רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 באוגוסט 2012

חוצפתם ועזותם של 'המודיע' 'יתד נאמן' ו'המבשר' המחרימים מודעות אבל לר' אליש ענגלנדר רק מפני שבעלזא לא אוהבים אותו

אנו חיים בסתירה מוחלטת. מצד אחד מהללים משבחים ומפארים את כל מי שמחזיק תורה, במיוחד את מי שיש לו ונותן לכל כך הרבה מוסדות ולא רק למי שקרובים אליו, ומאידך עושים הכל לבזותו עד כדי החרמת כל מודעת אבל שהמוסדות מבקשים לפרסם בעיתונים היומיים. ומדוע? מפני שיש לו סכסוך אידיאולוגי או קהילתי עם בעלזא, אז הכל מותר, עד כדי לשפוך דם גם בזמן כל כך קשה

אם היינו יהודים חרדים באמת, היינו יודעים היכן הגבול מתי כן ומתי לא. הבעיה שלנו שאנו קוראים לעצמנו חרדים אבל כל כך רחוקים מכך

אספר לכם על ר' עמרם בלוי שהיה קנאי ומפגין בכל הזדמנות הוא לא היה מוותר על מקום כלשהו היכן שיכל למחות, הוא רץ למחות. אבל בשתי מקומות הוא הקפיד שלא להפריע ולא להפגין שם וזה היה בשמחות ובאבלות. הוא אף לחם במי שניסו לעשות זאת, ועשה הכל למנוע מאחרים להפגין או חלילה לצער בזמן שכזה

חשבתי, כי עורכי העיתונים היומיים יוכיחו כי הם יודעים מתי להתעלות. אבל מתברר כי אין זה כך. כל מודעת אבל שהזמינו הקשורה בר' אליש ענגלנדר החרימו. 'המודיע' פרסם מודעה אחת מלונדון מאחד הכוללים שהוא שם סגן נשיא אבל לא יותר מזה. כל המוסדות שהוא תומך בהם ביקשו והזמינו מודעות ואת כולם דחו

אם הייתי היום בירושלים, הייתי פותח עוד עיתון יומי רק בשביל לעשות סוף למצב הזה שכל עיתון חרדי בלי יוצא מן הכלל יש לו את רשימת המוחרמים. הגיע הזמן לדעת להתעלות ולהוכיח בגרות גם אם בעלזא תכעס

ואוסיף, אני מתפלא על בעלזא שלא הוכיחה כאן בגרות, הם היו צריכים לפנות לעורכי העיתונים ולומר להם כי מצידם אין כל מניעה לפרסום מודעות אבל, וכך היו מוכיחים בגרות. אבל מה אפשר לעשות ששכל לא קונים בחנות

16 תגובות:

  1. נו תתחיל לפתוח עיתון יומי באינטרנט כמו המבשר זה גם מכניס המון כסף בפרסומות בכלל יש לך לקוחות בארה"ב שיכניסו בכיס הקטן שלהם את ההכנסות של המבשר והמשפחה גם יחד

    השבמחק
  2. דווקא המבשר כן פירסם מודעת אבל. חבל שאתה לא בודק את הנתונים.

