הייתי המום ולא רציתי להאמין שהנימוק שנותנים כל מיני חרדים מדוע עלינו להתייצב לימין משפחות הנחטפים מפני שזה יכול לקרות לכל בן ישיבה כולל חרדי, במילים אחרות הם אומרים כי אם זה לא יכול לקרות לבחור ישיבה חרדי הוא לא היה מצטער כל כך
אין זה סוד שהציבור החרדי סובל מבעיה פנימית קשה, כשסאטמארי שומע שמשהו חמור קרה הוא שואל איזה חסיד הוא, וכשאומרים בעלזא הוא אומר ב"ה אבי נישט ביי אידן, (העיקר שהאסון לא קרה אצל היהודים) משום מה אין לנו עוד את הרגש לאחר אם אינו בן קהילתי שכן או קרוב, איננו קולטים ומבינים את המשמעות של להיות יהודי, שאין זה להיות ערבים רק בשביל למחות לצעוק ולהשמיץ, אלא גם בעת צרה אנו חשים כי הפגיעה היא בנו כמו בבני המשפחה ובקרוביהם
כאשר ערבים חוטפים יהודי, אין זה משנה את מי הם חטפו, הם חטפו יהודי, וזה מחייב את כל אחד מאתנו לחשוב פעמיים ולבחון את עצמו האם הסיפור הזה נתן לו צביטה חזקה בלב, ואם לא, שיילך לבדוק את עצמו אם מזרע היהודים הוא, מפני שיהודי אינו מסוגל לקבל בקלות כזו שיהודי אחר נחטף על ידי ערבים מבקשי נפשנו
ושוב, לא רק בגלל שאותו ערבי רוצה להרוג אותי ואותו ואותך לכן אני מרגיש את הכאב, גם אם בי הוא לא היה רוצה כלל לפגוע, המציאות שהוא פגע ביהודי צריך להספיק בשביל שארגיש כאילו שהוא פגע בי
אם שמתם לב, הבלוג של אמש הוקדש כולו לנושא הזה, דחקתי הצידה את כל המחלוקות ואת כל הפוליטיקה הפנימית, מצד אחד רציתי למנוע קטרוגים ביום כזה, ומאידך לא יכולתי להתעסק עם זה ביום כזה, לוקח לי זמן לאחר סיפור שכזה שאחזור לכוחותיי
אני קורה מה שכותבים כאלו המכונים חרדים וזה מרתיח אותי, עושה רושם שאינם קולטים את המשמעות היהודית, הם מצטערים רק בגלל שזה יכל להיות אדם קרוב להם ילד שלהם או חבר טוב שלהם, ולמרות שאינם כותבים ואומרים שאם לא זה לא היה מצער אותם, אבל אין צורך שיכתבו, מפני שעצם העובדה שהם עושים חשבון כזה מוכיח שמשהו חסר בהם, הבנה מה זה להיות יהודי
לא רוצה לשמוע סיפורים של דתיים וחילונים במקרים כאלו, מפני שישראל אף על פי שחטא ישראל הוא, ואם הוא נחטף על ידי ערבי יהיה זה מי שיהיה במיוחד ברגע הראשון כששומעים את הסיפור, כאן המבחן שלך איך קיבלת את זה, בכאב עמוק או שישנת בלילה בשקט
חסר בחינוך הכלל יהודי בימינו להבין את המשמעות הזו וחבל, מפני שאנו מאבדים את האחדות האמיתית שהיא הסגולה הכי טובה לגבור על אוייבנו, חבל שלא ראיתי בכיות על פניהם של בחורים רבים בעולם הישיבות כפי שראו בישיבות של מי שהכירו את הבחורים שנחטפו, אם היה זה כך, היינו נראים לגמרי אחרת ומשיח כבר מזמן היה בא
אין זה סוד שהציבור החרדי סובל מבעיה פנימית קשה, כשסאטמארי שומע שמשהו חמור קרה הוא שואל איזה חסיד הוא, וכשאומרים בעלזא הוא אומר ב"ה אבי נישט ביי אידן, (העיקר שהאסון לא קרה אצל היהודים) משום מה אין לנו עוד את הרגש לאחר אם אינו בן קהילתי שכן או קרוב, איננו קולטים ומבינים את המשמעות של להיות יהודי, שאין זה להיות ערבים רק בשביל למחות לצעוק ולהשמיץ, אלא גם בעת צרה אנו חשים כי הפגיעה היא בנו כמו בבני המשפחה ובקרוביהם
