפרטים דחוף ולא רצה להגיד לי לשם מה, הוא לא ידע שאני הייתי ליד הרבי בצד השני של הטלפון. אמרתי לו למי לפנות באוצר שם ימסרו לו את הפרטים, אמרתי לו שזה רשום תחת סעיף ששמו 'יחודי' - שלמה לורנץ היה אז יושב ראש ועדת הכספים

למחרת היה זה יצחק מאיר שמעון'ס (אלתר) שאמר לי כי הרבי ביקש שאכנס אליו, באתי, הרבי לא דיבר, ניגש לארון הוציא בקבוק יין נתן לי ואמר (באידיש) עשית עבודה טובה

הרבי ה'לב שמחה' מאז לחם כארי נגד הכספים היחודיים הוא העלה את הנושא במועצת גדולי התורה והעביר החלטה, כי אסור שכסף כלשהו יתחלק בין המוסדות של החכי"ם או המקורבים להם, כל כסף שמשיגים שייכים לכל הציבור החרדי תומכי אגודת ישראל

יצויין כי התנהלה אז מלחמת עולם, לורנץ ופרוש טענו כי מאחר והם בכנסת אינם יכולים לנסוע לחוץ לארץ להביא כסף למוסדותיהם לכן מגיע להם הכסף, הרבי ה'לב שמחה' ענה להם, אף אחד לא מכריח אותכם לשבת בכנסת, אם אינכם יכולים לנהל את מוסדותיכם תתפטרו ותסעו לחוץ לארץ תנו לאחרים לשבת בכנסת והכסף יתחלק בין כל המוסדות בלי יוצא מן הכלל

ההחלטה התקבלה, כי אסור לקחת כסף יחודי הכסף חייב להתחלק בין כל המוסדות, - יצויין כי זו היתה אחת המחלוקות הקשות של הרב שך עם הרבי ה'לב שמחה' מגור, הרב שך צידד עם לורנץ בעד היחודיים - אבל משום מה לאחר כמה שנים חזרו לסורם חברי הכנסת, ובכל שנה הם מתחלקים במיליונים. בכנסת עתה רבים החכי"ם על איך שהכסף הזה יתחלק, ליצמן ופרוש מאשימים את גפני כשלמעשה כולם ליצמן פרוש וגפני וכל האחרים גנבים, הכסף לא שלהם, הכסף שייך לכל המוסדות תומכי 'יהדות התורה', ולמי שלא נהנה מן הכסף, זכותו המלאה לקרא למלחמה על ההנהגה הנוכחית ששותקת

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.