הלוויית ר' בעריש אנגלנדר בוויילס בדרך ללונדון לפני כמה שעות |
כמו בכל חסידות ובכל קהילה יש מי שנלחם בעד רבו, כך גם במחלוקת בעלזא מכנובקה. אין כמעט חסידות וקהילה שאין בה מחלוקת מאותו סוג, בכל מקום הוא לבוש בלבושים אחרים אבל בעקרון זה אותו דבר, ולכן תזכרו, 'קפידא' יש לכולם, זה או שאף אחד לא עושה מה שלא צריך או שקולטים ומבינים שה'קפידא' היא דו צדדית
ישנם מי שלחמו מלחמות כאלו והצליחו בגדול והיו מי שנענשו ולאו דוקא בשל ה'קפידא'. זה יכול להיות בשל דברים אחרים שאתה ואני לא יודעים על כך. אף אחד מאתנו אינו מנהל את פנקס החשבונות של הקב"ה ואפתיע אותכם, מי שלא פגעו בזבוב נפלו בגיל צעיר והלכו מן העולם ביסורים קשים והרשימה ארוכה
אז אנא, תרדו מן הענין הזה. תתפללו שזה לא יקרה אצל יהודי כלשהו, ובודאי שלא בזמן כזה כשמתו מוטל לפניו להסתובב עם פנים מלאות עושר ועונג. זה לא מתאים למי שמכונים 'חסידים' הגיע הזמן שנשוב למקור שנהיה 'חרדים' כפשוטו ולא רק נקרא לעצמנו 'חרדים' ואנו כל כך רחוקים מן המקור החרדי
ובאשר ל'חסידים' שהוא לפנים משורת הדין, מתנהגים בברבריות, בדרך לא דרך, זו הסיבה למלחמות הללו. אם היינו חושבים אחרת, את רוב המחלוקות היו פותרים לאחר תקופה קצרה של מחלוקת
יש לך חיבה למי מהימים הטובים? על מי אתה עובד שאולזון? אתה חטשב שאני לא זוכר את עיתונך פנים חדשות בתשמ״ט ? איך שעשית לעג וקלס מהבעלזא רוב שבוע אחרי שבוע?
השבמחקאתה באמת חושב שכולנו אידיוטים?
השנאה שלך שיש לך לאדמו״ר מגור כהיום הזה, היא כאין וכאפס לגידופים ששפכת בזמנו על האדמור מבעלזא.
משום מה הפכת את עורך. זה לגיטימי וכשר, אבל אל תתעטף באדרת החיבה שאתה רוחש לו עוד מ....
בדותות!!
כל מה שכתבת - למרות שאני לא מסכים עם הדברים - אינם סותרים את מה שכתבתי. מותר לי לחלוק על האדמו"ר מבעלזא ולהביע דעתי בתשמ"ט שהוא עשה צעד לא חכם מכל הבחינות. עובדה הוא בעצמו מודה בזה וההוכחה הוא עזב אותם
מחקהגיע הזמן להוציא מן הלכסיקון את המלה שנאה. ביהדות החרדית - לצערי - החדירו שכל מי שחולק על מישהו זה מפני שהוא שונא אותו. האם תנאים והאמוראים או כל מי ביהדות בעבר שחלקו זה על זה שנאו זה את זה? עם ישראל בנוי מחילוקי דעות, ומי שלא קולט זאת חי בעולם אחר ולא מציאותי. אפתיע אותך שוב, אני אוהב את הרבי מבעלזא, אוהב את ר' יעקנלע על רקע אישי. בקשר לצעדים שנעשו זכותם להחליט ולעשת כהבנתם, וזכותי וזכות כל מי שאינו מחסידיו גור או בעלזא לחלוק ולהביע דעה אחרת
חיים ! אל תפריח בלונים , ואחר כך לפוצץ אותם, אתה מאשים קהל של אלפי חסידי בעלזא שכואבים את פטירתו הטרגי בטרם עת של הרב בעריש ענגלאנדער בשמחה לאיד , ומבקר בחריפות, אל תניח בניין רק בכדי שתוכל לכתוב אייטם, בד״כ אתה מגובה במסמך או ציטוט כלשהו, לא מתאים לך... על הגינות תקשורתית שמעת ? על אישום קולקטיבי קראת ? מה נסגר אתך ? ככה אתה רוצה להצטייר ?
השבמחקבדבר אחד אני מסכים איתך והוא האישום הקולקטיבי חלילה. כתבתי שפגשתי בבוקר בבורו פארק חסיד בעלזא ששמח ולא כתבתי שבכל בעלזא זה כך. בעקבות מה שכתבתי שלחו לי באימיילים להוכיח לי שאין זה כך, אם כי הם מודים שישנם מי שאינם שקולים חסרי איזון ועושים שטויות ואין ללמוד מהם. אני שמח לשמוע שהרוב לא מתנהג כמותם
מחקשוב, כתבתי על שיחה עם בודד ולא עם הכלל
אבל בפוסט הקודם כתבת בבעלז רוקדים ושמחים
השבמחק???
שתיקה כהודאה
ראיתי בבוקר כמה חסידי בעלזא לא ראיתי אחד שמצטער, אבל על כך לא הייתי בא בטענה לולא אותו אחד שדיבר שטויות
מחקרק חבל שאבא שלו לא מת!!!!!!!!!!!!
מחקככה מיחל בעלזער חסיד למותו של יהודי אחר?
מחקככה מלמדים אהבת ישראל בבעזלא?
