שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת [ תזריע ] מצורע שנת תנש"א , סימן א ,
בהמשך להמדובר ומודגש ביותר בזמן האחרון ממש על דבר הצורך בפעולתו של כל אחד ואחד
מישראל לעשות כל התלוי בו להביא את משיח צדקנו בפועל ממש תיכף ומיד ממש , - כיון
שבימינו אלה ממש [ עם סיומו של חודש ניסן דהיה תהא שנת אראנו נפלאות ] כלו כל
הקיצין [ קץ הימים וקץ הימין ] כפשוטו ממש , ובודאי שתיכף ומיד בא משיח צדקנו ,
וכל אחד ואחד מראה באצבעו ואומר הנה זה [ מלך המשיח ] בא , שכבר בא [ בלשון עבר ]
ברגע שלפני רגע זה – יש לבאר הדגשת ענין הגאולה ופעולת כל אחד ואחד מישראל בהבאת
הגאולה בעניני יום השבת קודש זה – בפרשת השבוע [ כולל גם הפרשה שמתחילין לקרוא
במנחה ] , וכן בפרקי אבות דיום השבת קודש זה , וגם בתוכנו של הזמן – הן הנוגע
לכללות החודש , והן בנוגע לימי הספירה , כדלקמן , סימן ב , בפרשת השבוע – תזריע –
מצורע – מודגש ביותר ענין הגאולה , תזריע – אשה כי תזריע וילדה זכר – כידוע שלידה
[ וילדה ] רומזת על גאולה [ וכמו שכתוב ילדה ציון
את בניה ] ולידת זכר רומזת על החוזק והתוקף [ זכר ] דגאולה האמיתית והשלימה ,
גאולה נצחית שאין אחריה גלות [ שיר חדש לשון זכר ] על ידי משיח צדקנו , היינו ,
שוילדה זכר רומז על לידת [ התגלות ] נשמת משיח שהיא ממדריגה היותר עליונה , ,
מעלמא דדכורא , ובפרטיות יותר , אשה כי תזריע – קאי על כללות העבודה דכנסת ישראל [
אשה ] בזמן הגלות שנמשלה לזריעה [ תזריע ] כמו שכתוב וזרעתיה לי בארץ , הבאים ישרש
יעקב , גומר ,,ועל ידי הזריעה דמעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות נעשית [ תיכף
ומיד , ללא הפסק כלל ] הצמיחה [ יציץ ופרח ישראל ] דהגאולה האמיתית והשלימה על ידי
משיח צדקנו שאין אחריה גלות – וילדה זכר , ומצורע – כדאיתא בגמרא מה שמו [ של משיח
] ,, חיוורא דבי רבי שמו [ מצורע של בית רבי ] שנאמר אכן חלינו הוא נשא ומכאובינו
סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע מוכה אלקים ומעונה , מאי סימניה יתיב ביני עניי סובלי חלאים
, מנוגעים , והוא נמי מנוגע , דכתיב והוא מחולל מפשעינו וכתיב חלינו הוא נשא ,
ובפרטיות יותר – כהמשך הכתוב זאת תהיה תורת המצורע ביום טהרתו , ועד שנוהגין לקרוא
פרשה זו בשם פרשת טהרה – שמצורע הוא שמו של משיח בזמן הגלות , שאף שמצד עצמו הוא
בתכלית השלימות , כמו שכתוב ישכיל עבדי ירום ונשא מאד , מכל מקום , סובל וכואב
בעצמו צער ומכאובי הגלות , וביום טהרתו [ שנרפא נגע הצרעת מן הצרוע ] קאי על מעמדו
ומצבו של משיח כשמתגלה וגואל את בני ישראל בגאולה האמיתית והשלימה ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.