מאת חסיד
הענין ד"מלכתחילה אריבער" (ההוראה והנתינת-כח של בעל ההילולא) מודגש – בהתחלת התורה: התורה מתחלת עם "בראשית" ר"ת ברכה, ברא – בכח העצמות דוקא, "ורוח אלקים מרחפת וגו' – זה רוחו של משיח", האור שנברא ביום הראשון הי' אדה"ר מביט בו מסוף העולם עד סופו. בסיום התורה: "לכל האותות והמופתים גו'לעיני כל ישראל". בהתחלת תושבע"פ – מס' ברכות: "מאימתי"
דקאי על יראה עילאה. בסיום הש"ס: ה' עוז גו' את עמו בשלום". בהתחלת ספר
התניא: "משביעין אותו" גם מלשון שובע. בסיום חלק א' דתניא: "יתברך
ויתעלה". בהתחלת שו"ע: "שויתי הוי' לנגדי תמיד". וזוהו גם תוכן תפקיד האדם
ד"יפוצו מעיינותיך חוצה": שכ"א מג' ענינים אלו (יפוצו, מעיינותיך, חוצה)
הוא הענין ד"מלכתחילה אריבער".
משיחת יום א' פ' אמור, ב' אייר, "תפארת שבתפארת", ה'תשמ"ט
הענין ד"מלכתחילה אריבער" (ההוראה והנתינת-כח של בעל ההילולא) מודגש – בהתחלת התורה: התורה מתחלת עם "בראשית" ר"ת ברכה, ברא – בכח העצמות דוקא, "ורוח אלקים מרחפת וגו' – זה רוחו של משיח", האור שנברא ביום הראשון הי' אדה"ר מביט בו מסוף העולם עד סופו. בסיום התורה: "לכל האותות והמופתים גו'לעיני כל ישראל".
משיחת יום א' פ' אמור, ב' אייר, "תפארת שבתפארת", ה'תשמ"ט
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.