שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת בא שנת ה'תשנ"ב
סימן י"א ,
הענין הנזכר
לעיל שייך גם ליו"ד שבט , יום ההילולא דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר
נשיא דורנו , המתברך [ בשנה זו ] משבת פרשת בא אל פרעה [ וההסתלקות היתה
[ בשנת
ה'שי"ת ] בשבת פרשת בא עצמה ] , ידוע שביום ההילולא של צדיק עולה נשמתו למעלה
, יחד עם כל ימי חייו , וזה מתגלה ומאיר בבחינת גילוי מלמעלה למטה , , ופועל
ישועות בקרב הארץ , וביארצייט בכל שנה ושנה נוספת עליה שלא בערך בנשמת בעל ההילולא
[ שזהו הטעם לאמירת קדיש ביום היארצייט בכל שנה ] ועליה בעילוי אחר עילוי ,
ובסגנון פרשתנו , ביום יו"ד שבט נעשה אצל בעל ההילולא – משה רבינו שבדורנו [
כידוע שאתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא ] – בא אל פרעה , דעייל ליה קודשא בריך
הוא אדרין בתר אדרין [ בעילוי אחר עילוי ] אל פרעה דקדושה , דאתפריעו ואתגליין
מיניה כל נהורין , ובכל שנה – ועל דרך זה בשנה זו – נוספת בזה עליה נעלית יותר ,
עד – שלא בערך , והגילוי של בא אל פרעה אצל נשיא הדור – שהנשיא הוא הכל – נמשך
ומתגלה למטה ופועל ישועות בקרב הארץ , אצל כל אנשי הדור [ ובפרט מצד בחינת משה
שבכל אחד ואחד מישראל ] , נשמות בגופים דוקא , ובפרט שדורנו זה – כפי שאמר בעל
ההילולא – הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , שדור זה [ דעקבתא דמשיחא ]
הוא גלגול מהדור דיוצאי מצרים , במילא מתחזקת יותר ההשוואה של בעל ההילולא נשיא
דורנו
[ משה
שבדורנו ] למשה שבדורו – כמאמר חז"ל שמשה הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון ,
כמדובר כמה פעמים , שלנשיא דורנו יש שייכות מיוחדת לגאולת כלל ישראל [ של דור זה
וכל הדורות ] בגאולה האמיתית והשלימה , כמרומז בשמו יוסף יצחק , יוסף על שם שעתיד
הקדוש ברוך הוא להוסיף ולגאול את ישראל , , כשם שגאל אותם ממצרים , דכתיב והיה
ביום ההוא יוסיף אדנ"י שנית ידו וגומר , ויצחק – על שם כל השומע יצחק לי ,
ששלימות הצחוק והשמחה תהיה בגאולה [ אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רנה ] , כפי שראו בפועל
בעבודתו והנהגתו של בעל ההילולא שהצטיינה בכך שהיתה דוקא מתוך שמחה , והפלא בזה
חזק יותר בהתחשב בכך שהיה בעל יסורים גשמיים לא עלינו , עד כדי כך שהפריעו גם על
עניניו הרוחניים [ כדלקמן ] , ומזה מובן עוד יותר , איך האתפריעו כל נהורין
אצל בעל ההילולא [ ובפרט ביום ההילולא ] , כולל בהנהגתו מתוך שמחה , נמשך לכל אחד
ואחד מבני ישראל ולכל בני ישראל בדורנו , שכנשמות בגופים יוכלו לקבל את האורות
הגדולים ,
סימן י"ד ,
ומזה מובן
הלימוד עתה מבא אל פרעה , דובר כמה פעמים , שכבר כלו כל הקיצין וכבר סיימו הכל ,
והגאולה היתה צריכה לבוא כבר מזמן , ומפני טעמים שאינם מובנים כלל וכלל עדיין לא
באה , מזה מובן שעל כל פנים כעת , צריכה הגאולה לבוא תיכף ומיד ממש , ובלשון העולם
, זהו הזמן הכי נעלה [ העכסטע צייט ] לגאולה האמיתית והשלימה ! ולהעיר , שבלשון
הזמן הכי נעלה [ העכסטע צייט ] מרומז תוכן הגאולה – שזמן , הקשור עם מדידה והגבלה
[ עבר הוה ועתיד ] , נעשה
[ הזמן ]
הכי נעלה , באופן שאין למעלה הימנו , זאת אומרת שהגבול [ זמן ] עצמו נעשה בלי גבול
[ הכי נעלה ] , עד שמתאחדים ממש , על דרך המדובר לעיל בענין אתפריעו כל נהורין ,
ואדרבה , עיקר ההדגשה בזה היא על הגבול של זמן גשמי [ זמן ] – כי ברוחניות [ עד
לדרגות הכי נעלות ] יש כבר שלימות הענינים עד לשלימות דגאולה [ רוחנית ] , העיניים
הרוחניות של יהודי רואים כבר את הגאולה , כעת צריך רק לפתוח את העיניים הגשמיות ,
שגם הם יראו את הגאולה כפי שהיא בגלוי לעיני בשר בזמן הזה , וכמובן גם בפשטות ,
עיקר הבקשה והגעגועים לגאולה הם לא כל כך מצד הרוחניות והנשמה , כי מצד רוחניות
הענינים הנשמה היא בשלימות וכל הענינים בשלימות [ והגם שיהודי נמצא נשמה בגוף
בעולם הזה הגשמי , הרי מצד הנשמה והרוחניות לא מורגש חושך העולם ] , מה שאין כן
מצד גשמיות הענינים של הגוף , שם בעיקר נרגש ההעלם והסתר , ובמילא – הרי זה מעורר
את הגעגועים לגאולה באופן חזק עוד יותר , והחידוש בגאולה הוא בכך , שהגילוי
דאתפריעו כל נהורין יהיה גם בגשמיות העולם הנראה לעיני בשר , במקום וזמן גשמי ,
שייעשה דירה לו יתברך בתחתונים , ואדרבה , בזה מתבטאת השלימות גם ברוחניות [ שלכן
לעתיד לבוא הנשמה ניזונית מן הגוף ] , משום כך הגאולה בגשמיות תביא גאולה בכל
העולמות והדרגות למעלה ,
בברכת התורה
משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.