רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

מכתב גלוי להרב ירוסלבסקי על גזירת הגיוס של משה הבלין

מכתב זה פונה להרב ירוסלבסקי שליט"א בקשר ללחץ שמפעיל עליו משה הבלין הידוע לשימצה.

הגה"ח ר' יהודה ירוסלבסקי. 

מתורף מכתבך הפרטי  ניכר הלחץ האיום שהטיל עליך מאכיל הנבילות במשחטתו שלא היה שם מעולם הלא הוא משה הבלין. 

במכתב שהתפרסם מלבד שיש בו ממש שקרים [והדבר נובע מדברים שאמרו לכם ואתם לא הייתם בסוד הענין כמו האסיפה בבית הגרמ"ש אשכנזי שהיתה כולה חוכא ואיטלולא כאשר הרב כץ התנגד בתוקף לכל מה שהיה שם וגם ר' יצחק גודלברג. אז ברור שלא היה שם כלום וזו היתה אסיפה פוליטית נגד מנחם לרר ואגב כל האסיפה בבית הרב אשכנזי היתה גם כדי לחתור תחת הבית דין כידוע ואין לדבר אחרי נפטר]:

אך מלבד השקרים והעיוותים שבמכתב, הרי עצם המכתב מעלה תמיהה ופליאה על בית דין רבני חב"ד אשר במקום לעסוק בענינים בוערים וחמורים שבחמורים שמתרחשים יום יום בחב"ד, הרי הצליח משה הבלין בלחץ הנפתולי שלו להלחיץ אתכם ולהשתמש בטוב ורכות ליבכם כדי לחזק אותו.

שים לב הרב ירוסלבסקי. הרבי מינה את בית הדין שיטפל בנושאים בוערים בחב"ד ולא שישנה את האגרות של הרבי. מעמדו של הבית דין בחב"ד הוא בתחתית השפל משום שאף אחד לא מאמין לבית דין בכלום כי רואים שהוא עוסק רק בדברים חיצוניים ופוליטיים ומשמש חותמת גומי לנוכלים [ואגב את מעמדו השפל חסר התקדים של הבית דין בקהילות אנ"ש גרמה משפחת וילשנסקי וכל עושי דברה שבמשך חמש עשרה שנה בצורה שיטתית השפילה את הבית דין עד עפר ואף מינתה לעצמה בית דין אחר שהכניסו את שמותיהם בעיתונם הידוע ובאתרם וכו' וכו']

אך כאמור בוא נחזור לעיקר במה בית דין צריך לטפל ובמה בפועל הוא מטפל וזה הסיבה שבית הדין נמצא בשפל המצב שאף אחד מחב"ד לא מוכן אפילו לעשות דיון קל בדיני ממונות בבית דין ואפילו בכנס הגדול בארנה שהיה בי"א ניסן שכל חב"ד היתה שם [חוץ כמובן מהלוחמים הרישמיים של הבית דין משפחת וילשנסקי הנוכלת שהם עכשיו השותפים הרישמיים של הבלין מצפת] גם שם לא נתנו לבית דין בכלל פה לדבר והנואמים היו רק אנשים מהשטח מתוך הקהילות.
.
בחב"ד כיום ישנם כמה נושאים שעומדים על הפרק בראש כל, והם מפריעים לכל אמא ולכל אבא בחב"ד:

א. בעיות צניעות מזעזעות בכמה קהילות כאשר הרב מאיר אשכנזי ניסה להתחיל לטפל בזה התחיל עליהום עליו ובתזמונת מושלמת אתר 'כיכר השבת' ביחד עם כתבים הפכו אותו ללעג וקלס וכיום הוא נאלץ לשתוק כי כל אותם פוחזים מקבלים גיבוי מרבני שכונות בכפר חב"ד [וחלק מאותם רבנים קשורים להיפך הצניעות ואכ"מ].המקרה של הרב מאיר אשכנזי זה רק בכפר חב"ד אך יש מקומות נוספים כמו צפת ולוד.

ב. בחמש שנים האחרונות עלו מקרי הגירושין בחב"ד למעלה משלש מאות אחוז יותר מכל קהילה אחרת [כך על פי נתון מזעזע שנחשף באסיפה של ינ"ר של יועצי נישואין].

ג. בחב"ד כיום אין כמעט כוללים ללימוד תורה אפילו לא כוללים של בעלי בתים מלבד כמה יוזמות של אנשים פרטיים שדוחפים לכך [כמו בקרית מלאכי עירו של הרב ירוסלבסקי וכן כפר חב"ד ביוזמת הרב מאיר אשכנזי וצוות שלם]. כלומר אנשים עובר שבוע שלם ואינם פותחים בכלל ספר אינם נכנסים לבית כנסת לשבת וללמוד.