    השבמחק
  3. אני חייב לומר רק משפט אחד קצר שמתמצת את הכל.
    לעולם לא יבין זאת בר דעת אחד בכל היקום כולו, כיצד אדמו"ר אחד של חסידות קטנה (עשרות אם לא מאות פעמים ביחס לחסידות בעלזא), כיצד זה שלמרות שהיא כל כך קטנה לעומתם, עדיין מצליחה להוציא אותם משלוותם? זה לא נותן להם לישון בשקט בלילה. התשובה היא פשוטה: היהודי הקדוש הזה בדמותו של הרבי ממכנובקא וחסידותו הקטנה מערערת ומנפצת לחלקיקים את כל מגדל האימפריה הענקית הזו ששווה כולה כקליפת השום.
    הם מדברים על המכנובקאים שסובלים מקנאה, הם מדברים על למות מקנאה, ואני מתגלגל מצחוק... הרי העיניים שלהם יוצאות מתוך הקורקבן שלהם, המוח השטני שלהם יוצא מתוך הקישקע רק בגלל חסידות אחת קטנטנה. מה זה אומר?.... מה זה מלמד?... מה זה מוכיח?...
    זה מוכיח דבר אחד ופשוט: ש"הם מ פ ח ד י ם"! שהם כלומיניקים למרות כל האימפירה העצומה שלהם, שיש מקבץ אנשים קטן שיכול למוטט להם את כל היסודות ולערער להם את אמות הסיפים. כעת, אחרי שמבינים את הדבר הפשוט הזה כבר לא משנה מה יגידו...
    שלא יבואו לספר לי סיפורים משום שאני עיתונאי במקצועי, ואני בתוך העסק הזה, רואה, נושם וחי את זה כל יום. כבר שנים שהם מאיימים ומטרידים בפעולות טרור נגד כל העיתונות החרדית (כולל היכן שאני עובד) שלא יכניסו שום ידיעה או אפילו תמונה של האדמו"ר ממכנובקא. אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בציבור החרדי - בולטון שמו, הוא בעלזאי מוכר. זה כבר הפך לטאבו ואיום קיומי שכל עיתון שיכניס כל דבר שרק יזכיר את מכנובקא, בולטון יפעל נגדו באופן שערורייתי - שלא לתת פרסומים לאותו עיתון. מה צריך יותר מזה?
    הנה לכם עוד עובדה חותכת: שאפילו תמונה של הרבי ממכנובקא מטילה עליהם אימים. אפילו תמונה שלו מחסלת להם את כל העוצמה. וזה כלל לא שאלה מדוע.. פשוט מאד: הם יודעים טוב מאד שהרבי ממכנובקא הוא יהודי רם מעלה אחד מהאדמורי"ם המוערכים ביותר בציבור החרדי על כל גווניו ושכבותיו ללא עוררין. הם יודעים כמה הוא נאצל ומוערץ ברחוב החרדי, בניגוד לאדמו"ר שלהם שלא חסרים לו שונאים ואם לא תדחוף אותו בכוח הזרוע הוא ימשיך להיות מסוגר בחדרו. והעובדה הזו לכשעצמה גומרת אותם. מכאן ואילך,, שיגידו מה בא להם זה כבר לא מעניין איש!

    השבמחק
  4. מה לא עושים עבור פרנסה?

    מספרים על הרב ישראל יעקב פישר ע"ה שהיה ראב"ד העדה החרדית, שפעם בא אליו יהודי ונפשו בשאלתו: הנני משתייך לחוגי ה"קנאים", אך דא עקא, שהמעביד שלי במוסד בו אני עובד, דורש שכל הצוות יצביע בבחירות, ואם לא, אפוטר. האם איסור הבחירות דוחה שיקול פרנסה?

    השיב לו הרב פישר בחכמה: שמע, כמו שאני בגלל מצוות פרנסה לא מצביע, אתה עבור פרנסה כן תצביע ...

    השבמחק
    תשובות
    1. סיפור יפה

      הכרתי את ר' ישראל יעקב ז"ל הוא היה רחוק מאוד בהשקפתו מ'העדה החרדית' של ימינו, אחיו בקצה האחר מהשקפת 'העדה החרדית'. הם לקחו אותו אז מפני שהוא היה גדול בהלכה והתחרה עם כאלו כמו הרב אלישיב, הסיפור הזה ממש מתאים לו

      מחק
    2. אני לא זוכר אם זה היה עליו אבל שמעתי שכשרצו למנות אותו לראב"ד שאלו את ר' יואליש ואמרו לו שאולי עדיף ראב"ד אחר מחמת שהוא אינו קנאי, ענה להם ר' יואליש לקנאי אפשר להפוך ביום אחד אבל לגאון לא לכן תבחרו בו.