כאשר ערבים חוטפים יהודי, אין זה משנה את מי הם חטפו, הם חטפו יהודי, וזה מחייב את כל אחד מאתנו לחשוב פעמיים ולבחון את עצמו האם הסיפור הזה נתן לו צביטה חזקה בלב, ואם לא, שיילך לבדוק את עצמו אם מזרע היהודים הוא, מפני שיהודי אינו מסוגל לקבל בקלות כזו שיהודי אחר נחטף על ידי ערבים מבקשי נפשנו
ושוב, לא רק בגלל שאותו ערבי רוצה להרוג אותי ואותו ואותך לכן אני מרגיש את הכאב, גם אם בי הוא לא היה רוצה כלל לפגוע, המציאות שהוא פגע ביהודי צריך להספיק בשביל שארגיש כאילו שהוא פגע בי
אם שמתם לב, הבלוג של אמש הוקדש כולו לנושא הזה, דחקתי הצידה את כל המחלוקות ואת כל הפוליטיקה הפנימית, מצד אחד רציתי למנוע קטרוגים ביום כזה, ומאידך לא יכולתי להתעסק עם זה ביום כזה, לוקח לי זמן לאחר סיפור שכזה שאחזור לכוחותיי
אני קורה מה שכותבים כאלו המכונים חרדים וזה מרתיח אותי, עושה רושם שאינם קולטים את המשמעות היהודית, הם מצטערים רק בגלל שזה יכל להיות אדם קרוב להם ילד שלהם או חבר טוב שלהם, ולמרות שאינם כותבים ואומרים שאם לא זה לא היה מצער אותם, אבל אין צורך שיכתבו, מפני שעצם העובדה שהם עושים חשבון כזה מוכיח שמשהו חסר בהם, הבנה מה זה להיות יהודי
לא רוצה לשמוע סיפורים של דתיים וחילונים במקרים כאלו, מפני שישראל אף על פי שחטא ישראל הוא, ואם הוא נחטף על ידי ערבי יהיה זה מי שיהיה במיוחד ברגע הראשון כששומעים את הסיפור, כאן המבחן שלך איך קיבלת את זה, בכאב עמוק או שישנת בלילה בשקט
חסר בחינוך הכלל יהודי בימינו להבין את המשמעות הזו וחבל, מפני שאנו מאבדים את האחדות האמיתית שהיא הסגולה הכי טובה לגבור על אוייבנו, חבל שלא ראיתי בכיות על פניהם של בחורים רבים בעולם הישיבות כפי שראו בישיבות של מי שהכירו את הבחורים שנחטפו, אם היה זה כך, היינו נראים לגמרי אחרת ומשיח כבר מזמן היה בא
חיים שאולזון

כמה אירוני ששורות אלו נכתבו בידי גדול מחרחרי המחלוקת של דורינו המקיים בנפשו זכירת מעשה קורח בכל יום, ודואג שבתוך כל עידה ועידה וקל וחומר שבין העידות ישרור מתח תמידי.
השבמחקאדרבה ואדרבה, טול קורה מבין עיניך ולפחות בזמן הזה תימנע מלהרבות שנאה וטינה מאיש על רעהו, ובמקום זה תדגיש יותר את המשותף לכולנו.
(אני לא חושב שכך תעשה משום שכל עצם קיום האתר וריבוי מבקריו נובע אך ורק מהעובדה שאתה משמש כזבוב הנדבק רק לנבילות ומסמן לכולם את מקום הימצאם. ובאם תחל להרבות שלום בעולם אזי תזכה לפחות רייטינג, וזה כידוע גזירה שאינך יכול לעמוד בה.
אבל לפחות תידע שאין צורך להאשים איש מלבדך).
כמה אמת וכמה כאב יש במאמר. הבעיה שלנו שאנחנו רואים רק את עצמנו ואנ"ש דקהילתנו . ואם המשיח היה לא מאנ"ש או ממקרבנו לא נכיר בו .
השבמחקמסכים איתך, בציבור החרדי העניין של "כל ישראל ערבים..", ערבות הדדית ושותפות גורל קיימת במידה מועטת, וחבל.
