הרה"ח
עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום
וברכה
אחד"ש
מצורף
בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת בהעלותך ה' תנש"א
סימן
יג ,
ויש
לקשר זה גם עם כך שבשבוע דפרשת בהעלותך [ וקורין פרשת שלח בשבת בתפלת מנחה ] נעשית
העליה והשלימות
[ ויכולו ] דחמשה עשר בסיון , כאשר נעשה קיימא סיהרא באשלמותא
דחודש סיון – המעלה ושלימות דאור הלבנה , ודישראל הדומין ומונין ללבנה , והם
עתידים להתחדש כמותה , ומט"ו סיון באים לט"ז – ד' פעמים ד' – סיון ,
וטו"ב סיון , וח"י סיון , עד לשבת זו י"ט סיון , שממנה נכנסים אחר
כך ליום ראשון כ"ף סיון – שיש בו מעלת התשובה ומעלת הצדיקים יחד , עת רצון
תענית כ"ף סיון , העבודה דשלהבת עולה מאליה אבל במצב טוב , איתא במגן אברהם ,
שנוהגין להתענות עשרים בסיון בכל מלכות פולין , אף על פי כן רבותינו נשיאינו לא
נהגו כן , אפילו בזמן שכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר היה בפולין [ וכמה נהגו
אז להתענות שם ] , ויש לומר שאין זה באופן שאצל רבותינו נשיאינו חסרה חס ושלום
המעלה דתענית בעשרים בסיון , אלא אדרבה , המעלה בזה ישנה – על ידי שלא מתענים
[
על דרך מעלת פורים שלגבי יום [ שהוא ] כפורים ] , ובפרט על פי הידוע המעלה הגדולה
בעשרים – בגימטריא כתר , ויש לומר שזהו על דרך המעלה דתשובה בעבודת הצדיקים [
לאתבא צדיקיא בתיובתא ] , ולהוסיף בהשייכות למלכות פולין דוקא , ידוע שבעת שראשוני
היהודים באו לגור בפולין , אמרו שפולין הוא מלשון פה לין , שכאן ילונו בזמן ומקום
הגלות , [ וזהו הטעם האמיתי לכך שאותה אומה קראה כן למדינה – דאף על פי דאיהו לא
חזו מזלייהו חזו ] , ולהוסיף , שלינה היא בלילה דוקא ,
ש [ חושך ה ] גלות הוא בדוגמת ענין הלילה , זאת אומרת שהפירוש
דפה לין הוא – שהמגורים במקום זה הם רק ענין של לינה , בזמן הגלות , אבל לאחרי זה
יצאו מכאן ויבואו למקום האמיתי של כל אחד ואחד מישראל – ארץ ישראל , בגאולה
האמיתית והשלימה , אבל לאידך גיסא – הרי זה בכל זאת באופן דלין ,דאף על פי שעדיין
נמצאים בגלות הרי הקדוש ברוך הוא עוזר וישנו מקום ללון במנוחה [ לפי ערך ] , - כפי
שהיה בשנים הטובות בפולין , שבני ישראל גרו שם במנוחה , ובזמנים מיוחדים – באופן
שכל שרי המדינות גומר מנשאים את היהודים , כידוע שכמה משרי הממשלה נהגו לתת את
נכסיהם בידי יהודים
[ משה'קע – כפי שהגויים קראו להם , דמזלייהו חזו בחינת משה
שבכל אחד ואחד מישראל ] שהיהודים ינהלו אותם , ובני ישראל ניצלו זאת לענינים טובים
וקדושים לפי דעתם דבני ישראל ושכלם [ לדעתך ] על דרך ונצלתם את מצרים [ היפך ממה
שהגויים נצלו את הנכסים כאשר היו בידיהם , כידוע ] , ומזה ישנו רמז בעבודת השם [
כידוע שצריכים ללמוד הוראה מכל דבר ששומעים או רואים ] , לכל לראש על יהודי לדעת
שגלות היא חושך ולילה , ורק שלנים שם [ אבל אין זה המקום והמצב האמיתי שלו ] ,
וביחד עם זה – צריך לדעת שיש לנצל את הפה לין גופא [ ובאופן דעולה מאליה ] לטוב
וקדושה – עד שאצל היהודי נעשה לא איברי לילה אלא לגירסא – על ידי ניצול המנוחה
שבמקום
ל [ הוספה ב ] לימוד התורה , כולל גם בפשטות – לספק
במקום שדרוש רב ומורה דרך , וכאלו שיתעסקו להחזיר בתשובה את בני ישראל הדרים שם
וכולהו ,
סימן
יד ,
ובכל
זה מתוסף הדגשה יתירה בדורות האחרונים , בעקבתא ועקבתא דעקבתא דמשיחא ובפרט בדורנו
זה , הדור האחרון של הגלות , אף על פי שאכשור דרי [ בתמיה ] , ובפרט בעקבתא דעקבתא
דמשיחא כמבואר בחותם מסכת סוטה , וגם המעלות דדור זה באים כהמשך להדורות שלפני זה
, ומקבלים את כל הכחות ואת ריבוי העבודה בתורה ומצוות מהדורות שקדמו , עד שההדלקה
דהנרות דדור זה באה כתוצאה מהעבודה וההדרכה דהדור שלפני זה וכולהו – ישנו אבל הכח
, שלאחר מכן אבל מיד – תהיה שלהבת עולה מאליה , ואדרבה , דוקא העקב שברגל , הדור
הכי אחרון , יש בכחו להיות עולה מאליה ולהעלות את כל הדורות שלפני זה , על ידי זה
שהדור האחרון דהגלות נעשה הדור הראשון דהגאולה – הגאולה לכל בני ישראל במשך כל
הדורות ! ובפרט שהרועה אהרן הכהן שבדורנו – כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא
דורנו – הראה בגלוי את אהבתו לכל בני ישראל , כולל – אוהב את הבריות ומקרבן לתורה
, על ידי פעולותיו הרבות בהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה
[ ובפרט על פי הידוע שבדורנו זה אין כאלו עמי הארץ כבדורות
הראשונים , כיון שכיום יש לכל אחד ואחד מישראל שייכות וידיעה בתורה [ על כל פנים
בתורה שבכתב , שבה יוצאים ידי חובה אפילו כאשר לא ידע מאי קאמר ] ] ,ומיוחד – על
ידי הקול קורא שלו לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה , וההכרזה שצריכים רק לצחצח את
הכפתורים , ולאחריה – ההודעה שכבר סיימו גם את זה , וצריך להיות רק עמדו הכן כולכם
ללכת לקבל פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה , ולכן – הרי זה צריך
להוסיף עוד יותר חיות ושמחה בסיום העבודה דהכנת עצמו באופן דעמדו הכן כולכם
להגאולה , ובפרט – על ידי הוספה בנר מצוה ותורה אור ובאופן שזה יגיע ויאיר בכל
הסביבה , עד – בכל העולם כולו , ותיכף ומיד ממש – הולכים כולם לארץ הקודש ,
לירושלים עיר הקודש , להר הקודש , לבית המקדש
[
השלישי ] ולקדש הקדשים , בנערינו ובזקנינו גומר בבנינו ובבנותינו ,
בברכת
התורה משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.