ד. למעלה מארבעים אחוז מהבחורים מיד אחרי קבוצה הולכים לצבא והולכים ללמוד במכללות שזה דבר שהורס מבפנים את כל דור העתיד כאנשים חסידיים וכל שכן כשלוחים וכו'.

ה. מצב החיידרים של חב"ד נמצא בקריסה ערכית. תשאלו את חתנכם הרב בלינוב מבני ברק. תשאלו את הרב גולוכובסקי ברחובות. תשאלו מה קורה במוסד אור מנחם בצפת כאשר משרד החינוך העלה נתון מזעזע שלמעלה מארבעים אחוז מהמוסד הזה שהוא נקרא על טהרת הקודש הילדים עוזבים את הדרך. וזה יש למשה הבלין שותף שיכול להסביר כמה הוא אשם הלא זה וילשנסקי שהוא אחד מהגורמים לכך כידוע לכל באי שיכון חב"ד צפת וישאל כב' אצל הרב מרדכי ביסטריצקי]

ו.  העובדה המזעזעת והחמורה שמצב הגמחים והסיוע לאנ"ש נמצא בשפל חסר תקדים שאדם שמחתן ילד בקושי יכול לגרד כמה אלפים מגמחים בו בשעה שבקהילות קטנות בהרבה מחב"ד יש גמחים בשפע רב.

ז. העובדה הבסיסית שבית הדין יודע יותר מכל כי למעלה מששים אחוז מבתי אנ"ש או מהאייפונים וכו' שנושאים אותם בחורים ובנות אינם מסוננים כלל וכלל. שזה דבר שאומר בפשט כי רוב אנש הולכים בכיס עם כל התועבות והעבודה זרה. ואכן הרב גלוכובסקי זכור לטוב עשה את החסימה וזה היה דבר שעזר ועוזר ועל כך ישר כוח אך כמובן שמפעם אחת פרסום לא קורה כלום.

ח. רוב בתי הספר של הרשת קורסים מעול כספי ולא מסתדרים מלבד כמה ערים ששם זה אכן מצליח ובית הדין לא כינס מעולם שום אסיפה לנסות לעזור

ט. שלושים אחוז נושרים ברמה כזו או אחרת!

והנה אחרי תשעת הסעיפים הללו בא הסעיף האחרון וחותם את הגולל וזה מה שיקרא כאשר יתגייסו הבחורים באופן רישמי. האם בכלל יש לכם מושג איך תראה אז חב"ד? היא תראה יותר גרוע מקיבוץ הדתי של המזרחי בשעתו.

הרב ירוסלבסקי, אתה עצמך ידוע ומוכר כאדם עם לב רחום כפי שכל בני קהילתך בנחלה יודעים, אך כמובן אתה לא יכול להפעיל את כל המערכת, אבל לפחות כאשר מנסה לחדור לתוך הבית דין אדם נוכל רע מעללים כמו משה הבלין לפחות כאן שב ואל תעשה. אולם מה קורה? במקום להכניס לתוך הבית דין ולהרחיב את שורותיו עם אנשים שעסוקים רק במעשים למען הקהילה הכניסו לבית דין את הפוליטיקאי הזה והנה הוא זה שימשיך לדרדר את מצב הבית דין ולעלות על סדר היום נושאים שרק מפלגים את חב"ד נושאים שהם הם אלו שגורמים לחב"ד להמשיך בדירדור. ומה עוד שכל אחד יודע שמשה הבלין הוא מקבל הון עתק מהסכם זה. הוא מקבל את הכסף ולא הבית דין, ובכל זאת הטיפשות כאן זועקת לשמים איך בכלל הכניסו אותו וגם אחרי שהכניסו אותו איך הבית דין הופך להיות כלי שרת בידיו.

הרב ירוסלבסקי, דווקא בגלל מה שציטטם במכתבכם איך הרבי מינה אתכם למזכיר הבית דין הרי דווקא משום כך עליכם לשמור על הבית דין שהוא הפקדון שנתן בידכם הרבי כדי לא לתת לאנשים שנלחמים בבית דין כמו וילשנסקי ואנשים שמשתמשים בבית דין לטובות הנאה כמו משה הבלין להשתלט על ההחלטות.

הבית דין חייב להרחיב את שורותיו ולהכניס צעירים ברוחם אנשים פעילים מתוך הקהילות כדי שקצת קרנו של הבית דין תרום אצל אנ"ש והם יתחילו להרגיש שמישהו חושב עליהם ולא רק שמשתמשים בחותמת גומי של הבית דין להכשיר את הטריפות של משה הבלין

החותם בכבוד לנוכח האחריות הכבירה שהרבי הטיל עליך וחותם בצער גדול על המצב החמור שאליו נכנס הבית דין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.