רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 באוקטובר 2012

משיחיזם לייקוואודי - ר' מלכיאל קוטלר אומר כי מציאותה של לייקוואוד היא ההוכחה כי סבו ר' אהרן חי וקיים

ר' מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקוואוד התראיין בערב סוכות למגזין אמריקאי בשם 'עמי' ושם הוא אומר, כי מי שמסתכל היום על לייקוואוד רואה כי סבו ר' אהרן חי וקיים. אפשר להתווכח עמו בנושא מפני שלייקוואוד של היום אינה הלייקוואוד שביקש ר' אהרן לבנות, התקנה הראשונה של ר' אהרן היתה כי אסור במקום הזה להתפלל כל נוסח פרט לנוסח של הרפורמים והקונסרבטיבים ששמו 'אשכנז', והמציאות היא כי ברוב בתי הכנסת של לייקוואוד מתפללים בנוסח ספרד, החסידים הפכו להיות רוב שם ור' אהרן מתגולל בקברו הוא לא האמין שזו תהיה התוצאה. הוא קיוה כי יגיעו הרבה חסידים אבל יורידו את השטריימלים ויתפללו אשכנז וחלילה לא ספרד. אבל לא על זה אני כותב שורות אלו, מה שתפס אותי הוא הסגנון והנוסח של ר' מלכיאל שמתאים הרבה יותר למשיחיסט מאשר למי שזעקו כל הזמן כי אסור לדבר כך על מי שכבר הלך לעולמו

מי שהספיק לשכוח, חסידי חב"ד זועקים שנים כי רבם חי וקיים, ואיך אנו ידועים זאת, ממפעליו, מן החסידים ממה שקורה, המציאות היא שחב"ד הולכת ומתרחבת וגודלת והיום היא בהיקף יותר מכפול ממה שהיה בימי חייו של הרבי, זו ההוכחה הכי טובה כי הרבי חי וקיים. הליטאים לא אחת תוקפים ואומרים כי כל חב"ד משיחיסטים מפני שכל חב"ד מאמינים שהרבי חי וקיים. הוויכוח בין הצדדים הוא על המשיחיזם, אבל פרט לענין הזה אין מי בחב"ד שיכחיש את המציאות שרוחו של הרבי חי וקיים על אותו משקל של דוד מלך ישראל חי וקיים

והנה, ר' מלכיאל קוטלר התקנא במשיחיסטים גם הוא רוצה שסבו יהיה משיח ובשביל זה הוא צריך להחיות אותו, ואומר כי סבו ר' אהרן חי וקיים

מה שהוא החסיר שם זה רק את 'יחי המלך'!

4 תגובות:

  1. מר שאולזון, אפשר להגיד שהכתבה הזו אינה מוסיפה לך כבוד.

    למה נוסח אשכנז זה רפורמים וקונסרבטיבים?
    גם על יעקב אבינו אמרו שהוא לא מת. זה מונח שאדם גופו מת אך תורתו ופעילותו קיימת אחריו.

    חבל

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי דבר וחצי דבר נגד נוסח אשכנז, יותר מעשרים שנה במסגרת תפקידי כרב בית הכנסת אני מתפלל בציבור נוסח אשכנז. הסיבה שכתבתי בגלל התקנות של ר' אהרן ז"ל בשעתו כשהוא קבע כי בלייקוואוד יתפללו אך ורק נוסח אשכנז, הכוונה היתה מאוד ברורה אז נגד החסידים בכלל

      הרפורמים והקונסרבטיבים עד היום הזה מתעקשים להתפלל אך ורק אשכנז

      מה שאתה כותב טוענים אנשי חב"ד, מדוע כשהם אומרים שרבם חי על אותו משקל, זה אסור, ואילו לר' מלכיאל זה מותר

      מחק
  2. 1. אתה מבזה את עצמך ואת הכתיבה שלך כשאתה מכנה את נוסח אשכנז כנוסח רפורמי וקונסרטיבי. לא יועילו לך תירוציך שאתה רב בביכ"נ בנוסח אשכנז, יש גבול לשנאה התהומית שלך לאחינו הליטאים.

    2. אל תיתמם. יש הבדל בין להגיד יעקב אבינו או כל צדיק אחר לא מת כשהכוונה ברורה לכל שמדברים רק במובן רוחני, לבין להגיד שהרבי חי במובן גשמי ולא ללכת לציונו ולא להתייחס ליום ההילולא וכדו'.

    3. אתה משקר ביודעין. ר' אהרן זצ"ל היה קרוב מאוד לכל גדולי החסידות ותמך בהרבה מתלמידיו שהפכו לחסידים וחבשו שטריימלאך. וגם ר' מלכיאל שליט"א קרוב מאוד לחסידים ולמנהיגיהם יותר משאר הגדולים הליטאים. וידוע שהוא תומך מובהק של ההתיישבות החסידית בלייקווד והוא פועל רבות בענין.

    השבמחק
  3. פטתי חיים...
    'חי' מול 'משיח'?!...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.