רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 27 ביולי 2016

פרקליט המדינה העביר לאגף החקירות במשטרה הטיפול בסגלוביץ' ובדודי כהן

מאת יואב יצחק

פרקליט המדינה העביר לאגף החקירות במשטרה הטיפול בסגלוביץ' ובדודי כהן

סגלוביץ' ודודי כהן הדליפו לאשכנזי ממצאי חקירה לסכל הפללתו בעדותויואב יצחקיואב סגלוביץ' (שכיהן כראש אגף החקירות) ודודי כהן (שכיהן כמפכ"ל) קיימו פגישה סודית עם גבי אשכנזי (הרמטכ"ל) והדליפו לולפני עדותו מידע וממצאים מחקירת מעורבים בפרשה שכבר נחקרו * אשכנזי גילה בעדותו (בטעות) את דבר הפגישה: "...דיברתי עם דודי עם דודי ועם סגלוביץ'. הם באו אלי להודיע לי פחות או יותר מה הממצאים שלכם" * בניגוד לדין: עדותו המפלילה על דבר הפגישה הושמטה מהפרוטוקול; פגישת אשכנזי עימם הוסתרה ונמחקה מיומן הרמטכ"ללרשימה המלאהיואב יצחקמני יצחקי בנה דירת מגורים בלא היתר ולא שילם מיסים
פרקליט המדינה שי ניצן הורה לאגף החקירות במשטרה לטפל בחשדות שנחשפו ב-News1 לפיהם מפכ"ל המשטרה לשעבר, דודי כהן, וראש אגף החקירות לשעבר,יואב סגלוביץ', שיבשו הליכי חקירה ומשפט - בעיצומה של החקירה בפרשת הרפז. השניים הדליפו מידע חקירתי מוכמן לרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי - שנחשד בפרשה - כדי להכינו לעדותו במשטרה ולסייע בידו להימלט מאימת הדין.
במכתב-תשובה לתלונה שהגישו הח"מ ו-News1, באמצעות עו"ד פנחס פישלר, מסר פרקליט המדינה (20.07.16): "לאחר עיון בפנייתך היא הועברה לטיפול אגף החקירות במשטרה ישראל". העברת הטיפול לאגף החקירות נעשתה, לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים החליטה כי אין זה מסמכותה לפתוח בחקירה נגד השניים, מאחר שאינם עתה שוטרים.
כפי שחשפנו ב-News1, דודי כהן וסגלוביץ' נפגשו עם אשכנזי ביום 26.08.10 ומסרו לו באופן אישי מידע על ממצאי החקירה. דבר פגישתם ושיחתם עמו לא תועד, ולא בכדי: באותם ימים פעלו כהן וסגלוביץ' כדי לסייע לאשכנזי, שנמנה עם חבריהם האישיים הקרובים, ולסכל את עבודת החוקרים.
אשכנזי עצמו גילה בעדותו ביום 28.08.10, בתום לא ו/או בטעות, כשניסה להדוף את שאלות החוקרים: "אפילו דיברתי עם דודי עם דודי ועם סגלוביץ'. הם באו אלי להודיע לי פחות או יותר מה הממצאים שלכם...". החוקרים נדהמו, שכן לא דווח להם מאומה בנושא, ובפועל סגלוביץ' וכהן פעלו מאחורי גבם, מתוך שיקולים זרים ובניגוד לחוק ולכללים בסיסיים - פגישה עם חשוד מחייבת דיווח, ביצוע תרשומת ו/או הקלטה.
המידע הנחשף ב-News1 מלמד על שיבוש והדחה בחקירה פעילה על-ידי שניים מהבכירים ביותר מקרב גורמי אכיפת החוק. חומרת מעשיהם עולה במיוחד נוכח תפקידם הבכיר, מעורבותם האישית בחקירת החשודים האחרים, נגישותם לחומרי החקירה ולפרטיה המוכמנים ביותר, והשפעתם הרבה נוכח תפקידם על כיווני החקירה שנדרשו.
ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי -הקצין הבכיר שביצע עבירות בניה - הוא האיש שאמור להכריע בקרוב: האם להורות על זימונם של סגלוביץ' ודודי כהן לחקירה בחשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט. למודי ניסיון, אנחנו נעקוב כדי לחייב את גורמי אכיפת החוק לבצע את חובתם על-פי הדין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.