שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת חוקת ה'תנש"א
סימן יא ,
מכל דבר צריכים להוציא לימוד והוראה
פרטית בעבודת השם [ כתורת הבעל שם טוב הידועה ] ועל אחת כמה וכמה מקביעות על פי
תורה – החיבור דיום בשבוע ויום בחודש , ובפרט ביום זה – יום השביעי בשבוע ויום
העשירי בחודש , אחד הלימודים בזה , בכל יום צריכה להיות אצל יהודי עבודה כפולה –
[א] העבודה דימי השבוע , שיפעל במציאות העולם , ושם יגלה אלוקות , [ב]
העבודה דימי החודש ,שיפעל חידוש בהבריאה , יותר מכפי שיש בה מצד עצמה , שתי עבודות
אלו רואים בסדר עבודתו של יהודי בכל יום , ומיד בתחלת היום , במודה אני לפניך [
שיהודי אומר מיד כשניעור משנתו ] הוא מודה על שני ענינים [א] שהחזרת בי נשמתי –
שהקדוש ברוך הוא החזיר לו את נשמתו [ שהיתה לו אתמול , שלשום וכולהו ] , זאת אומרת
, שזה קשור עם הסדר הטבעי כפי שהקדוש ברוך הוא מתנהג עם כל אחד ואחד מישראל [ ועל
דרך זה עם כל אדם ] בכל בוקר , ובהתאם לזה היא גם עבודתו של היהודי – שעושה עבודתו
על דרך הרגיל , בסדר הטבע , [ב] רבה אמונתך מרמז על גילוי אלקות שהוא רבה , למעלה
ממדידה והגבלה [ דהסדר הטבעי והרגיל ] , וזה צריך לעורר ביהודי – מדה כנגד מדה –
עבודה באופן דרבה , למעלה מרגילות שלו , בכללות יותר משתקפים שני ענינים אלו בהמשך
ברכות השחר , תחילה אומרים ברכות הקשורות עם האופן שבו הקדוש ברוך הוא מנהיג את
העולם [ בלבושי הטבע ] – הנותן לשכוי בינה להבחין בן יום ובין לילה , פוקח עורים ,
מתיר אסורים , וכולהו , אחר כך אומרים את ברכת התורה [ ובהמשך לזה אומרים חלקים מתורה
שבכתב ותורה שבעל פה ] – שתורה קדמה [ במעלה ] לעולם ,
סימן יג ,
ובקשר עם חג הגאולה עצמו – יעשו גם את
כל ההכנות המתאימות לסדר התוועדויות בקשר עם חג הגאולה בכל מקום ומקום ביום המתאים
לפי תנאי המקום – ביום די"ב תמוז , או י"ג תמוז , או בשני הימים , או
גם - בימים שלאחרי זה , ובפרט ביום השבת , והתוועדויות שבהן כמה וכמה מישראל
מתאספים יחדיו , ואיש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק – בקבלת החלטות טובות בהוספה
בעניני יהדות , תורה ומצוותיה , ובפרט – בהפצת התורה והיהדות , והפצת המעינות חוצה
, ויהי רצון שתיכף ומיד ממש , עוד קודם חג הגאולה , ועל אחת כמה וכמה לפני היום
דשבעה עשר בתמוז – תבוא כבר הגאולה , כך שלפני ההתחלה דבין המצרים יהיה יהפכו ימים
אלו לששון ולשמחה ולמועדים טובים בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו – תהיה
בפשטות ביאת המשיח והתפשטות המשיח , מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות
כדוד אביו כולהו , ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה , וילחם מלחמת השם , ויעשה
ויצליח ויבנה מקדש במקומו ויקבץ נדחי ישראל – כפסק דין הרמב"ם , וכל זה
נעשה באופן של – [ רמב"ם ראשי תבות ] רבות מופתי בארץ מצרים , שעוד בהיותנו
במיצרים וגבולים דגלות , מתגלים רבות מופתי , כך שכאשר שואלים יהודי , מה היה
המופת האחרון שראה ? הוא משיב , מה פתאום האחרון ? ! ישנם ויהיו עוד רבות מופתי ,
ורבות בלשון התורה פירושו יותר ויותר , עד בלי הגבלה , עד תיכף הגאולה האמיתית
והשלימה , כמו שכתוב כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות , נפלאות גם בערך לנפלאות
במצרים – הן באיכות הנפלאות והן בכמות הנפלאות , והקיצו ורננו שוכני עפר , ובעל
הגאולה בתוכם ובראשם , ביחד עם כל בני ישראל – נשמות בריאות בגופים בריאים –
ובנערינו ובזקנינו ובבנינו ובבנותינו , טסים עם ענני שמיא לארץ הקודש , לירושלים
עיר הקודש , להר הקודש , ולבית המקדש השלישי , מקדש אדנ-י כוננו ידיך ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.