השבמחקכל הטמטום הזה של החיצוניות והקנאות להשתייך לקהילה מסויימת מעבירים את האדם על דעתו, והרבה פעמים גם על ההלכה.
אם ח"ו היו נחטפים בחורים חרדים? מה אז היה קורה? בישיבות? בכותל?
הצטערתי מאד אתמול לראות מעט "שחור" בכותל המערבי ויותר "צבעוני",
כי כשפתאום החרדים עומדים מול מציאות של התמודדות עם תפילה על "מזרוחניקים" אז הנושא נהיה בעייתי.. כי כל מה שמגיל קטן מלמדים את הילדים שיש שהתרחק "מההשקפה הפסולה" פתאום צריך להתמודד עם זה פנים אל פנים..
אז נכון, יש הבדלי השקפות, אבל זו לא הבעיה העיקרית.
הבעיה העיקרית היא שנוטים לשפוט אדם לרוב ע"פ חיצוניותו, ע"פ המראה, בעיקר הלבוש, ואז לקטלג אותו בקבוצה מסויימת (שהרבה פעמים הדבר אינו נכון כלל).
ותופעה זו יוצרת שנאת חנם מיותרת, ובמו ידיך הרחקת את הגאולה עוד כמה צעדים..
לכן קבלה טובה יקבל על עצמו האדם, שלא לדון אדם ע"פ חיצוניותו אלא להתבונן בפנימיות ולהבין שגם אם הוא נראה שונה ממך-הוא אחיך! ולא יעזור כלום!
לכן ע"פ התורה עליך לקרב אותו/לעזור/לסייע ולדון לכף זכות.
ובע"ה נזכה כולנו לחזות בשחרור החטופים ה' עליהם יחיו, יחד עם כל ישראל, בבניין אריאל עם משיח בעם ישראל! אכי"ר
טעות בידך
השבמחקהאימרא של "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא" אינו נוגע "למומר אפי' לדבר אחד מן התורה מומר לכל התורה כולה"
ולכן האנשים שהם ב"כת המזרחי" שייכים להגדרה הזאת,
ואם מישהו כואב את כאבם כבר מגיע לו תודה
ואין בזה כלום מענין של כל ישראל ערבים וכו'
טעות בידך
השבמחקהאימרא של "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא" אינו נוגע "למומר אפי' לדבר אחד מן התורה מומר לכל התורה כולה"
ולכן האנשים שהם ב"כת המזרחי" שייכים להגדרה הזאת,
ואם מישהו כואב את כאבם כבר מגיע לו תודה
ואין בזה כלום מענין של כל ישראל ערבים וכו'
כותב את זה שאולזון, שברור לי שאם זה היה קורה בקהילה הנמנית על אלה שהוא שונא [נאמר מחבלים או גור] הוא היה שש ושמח
השבמחקומי שלא חש בצער שהציבור הדל"י ונציגיו שנשלחו ע"י לכנסת גורם לציבור החרדי הרי הוא מזרע עמלק
השבמחקלצערי זה אינו נוגע בי מה לעשות הכיפות הסרוגות הם עושים לנו צרות ע"ג צרות מעל 10 שנים ברציפות, סבלנו ואנחנו ממשיכים לסבול מהם ללא הרף אני צריך לקחת הלוואות בשביל להאכיל את ילדיי לחם וחלב, אין לי להאכיל לילדיי דגים לשבת כמה אתה חושב שאני יכול לסבול ועוד להיות צדיק לצערי הגדול אני רואה היום כיפות סרוגות מעי מחלחלות יותר ממה כשאני רואה ערבים, הם בזכות בנט הרסו כל חלקה טובה ביהדות החרדית גם ללמוד אי אפשר וגם לעבוד ולהתפרנס אי אפשר יש דין ויש דיין וחז"ל אמרו אם אין דין למטה יש דין למעלה , לאחרונה הותר דמם של כל החרדים שי פירון ולפיד עם בנט מכריזים קבל על ומלואו שיש לייבש את כל החרדים והנה עכשיו מתחיל הדין מלמעלה אני מקווה ומתפלל שצרות לעם הסרוגים יעלה וייכפל והקב"ה יכה בהם לאורכם ולרוחבם
השבמחקכל עוד שאתה לא גר בארץ ישראל ולא חי על בשרך את עוני של יהודי ארץ ישראל אין לך מושג על מה אנחנו בוכים ומתייסרים