רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 8 בנובמבר 2015

תסכול עמוק

אברהם ישעיהו ברגמן הבעל קורא באיצוקיבץ עם כובע חסידי
חוקר מנתח את מאמרו של אברהם ישעיה ברגמן בהפלס "מדובר בתסכול עמוק בערעור מעמדו של הרב שטיינמן ובניית אידיאולוגיה שיש מסורת של הרב שך וזה צריך להנחות אותנו"
חוקר
כמי שעוסק רבות במאבקי השליטה הליטאיים ומה באמת עומד מאחורי מאמרו של הרב אברהם ישעיהו ברגמן אני חושב שזה מאמר מכונן ומאד כנה ואמיתי אם כי הוא כתוב ברמזים ובקודים שרק מי שבאמת מעורה בעולם הליטאי והפרשיות בה בעשרות השנים האחרונות מבין מה באמת רוצה הרב ברגמן.
הסיבה שעיתון הפלס נתן במה כל כך מכובדת לנכדו של הרב שך, זה בעצם חלק מהאידיאלוגיה של עיתון הפלס שהם בעצם הממשיכים של הרב שך ואילו הצד השני (השונאים) הם בגדו ברב שך ובכל מה שהנחיל לעולם התורה. למחבלים קשה להסביר זאת כי שלשת הסמלים הכי מובהקים של הרב שך נמצאים בידי השונאים 1. יתד נאמן 2. דגל התורה 3. כשרות שארית ישראל.
המחבלים יודעים טוב מאד שמבחינה מספרית הם נחיתיים מאד אבל גם בעיקר בגלל הסמלים והמערכות שנמצאים בשליטת הרוב. לשם כך שיטת המחבלים ובצדק מבחינתם לבנות קאדר של אנשים שהם האנשים שהיו הכי מקורבים לרב שך והם בראש המחבלים. הראשון שבהם זה הרב אוירבך מנהיגם כעת הם פרסמו שהרב שך כינה אותו שר התורה. בתחילת הפילוג לפני שלש שנים אחד מחסידי הרב אוירבך פרסם ששמע מהרב שך שרוצה לשתות את מי הרגליים של הרב אוירבך. אלו דברים שאמורים להוכיח כביכול שהרב שך רצה שהוא ינהיג את העולם הליטאי. האיש מס' 2 במחבלים זה שאמור היה להכתיר את הרב אוירבך למרן וגדול הדור אחרי פטירת הרב אלישיב הוא נתי גרוסמן מי שערך את יתד נאמן עד חודש וחצי לפני פטירת הרב אלישיב. גרוסמן הוא היה באיש הכל יכול בעולם הליטאי אין רב וראש ישיבה שלא רעדו ממנו וידעו שהם נתונים לחסדו של נתי גרוסמן שנחשב לאויבו המושבע של הרב שטיינמן ודאג כל השנים לגמד את הרב שטיינמן ביתד נאמן ומאידך היה נוהג לעקוץ ולזלזל בהרב שטיימן במאמריו תוך רמיזות עבות כפיל. כל בחור ישיבה היה מחפש מידי שבוע במאמריו של נתי גרוסמן היכן הוא עקץ את הרב שטיינמן.
למזלו הרע של נתי גרוסמן חודש וחצי לפני פטירת הרב אלישיב מבצע הדחה מזהיר שתוכנן בקפידא רבה על ידי אחד המוחות האנליטים בעולם החרדי מוטלה קרליץ מי שכיהן כראש עיריית בני ברק, מצא עצמו גרוסמן מחוץ ליתד נאמן וכל התכנון להכתרת גדול הדור הבא הרב שמואל אוירבך ירד לטמיון. נאמני נתי גרוסמן אמרו שעבודה מפרכת של למעלה מעשור שנים ירד לטמיון. למי שאינו יודע כאן נספר לכם סוד גלוי. האישהיחיד שקבע בעולם הליטאי איזה תואר יקבל כל רב או ראש ישיבה ומי יזכה לתואר מרן שזה להבדיל תואר זהה לאפיפיור היה נתי גרוסמן בכבודו ובעצמו. ראש ישיבה שלא בדיוק הלך בתלם שהכתיב גרוסמן היה מורד בדרגת התארים ביתד נאמן. למשל בתארי גרוסמן היו רבנים שזכו לתואר הגאון הגדול או הגאון בלי הגדול רבנים מליגה נמוכה יותר היו מסתפקים בהרה"ג וגרוסמן היה משחק בתארים עם הרבנים בשיטת שחמט.
