אם שמתם לב, רוקדים בכל מקום, אבל בנוסח וסגנון אחר. הבחורים החסידים רוקדים כשהם לבושים במלבושיהם החסידיים, ואילו בחורי ישיבות ליטאיות בחברון ובפונוביז' וכן במקומות אחרים רוקדים בלי חליפות
גם באוכל נמצא את הבחורים החסידים יושבים עם מלבוש עליון, ואילו בחורי ישיבות ליטאיות אוכלים כשהם עם חולצות בלבד
איני נכנס כאן למה שטוב ונכון יותר, אני רק שואל מהיכן זה נובע, מדוע בעולם החסידי חינכו שכל דבר שבקדושה כולל כשאוכלים מתלבשים בלבוש עליון, ואילו בעולם הליטאי לא עשו מזה ענין
גם כשיושבים ולומדים נמצא את הבחורים החסידים עם איזה מלבוש, ישנם מי שיורידו את החליפות וילבישו חאלאט מיוחד ללימודים או לטישים, ואילו בישיבות הליטאיות מסירים את החליפה ולומדים עם חולצות בלבד
גם בתפילה יש הבדל, הבחורים החסידים ילבישו גרטל והליטאים לא, אני לא נכנס להבדל הזה שעליו כבר התווכחו הרבה. אני שואל כרגע על הריקודים כשרוקדים לכבודה של תורה מדוע לא מתלבשים כראוי לכבודה של תורה
גם באוכל נמצא את הבחורים החסידים יושבים עם מלבוש עליון, ואילו בחורי ישיבות ליטאיות אוכלים כשהם עם חולצות בלבד
איני נכנס כאן למה שטוב ונכון יותר, אני רק שואל מהיכן זה נובע, מדוע בעולם החסידי חינכו שכל דבר שבקדושה כולל כשאוכלים מתלבשים בלבוש עליון, ואילו בעולם הליטאי לא עשו מזה ענין
גם כשיושבים ולומדים נמצא את הבחורים החסידים עם איזה מלבוש, ישנם מי שיורידו את החליפות וילבישו חאלאט מיוחד ללימודים או לטישים, ואילו בישיבות הליטאיות מסירים את החליפה ולומדים עם חולצות בלבד
גם בתפילה יש הבדל, הבחורים החסידים ילבישו גרטל והליטאים לא, אני לא נכנס להבדל הזה שעליו כבר התווכחו הרבה. אני שואל כרגע על הריקודים כשרוקדים לכבודה של תורה מדוע לא מתלבשים כראוי לכבודה של תורה
חמישים שנה אחרי: חב"ד כבשה את פוניבז'
השבמחקמחיקתו האחרונה והסופית של הרב שך מישיבת הכתר של העולם התורני הליטאי, במוצאי שמחת תורה ה'תשע"ג, כאשר אלפי הבחורים פיזזו בכל עוז עם שיר חב"די מובהק, לא של הדור הראשון של האדמו"ר בעל התניא, אלא של הרבי האחרון, הרבי מליובאוויטש זצ"ל, שלימד את הניגון הזה לפנות בוקר בשמחת תורה ה'תשכ"ד מול קהל של אלפי חסידים
הנה סקירה קצרה על המעמד המיוחד שהיה מתרחש ב-770, לפנות בוקר של חג שמחת תורה במעמד מלא הוד ומסתוריות, הרבי היה נכנס ומלמד ניגון חדש לשנה החדשה
http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1165248
וחמישים שנה אחרי, באותו היכל, היכן שהזקן הממרא ירה גיצים ואש, וניסה לקחת את גדודי הצורבא מדרבנן ולהפוך אותם לכלי משחית במלחמה שלו על כיבוש הציבור החרדי התורני, יצר הרב שטיינמן את פרוייקט הטיהור הגדול ביותר (כפי שמתבאר היטיב בשאר הפוסטים בחודש האחרון) וזה הביא למצב, שבהקפות שניות המרכזיות של הישיבה הגדולה והמרכזית, ישיבת הכתר של עולם התורה הליטאי מפזזים ומרקדים עם 2 מנגינות שחיבר הרבי מליובאוויטש זצ"ל, על מילות התפילה של היום הקדוש בשנה, יום הכיפורים, "כי אנו עמך".
לצפייה – לראות ולא להאמין:
http://www.youtube.com/watch?v=Yq6jp1Yf4mY&feature=player_embedded
המצב אפילו גרוע ממה שאתה מתאר. כאשר ליטאי כבר הולך פעם למקווה - שזה מקום שמטהר מטומאה, וממילא אין יותר קדוש ממנו - לשם הוא נכנס ב ל י ב ג ד י ם ל ג מ ר י. הוי אומר כשהוא ערום. חרפה גדולה.
השבמחקנראה לי שגם לא להסריח מזיעה זה כבוד התורה וד"ל
השבמחקמי בכלל סופר היום את חבד
השבמחקרובם משוגעים על כל הראש
כל הרואה מניד ראשו ואומר עליהם הדא מג'נון.
מסכנים.
מה הקשר, איפה כתוב בכלל שצריך בגד עליון וכו'.
השבמחקאת מנהגי החסידים ואדמוריה"ם תשאיר לעצמם.
אף אחד לא מחוייב להם.
לא הליטאים ולא הספרדים ולא אף אחד אחר, זולת החסידים עצמם.
וכי כל מנהג שהחסידים ימציאו יצטרכו כל עם ישראל לנהוג כמותם ??????
תורה בלי קדושה כתוב בזוהר הקדוש דברים מאוד חריפים שכל התורה הולך לס"מ רח"ל
השבמחקהסיפור הזה לא קשור בדיוק לנושא הנ"ל אבל יש לו קשר קטן,
השבמחקמעשה שהיה, בשנים האחרונות זה היה בישיבה ליטאית בשמחת תורה שהבחורים רוקדים לכבוד הראשי ישיבות שלהם ולא לכבוד התורה, כי הראשי ישיבות צריכים הרבה כבוד בגלל שהם הגיעו לתפקיד גדול כזה,
ובחור חסידי שלמד שם ראה שמרימים את הראש ישיבה על כסא אל-על,
שנה לאחר מכן, לפני שמחת תורה הוא תקע ברזל חד באמצע הכיסא מלמטה, והרימו את הראש ישיבה על הכסא והוא בכוונה היה אחד מאלו שהרימו אותו, ובעודו מרים את הכסא הוא דוחף עוד יותר את הברזל לכיוון מושבו של הראש ישיבה, ולראש ישיבה לא נעים לומר שדוקר לו ברזל, אז הוא צועק לבחורים, מספיק כבוד, מספיק כבוד, והבחורים ממשיכים להרים אותו כי כך הראש ישיבות הרגילו אותם שצריך לתת להם כבוד והרבה.
סיפור מטומטם
השבמחק