      מחק
    3. סביר שזה היה עליו מפני שהוא מונה בזמן שהרבי רבי יואליש עוד היה הגאב"ד

      הסיבה שלקחו אותו מפני שרצו להחזיר את הכח שהיה ל'עדה החרדית' בתקופת ר' פנחס עפשטיין שהיה מתנגד ברמ"ח ושס"ה וכך גם ר' ישראל יעקב פישר שהיתה לו גם את המעלה הירושלמית ובעיקר את הגאונות הליטאית.

      שיהיה גאב"ד וראב"ד חסידי, זה היה מרחיק רבים מ'העדה החרדית' אל תשכח בזמן ההוא הירושלמים היו בעיקרם פרושים מתפללי אשכנז

      מחק
    4. הסיפור הנ"ל על שת"ח אי אפשר להפוך בין לילה [- אגב: לקדוש עליון ניתן גם ניתן: אם האבא האדמו"ר נפטר באותו לילה, הבן היורש נהפך מי ל"קודש הקדשים" ש"כל הדורות העידו עליו כל גדולי ישראל" וכו'...] - מסופר על המנחת יצחק' כשהביאו ר' יואליש לארץ לעדה"ח, שקנאי אני יכול לעשותו תוך לילה, אך לא ת"ח.

      מחק
    5. עברתי על העיתונים שלי מאותה תקופה, ונראה כי הדברים נאמרו על הרב יצחק ווייס המכונה מנחת יצחק

      מחק
  5. קיבלתי על ידי יחזקאל מאלעד שביקש להעלות את התגובה:

    מכנובקה וירוסלעב, בגלל שבעלזא לא נותנת אפי' להזכיר את שמם.

    סלאנים, בגלל שסלונים לא נותנת להזכיר.

    לעלוב כל השאר חוץ לעלוב 318 כי לעלוב 318 לא נותנת להזכיר.

    ביאלה כולם , כל ביאלה לוגאנו לא נותנת.

    ויש עוד, הרשימה עוד ארוכה.

    סיפר לי פעם הרב קנופף,איזה לחצים מפעילים עליו גדולי האדמורים בכבודם ובעצמם, שלא לפרסם את הצד שכנגד, לא הייתי נכנס כלל אליהם.

    החזרתי לו במשפט ששמעתי ממנחם פרוש לפני הרבה שנים, על המשנה באבות, כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה, היינו שאדם שהסתובב בין הגדולים עדיף שישתוק כי אם הוא ידבר כולם יהיו אפיקוסים, וד"ל

    אע"פ שלדעתי נהג מנחם פרוש בגדולים, כמו שסיפר רבינוביץ על גרוסמן, וכו'

    השבמחק
  6. חסיד זוויהל כותב לי:

    כאשר קרה הפוליטיקה האחרונה בזוויהל, קרה האדמו"ר הר"ש לר' מאיר פרוש , ובפיו היתה לו הוראה ברורה אני ואפסי עוד, שאל אותו למשמעות המילה, ענה לו שרק אני קיים ואחרים כלל לא קיימים, ושוב סיפר לי שפעם נכתב בטעות באיזה נושא שולי האדמורים מזויהל, מיד נקרא הוא לשיחת נזיפה חמורה

    השבמחק
  7. תראה מצד אחד אף אחד לא רוצה להיכנס למחלוקת עם הצד השני

    אבל בויזניץ ביום הראשון המודיע הלך עם שרולצה ולא כתבו על מנדלה אדמור מויזניץ

    המבשר כתב כן אז העתונאי החליט מי אדמור ומי לא

    באבוב המודיע כתב בהתחלה על שינהם ונגמר

    סאלנים שחור עד היום לא מוזכר בהמודיע
    וזה היה הוראה של האדמו״ר בעצמו
    שלום נח היה אז חזק באגודה ולחץ את הלב שמחה וזה היה ההוראה
    המבשר כן כתב סלאנים
    ואז סלונים ביטלו מנויים