מאז פטירת הרב שך נתי גרוסמן והרב אוירבך מנעו בכח שליטתם ביתד נאמן מהרב שטיינמן את התואר מרן. למרות שלא היה עיתון חרדי שלא כתב עליו מרן אבל ביתד לא אפשרו זאת. רק לאחר זריקת נתי גרוסמן זה שונה והתואר מרן הוענק לרב שטיינמן והרב קנייבסקי.
כעת בהמשך למגמה שמוביל נתי גרוסמן שבעצם הוא הממשיך של הרב שך ואותו הסמיך הרב שך לקבוע את ההשקפה.
לטענתם הרב שך קבע שנתי גרוסמן הואהיד הארוכה שלו ויש לנתי גרוסמן סייעתא דשמיא לקבוע מה הרב שך חושב כעת בכל נושא ובכל עניין.
לצורך כך גייס נתי גרוסמן לשורות עיתון הפלס שהקים מיד לאחר ההדחה מיתד נאמן את נכדו של הרב שך כדי שהוא יסביר בארוכה את ההשקפה האמיתית של הרב שך.
המאמר האחרון שפרסם אברהם ישעיה ברגמן היה מרתק ביותר ופתח לנו צוהר להבין את הלך הרוחות מה מציק למשפחת ברגמן נכדי הרב שך ומה באמת הם חושבים על הרב שטיינמן. גרוסמן הביא את מאמרו של ברגמן למרות שמעמדו הציבורי של ברגמן בוא נאמר בצורה עדינה ודיפלומטית איננה מרקיעה שחקים. מי שמכיר את האי"ש מקרוב מתפקע מצחוק שהוא נהפך למצפן של ביטאון הפלס.
אז לאחר כל ההקדמות ברגמן בכל המאמר למעשה מותח קו מפריד בין הרב שך לרב שטיינמן. הרב שטיינמן לא רק שאינו מייצג את סבי אלא הוא בכלל מביא לכפירה. הוא מרמז שהנושא שעליו הרב שטינמן מרבה לדבר על מצוות שבין אדם לחברו זה שיטת המשכילים. גם זה שהרב שטיינמן הוא זקן מופלג שינק מכל גדולי הדור לברגמן יש הוכחה מסבו שאמר לו (לטענתו) שזה לא מוכרח שכל מי שהאריך ימים ושימש את גדולי הדור שיש לו סייעתא דשמיא. רמז עבה כפיל נגד הרב שטיינמן.
מאידך ברגמן קושר כתרים למרן הרב אלישיב במאמרו להוכיח שהיה ממשיך לרב שך וזה הרב אלישיב ולא הרב שטיינמן שהוא בכלל משכיל וכלעסקני הציבור הליטאי הם כופרים כי השתלטו בכח על ציבור ענק לדברי ברגמן שלא נרגע ולדידו יש לסבו הרב שך רק ממשיך אחד ויחיד והוא שר התורה הגאון האמיתי ראש ישיבת מעלות התורה.
ברגמן לא מוותר לרגע וכל אמרה שהוא מייצר במאמר זה להכניס לשונאים מכות מתחת לחגורה. הוא מדברעל תופעת גלגולי כספים בחצרות הרבנים וכמובן גם זה חלק מהקמפיין שמנהל הפלס נגד הרב שטיינמן.
בסיכום הדברים המאמר מבטא תסכול עמוק שאת ההנהגה הליטאית לקח הרב שטיינמן שלא היה אהוד בבית הרב שך אצל נכדיו, ניסיון לערער את מעמדו של הרב שטיינמן ולהופכו ללא לגיטימי ומאידך לבנות את הרב אוירבך כממשיכו של הרב שך והרב אלישיב והכתרתו לראשונה בעיתון הפלס כשר התורה הגאון האמיתי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.