אין לו דיו של יהודי, בן אדם שככה רדף ומירר את החיים של הרבה,סופו יהיה כקרח ועדתו.
מחקהוא ועוד טוענים שדווקא "הצד" השני רדף אותם ואת משה טוביה בכפיות טובה נוראה. כך שעדיף שתניח לדברים ... הרבי הוא לא אייבערשטער ...
מחקאז הם רוקדים או שהם רק לא מצטערים ?
השבמחקאומר לך מה הבעיה שלך לאחרונה אתה כותב מדי הרבה פוסטים ואתה מתחיל לאבד את הראש כי מרוב עצים לא רואים את היער אני מציע לך באופן אישי לא לדבר על בעלז כי הם יבואו אליך וישברו עצמותיך
תחזור לדבר על השונאים והמחבלים ועל גור ותעזוב את בעלז במנוחה
אתה צודק שיש יותר מדי פוסטים ביום, אני עדיף פחות. אבל מאידך לא אני קובע את סדר היום. אתמול בלילה לאחר הסיום בניו ג'רסי הלכתי לישון עם כוונה שבבוקר אכתוב על כמה דברים שם וקפץ הענין של ענגלנדר והדברים השתנו. לא אני קובע את סדר היום האירועים הם שקובעים ולכן זה לא בידי
מחקאיך זה שבתןך חודשיים מתו שלושה מתנגדים לרבי מבעלזא ,האם זה לא אומר משהו , האם מקרה הוא , תתחילו לחשוב בהיגיון,
השבמחקאוי באמת כמה שטויות אפשר בנשימה אחת?
מחקאתה שואל איך זה שבתוך חודשיים מתו שלושה מתנגדי בעלזא? אענה לך כמו יהודי בשאלה חוזרת.
מה לקח לרבי שלך כ"כ הרבה שנים להרוג אותם? פתאום אחרי שנים נזכר הרבי "להפעיל" את הקישורים שלו אצל ידידו מלאך המוות וכך הקפידה נכנסה להילוך והתחילה להרוג על ימין ועל שמאל?
אין אנו יודעים חשבונות שמים, אבל איך זה שמתוך קבוצה של אולי 70 איש ,מתו בתוך חודשים 3 אנשים, תחשוב בהיגיון , אני מדבר איתך רציני, ואל תהיה קטנוני לענות בציניות, האם מקרה הוא? וזה שאתה שואל למה לקח כמה שנים , זה שאלה טיפשית ביותר ,ומראה כמה אתה אדם טיפש,
מחקאוי באמת כמה שטויות אפשר בנשימה אחת?
השבמחקאתה שואל איך זה שבתוך חודשיים מתו שלושה מתנגדי בעלזא? אענה לך כמו יהודי בשאלה חוזרת.
מה לקח לרבי שלך כ"כ הרבה שנים להרוג אותם? פתאום אחרי שנים נזכר הרבי "להפעיל" את הקישורים שלו אצל ידידו מלאך המוות וכך הקפידה נכנסה להילוך והתחילה להרוג על ימין ועל שמאל?
עו שטות שמעתי בשם חסיד בעלזא שהשבוע שבת נחמו ימלאו 46 שנים לנשיאת האדמו״ר מבעלזא תשכ״ו - תשע״ב ולרב בעריש ז״ל גם היו 46 שנים מידה כנגד מידה על כל השנים שאביו אליש מענה את האדמו״ר , כי לא דבר ריק הוא, ואם ריק הוא ? מכם !... והמבין יבין
השבמחקאם להכנס לענייני קפידות, אתה במחילה מטומטם, כי גלגל חוזר בעולם, ואין קיהלה ללא תקופת אסונות.
השבמחקאולי תסביר לי מדוע הרבי מבעלזא סובל וחולה גופנית כ"כ הרבה שנים ? ומדוע לא זכה למשפחה ברוכת ילדים כרצונו ? ומדוע נגזר עליו שדווקא בתקופתו יחולל שם בעלזא שהיה מקודש בכלל ישראל - שרק בשנים האחרונות החל סו"ס להשתקם ?
ומדוע היחיד מבין החרדים שנהרג באסון התאומים בארה"ב היה חסיד בעלזא ?
ולכמה אסונות של בעלזא-ירושלים שארעו בשנים האחרונות ג"כ בל-ו-נ-ד-ו-ן !!!: מדוע ארע האסון אצל בן ראש כוללי תורה ואמונה של בעלז באייר השנה ?
והאברך הבעלזאי הציר בן 22 ר' יוסף אלטמן מאנטוורפן בנו של א' מחשובי מנהלי כוללי בעלזא באנטוורפן ???
ו-3 האסונות של מוות תינוקים שארעו לקהילת בעלזא-ירושלים, בעיר בית שמש, השנה - שאחד מהם בלע ניילון, ועוד 2 במקרים דומים ?
ובתו של ראש ארגון הגדול של בעלזא - לפני שנתיים, ר"ל ???
אני דווקא אוהד גדול של בעלזא ואדמור"ם, אך נשגב מבינתי להבין חינוך אלפי צעירים לשנוא מישהו רק עקב כך שמשתמש בשם בעלזא" בעוד הוא נו"נ של בעלזא לא פחות.
תלמדו מהאחים לבית ויזניץ, שם אף שאח אחד מצפצף על הצוואה לעקור לחו"ל, השני מוחל ומתייחס אליו יפה בצורה מדהימה. אל תלמדו מהקהילות השליליות בזה.
זה רק מכתים את שם "בעלזא" הנפלא.