״מצלמת חיינו נמצאת בעיננו... הצילום הכי יפה נמצא אי שם בזיכרוננו... והתמונות הכי יפות חרוטות עמוק עמוק בתוך ליבנו.״
״חולשת אנוש גורמת לכך, שניצחון ואמת אינם יכולים לדור תמיד בכפיפה אחת. לכן, אם אתה חייב תמיד לנצח, לא תוכל תמיד להיות צודק.״
למה קוראים למגילת אסתר ולא מגילת מרדכי או מגילת אחשורוש ?
ללמדכם שאישה , מכל סיפור עושה מגילה !!!
שנורר ממאה שערים הגיע לברוקלין, נכנס לשטיבל למנחה.
תוך כדי שמונה עשרה של לחש, הוא נאנח לכיוונו של הגביר: "אוי, ותן שכר טוב..."
לא חלפו יותר מכמה שניות והשנורר שומע - "ולירושלים עירך ברחמים תשוב
חרדי אשכנזי אחד מגיע לבנק אז הפקידה מראה לו את כל התדפיסי חריגות של המינוס שלו...
אז הוא תפס אותם וקרע אותם לגזרים...
הפקידה ההמומה שואלת מה קרה??? אז הוא אמר לה: אסור להסתכל בספרי מינוס
דופק בדלת של השכן *
- יש לך סוכר?
- כן.... להביא לך?
- לא, אני סתם עושה סבב שכנים ובודק להם סוכר!
ליטוואק היה בטיש חסידי התענג מהקוגל ואז שאל את מי שעמד לצידו היכן אפשר למצוא מפיון לנגב את הידים, אמר לו החסיד תנגב על חליפתו של העומד לפניך, שאל הליטוואק והוא לא ירגיש? שאל אותו החסיד ואתה הרגשת?
געווען א ליטוואק וואס איז געקומען צו א חסידישן טיש פרייטיג
צונאכטס, ווען דער רבי האט געטיילט אויליגע איבערנאכט-קיגל האט זיך דער
ליטוואק מחי געווען.
ער האט פארענדיגט עסן און האט אנגעהויבן זוכן א נעפקין אפצואווישן די אויל פון זיין האנט.
דרייט ער זיך אויס צו זיין שכן א חאניאק, און פרעגט אים, זאג וואו קען איך באקומען נעפקינס אפצואווישן די האנט?
זאגט אים דער חסיד, וואס הייסט וואו? וויש דיר אריין אינעם שכן'ס בעקיטשע און שוין.
פרעגט אים דער ליטוואק ער וועט נישט פילן?
פרעגט אים צוריק דער חסיד, "זאג נאר דו האסט געפילט?"...
דרייט ער זיך אויס צו זיין שכן א חאניאק, און פרעגט אים, זאג וואו קען איך באקומען נעפקינס אפצואווישן די האנט?
זאגט אים דער חסיד, וואס הייסט וואו? וויש דיר אריין אינעם שכן'ס בעקיטשע און שוין.
פרעגט אים דער ליטוואק ער וועט נישט פילן?
פרעגט אים צוריק דער חסיד, "זאג נאר דו האסט געפילט?"...

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.