    יש עשרות קבוצות שמוחרמים בהמודיע. המבשר יתד

    מברסלב בבית שמש קלוגר מוחרם
    קיואק מוחרם
    שיק היה מוחרם היום קצת ניכנס

    שאול אלתר מוחרם לגמרי
    אברהם אטלס מגור בחיפה מוחרם
    גם ביורציט שלו לא מכניס מודעה

    אנשים שולחים כתבה להמודיע על חסידי בעלזא שהלכו לעולמם
    עם לא יהיה כתוב שדבק בבערלה אז לא יכנס לעיתון

    תקח את יתד איך הרב שטינמן היה מוחרם
    איך ר ניסים היה מוחרם

    עד היום שחב״ד ירצו לפרסם בהמודיע
    ששלום חיים דיטש בא לשבת לב״ב
    ויערוך התועדות לא יפורסם
    מחשש שחסידי גור בעלזא יבאו
    וזה היה לפני כמה חודשים

    המודיע לא יתן לפורש להכניס מודעה

    השבמחק
  8. ביתד נאמן היום:

    א. כתבה בת למעלה מ-2 עמודים, בה מוזכר שוב ושוב שמי שאירגן ומי שיכול לארגן כזה סיום הש"ס מוצלח, זה רק "דגל התורה". ולא מוזכר פרוש כלל כמדומני. אתמול שמעתי בחצי אוזן בקו החשיפות שיש מלחמת קרדיטים בין דגל התורה לשלומי אמונים, ודגל כועסים והולכים לכתוב כתבה וכו'.

    ב. תמיד כשפורסם מלון או קייטרינג או כל דבר שיש לו ההכשר של הרב לנדא, היה מביאים ביתד כבכל העיתונים את סמל ההכשר של הרב לנדא, והיו מוחקים את הכיתוב בצד התחתון של האליפסה - "רב אב"ד בני ברק". היום לשם שינוי, בפרסום לארטיק של חברת שטראוס (על עמוד שלם) לא הובא סמל ההכשר שלו, רק עשו ריבוע קקן בתוך עמוד הפרסומת בו נכתב המילים "בהכשר הרב לנדא". אולי זה לא סוג חדש שם ???

    השבמחק
  9. דו שיח מרתק עד לדמעות של אושר והתרגשות כאחד.
    אני רואה שכל הבלוג עם הנתונים היפים של 300,000 כניסות לא נועד אלא לדו שיח בין אנונימי לבין אדון שאולזון.

    הסיפור בקצרה על רגל אחת:L
    אני לא נכנס לכל החיכוכים שיש בין סלאנים לסלונים או בין כל חסידות אחרת.
    בבעלזא מבקשים - בצדק - לא לפרסם שום מודעה הכוללת את המילים המתגרות: "בעלזא מכנובקה". בבי"ד של הרב קרליץ נפסק לחובתו של האדמו"ר ממכנובקה שאין לו לקרוא לעצמו בעלזא. ניתן לפרסם כל מודעה אחרת הכוללת את המילים מכנובקה בלבד.
    מה בוער להם לאחר שנים רבות שקראו לעצמם רק מכנובקה להוסיף גם את השם בעלזא? זו התגרות נטו ותו לא!
    אשרינו שיש לנו מנהיג כמו האדמו"ר מבעלזא אשר מוכיח כי למרות מה שנכתב כאן הוא מאחד ומקשר את חלקי האוכלוסיה. לא לחינם כל הגדולים החיים ואשר אינם בין החיים כה כיבדו וכה מכבדים אותו!!!
    אנקדוטה קטנה: לפני תקופה קצרה הביאו את האדמו"ר ממכנובקה להאדמו"ר מבעלזא לצורך הסכם שלום. אתה יודע מה היו נושאי השיחה? היה מו"מ בטרם כניסת האדמו"ר לאדמו"ר מבעלזא, בין המכנובקער לבין אחד מראשי החסידות על גובה הפיצוי שיינתן למכנובקה על ויתור בשם בעלזא. ישנה הקלטה יפה מכל השיח הזה - שמור ליודעי חן...

