כידוע
בסוף המגילה נאמר שמרדכי היהודי היה "רצוי לרוב אחד", וידועה השאלה מדוע
היה רצוי רק ל"רוב אחיו" ולא "לכל אחיו"? והביאור בפשטות שהיה מיעוט של
הפלג הירושלמי בראשות ר' שמואל ששנאו את מרדכי ולא מחלו לו על שביטל להם את
גזירת השמד של המן בהסכם הקואליציוני עם אחשוורוש. כי מאז ביטול הגזירה
העיר שערי חסד נבוכה, ממש ממש, נורא נורא כי הרי הגיעו למלכות רק לעת כזו
של קנאות נגד הגזירה, ומרדכי שברוב חוצפתו העיז לבטל את הגזירה בבת אחת
ניפץ והרס את גדולתם של כל האחשדרפנים משערי חסד.
ושמעתי
ממש בשם הטשיבינער או מישהו אחר ממש ממש כמה עומק עמוק עמוק נורא נוראות
יש בוירכיבהו על הסוס שהוא כנגד מצווה שהזמן גרמא משיכה בזנבות הסוסים,
והעניין נורא ממש ממש אין לשער. 
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.