ר' חיים שלום, קראתי את פרשנותך על קנאותו של האדמו"ר מסלונים, לטענתך הדבר
נובע עקב תחרות נסתרת בין בני הדודים, עקב קנאותו של האדמו"ר מסלאנים הבן
דוד, והאדמו"ר מסלונים מנסה להצטייר כקנאי יותר ממנו וכו'.
אולם כאחד שמכיר את חסידות סלאנים לפני ולפנים, אתה שוגה לחלוטין בתיאוריך את האדמו"ר מסלאנים שליט"א כקנאי גדול וכו'.
ראשית
האדמו"ר מסלאנים לא אסר מעולם להשתתף בבחירות, נכון הוא שהוא לא מתערב
בפוליטיקה, ומתרחק מהזירה הפוליטית כמטווחי אש, זולת הבחירות האחרונות בבית
שמש, ששם סבר האדמו"ר שחייבים ללכת להצביע להרב משה אבוטבול.
בקרב
חסידי סלאנים יש כמה משפחות של קנאים, בעיקר משפחת סלאנים שהם נכדים של
הרה"ק ר' מאטיל סלאנים זצ"ל, וכן משפחת אייזנבך, שיינברגר, שהם משפחות
ירושלמיות שורשיות, שנוהגים שלא להשתתף בבחירות, אולם עקב הוראתו האחרונה
של האדמו"ר בבית שמש שהוא מחייב את כל חסידיו להצביע עבור משה אבוטבול בלי
יוצא מן הכלל הצביעו כולם בהוראתו של האדמו"ר, וכידוע לכולם נצחונו של
אבוטבול היה עקב הוראתו של האדמור לכל אותם ירושלמים שהוא מחייב אותם
להצביע לפחות לראשות העיר, ואין מחייב אותם להצביע למפלגה כלשהי, ואכן אם
תבדוק את נתוני ההצבעה בבית שמש תיווכח שהצבעות אלו הם אלו שהכריעו את הכף
והצילו את התדמית השלילית שניסו אויבינו להצמיד לנו כגנבים ורמאים וכו'.
האדמו"ר
הבטיח בריש גלי כחודש וחצי לפני הבחירות, בחתונת נכדתו מול כל קהל האלפים,
למשה אבוטבול שהוא מבטיח לו שהוא יבחר שוב, למרות שכל הפרשנים הפולטים
הספידו אותו, וגם הוא עצמו לא כל כך האמין שיבחר שוב, (דיברתי עמו על כך
רבות לפני הבחירות) למרות היחלוצו של האדמו"ר בבחירות אלו, כל משפחות
הקנאים בסלאנים קבלו את מרות האדמו"ר, זולת בערל מרגלית מראשי הנטורי קרתא,
שניסה להסתפח לסלאנים בשנים האחרונות, והפעם לא הסכים לקבל את מרות
האדמו"ר שליט"א, ועזב את החסידות, למרות שלא כל בניו עזבו עמו, כי יש לו
שני בנים חשובים שנכנעו לדעתו של האדמו"ר וקיבלו מרותו, ואלו נשארו עד היום
בחסידות סלאנים.
כל
ההשמצות האחרונות בחודש האחרון באתרך, הם פרי כתביו של אותו ברנש ידוע
בערל מרגלית אשר ידוע כאחד שידו בכול המלחמות של הנטורי קרתא, ולכן לכבוד
הוא לנו על כך שעזבנו לשלום.
גם
בנושא של לימוד מקצועות, ידוע לי בבירור על הרבה אברכים שקיבלו הסכמה
מפורשת מהאדמו"ר מסלאנים ללכת וללמוד מקצועות שונים, כך שכל קביעתך על
תחרות בין בני הדודים, בטעות יסודה, האדמו"ר מסלאנים אינו קנאי, אשתו היא
מורה בכירה בסמינר גור בבני ברק, ובנותיו ונכדותיו לומדים במוסדות החינוך
העצמאי.
הרבנית
חובשת פאה עם סרט מעליו, אפילו לא כובע, וכל שכן לא מטפחת, וכן כל בנותיו
של האדמו"ר, מניין לקחת את התזה על קנאותו של האדמו"ר מסלאנים?!
נכון
הוא שההבדל בין שני החסידויות, מתבטא בכך, שמצד אחד חסידות סלונים נחשבת
למודרנית יותר, היות והבחורים מטפחים עצמם, פאותיהם מאחורי אוזניהם, בושם
מדיף מבגדיהם, ולבושם טיפ טוב, ולכן הם בולטים מאוד בנוף החסידי השונה מהם,
לעומת זאת בחסידות סלאנים לובשים כמו בשאר החסידויות, כובע קטיפה, פאות
מסולסלות, וכו', ומכאן נובע ההבדל בין שני החסידויות.
קנאותו
של האדמו"ר מסלונים נובעת מסיבות אחרות, שאין כאן המקום להרחיב בהם,
ולמרות שאני נחשב כחסיד סלאנים איני מוצא כל מקום לפגוע באחרים, טוב לי עם
גדלות של האדמו"ר שלי, וכבודו של רבי לא יגדל בכך שאפגע באדמורים אחרים.
בברכה חסיד סלאנים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.