    זה הבן אדם, אין מה לעשות! לאחמ"כ בשיחה אישית עם האדמו"ר הוא אמר לו שאליש יפסיק את תמיכתו בישיבות אם יחדול מההתגרות בבעלזא - ניסה לסחוט כספים!!!

    בוא נראה אותך מתנהג אחרת מכל העיתונים ומפרסם את התגובה שלי - נראה שכשמישהו כותב ברוח שונה ממך את ג"כ מפרסם ולא נוהג בנוהג הנוראי של העיתונות החרדית כפי שכתבת.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה שטויות בתגובה אחת. "ל ה ד " מ" !!!
      מעולם לא ביקש האדמו"ר ממכנובקא אגורה שחוקה, בולשיט ושקרים מצוצים מהאצבע. למחרת הביקור שוחחתי עם אחד שהיה שם בתוך החדר בכל הביקור. הרבי ממכנובקא הוא זה שיזם את הביקור בכדי לנסות בכל זאת להביא לידי שלום עם האויבים הכי מרים עלי אדמות. הוא הגיע בכדי להזמין את בן דודו לחתונת בתו הצעירה. הביקור היה דווקא מאד בסדר. הייתה שם אווירה מאד מחממת וטובה. אך שלום לא יצא מזה. אתה גם יכול לכתוב שהאדמו"ר ממכנובקא ביקש את הארמון המפואר עליו יושב האדמו"ר מבעלזא עבור השלום אם בא לך, הנייר ולצורך העניין המחשב - סופג הכל. אבל חרטות תספר לעצמך.
      אגב, רוב התגובות כאן נרשמות תחת השם אנונימי כי זו האופציה הכי קלה לפרסם תגובה, לא מדובר באדם אחד.
      ואגב, לא ידעתי שחסידות בעלזא היא קוקה קולה או אוסם, שאסור למישהו אחר שמשתייך לחסידות זו מדורי דורות להחסיק אף הוא בשם הזה. ועוד אגב, התגובה המטופשת שלך עדיין לא מתרצת מדוע חסידות כזו קטנה מערערת את כל היסוד שלכם גם היא קוראת לעצמה בעלזא מכנובקא

      מחק
  10. אגב: אוהדי בלעזא מכנובקא, אנא תחכימו אותנו: האם היה או לא היה פס"ד של בי"ד שאסור למכנובקא להחזיק בשם "בעלזא", אף בצירוף שם נוסף, או לא ?

    התינוקיות של ראשי החסידויות כיום, היא מדהימה !!! אלו שמטיפים כל היום תורה ומוסר לעם על מדות טובות וויתור, כשמגיע לכבודם עוקצים ורודפים ככל אשר תאווה נפשם. אין כוונתי לבעלזא, אלא לרוב מוחץ של האדמורי"ם. זה מה שקורה כשנזר האדמורו"ת לא מונח על מי שהכי ראוי, אלא על מי שזכה להיוולד מהאמא הנכונה ... נעבאך !!

    וסתם שאלת תם ! מדוע כשהאדמו"ר רבי יהושע רוקח שהינו בן אחר בן לאדמור"י בעלזא ב-ד-י-ו-ק כמו האדמו"ר רבי יששכר דוב רוקח, מדוע לו מותר השם בעלזא, ולו אסור ??? רק בגלל שרבי יששכר דב הקדימו במספר שנים ? רק בגלל שלרבי יששכר דב יש לו [הרבה] יותר חסידים [כשמצד שני הרבה מאוד מהחסידים האיכותיים הידועים של בעלזא נמצאים בצד השני, ועכ"פ לא בצד של רבי יששכר דב] ? בגלל שיש לכם הרבה יותר כח להילחם, עקב מספרכם ? יעזור ה' שהבעיה תיפתר כשבעלזא-ירושלים יתחלקו ג"כ ל-7 - כל בני ר' אהרן מרדכי, אז כבר לא יהיה משמעותי אם יהיה 8 בעלז - 1 נוסף לרבי יהושע רוקח ובניו...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.