רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

חב"ד - צאן ללא רועה

מאת חרדי כאוב

ר' חיים שליט"א

ראשית ברצוני להסביר משהו קטן לכל הגולשים הצעירים: מה שיפה ומושך בבלוג בעולמם של חרדים זה לא החומר שאנשים שולחים, לא הרכילות העסיסית שיש כאן ואפילו הצהוב שמפוזר כאן, אלא מה שמרתק כאן זה הדמות שמאחורי הבלוג וזה מכובדנו ר' חיים שאולזון. אדם שכבר מגיל בחרותו הראשונות היה מעורה לעומקם ורוחבם ודקויותיהם של שלל המגזרים החרדיים ותמיד ניחן בהבנה מעמיק בכל המהלכים שליוו את היהדות החרדית בעשרות השנים האחרונות. ר' חיים הכיר לעומק את כל המלחכי פינכא, את כל הגיחזים, את כל ההוגים ואת כל הגבאים והשמשים של כל המי ומי. הוא היה איתם במגע יום יומי. ולכן בדור יתום כמו היום שה'גדולים' שלנו הם בסך הכל אוסף צעירים ששולטים בוואטצאפים ובכמה מערכות עיתונים, ברור שמאמר ששאולזון כותב מאתגר את האינטלגנציה של כל מי שרק קורא. מיד כשאתה קורא מאמר אתה רואה שהכותב יודע דבר וחצי דבר על כל המהלכים של היהדות החרדית.

כלפי מה דברים אמורים?

לאחרונה אני כחרדי נדהם לראות כי חיים שאולזון לקח את עצמו להכנס לעומק הסוגיה של גזירת הגיוס בחב"ד.

תמהתי בהתחלה מה ראה על ככה להשקיע את מרצו בתנועה שלדאבוננו מוכיחה בכל מעשיה כי היא גוססת מבחינה אידיאולוגית והיא ממש לדאבוננו כצאן ללא רועה. ר' חיים אולי כבעל שורשים חבדיים מרחם על התנועה המפוארת הזו ומנסה בכל זאת לנסות משהו להציל מעדת השוטים ההולכים אחרי קבוצת נוכלים - ואגב כמו בכל קבוצה אלא שכאן אין בכלל מנהיג שיאמר את דברו - אולם, לאמיתו של דבר הבנתי אחר כך כי מדובר כאן בנזק בל ישוער שקבוצת שוטים נהנתנים ובעיקר מטומטמים מחב"ד עומדים להפיל על כלל היהדות החרדית.

לכן ר' חיים כל כך יוצא מגדרו. ואסביר את דבריי.

דבריי אלו מופנים לא למנהלי קבוצות האוואצטפ של חב"ד הם מבחינתי - ומבחינת כל שמנה וסלתה של היהדות החרדית - סתם בגדר תינוקות שנשבו מבחינה שכלית. פשוט ילדים קטנים שלא מכירים כלל מהלכים פוליטיים, לא מכירים כלל את המירקם הרגיש של הציבור החרדי מול מנהלי החברה החילונית במדינת ישראל. ובעיקר לא קולטים כנראה איך מסובבים אותם הן העסקנים החרדים ובמיוחד הצבא וראשי המדינה באצבע הקטנה במהלכים פוליטיים דלים הצליחו להפיל אותם בפח תמורת קמצוץ קל של כסף ואיזה יוקרה זמנית מאד עד לסיבוב הבא.

במשך ששים השנים האחרונות מתנהל ללא הרף קרב מוסווה בין הוגי החברה החילונית לאבירי היהדות החרדית כיצד לשמר מחד אך למזער לאידך את התרבות של החרדים. מצד אחד מדינת ישראל מאד מעוניינת בכוח החרדי הן מבחינה שכלית והן מבחינה דתית, אולם הם רוצים לשמור זאת על מינון נמוך וכאן עומדים כבר עשרות שנים קברניטי היהדות החרדית ומנסים לנהל את הספינה בחכמה ובעדינות נושא גיוס בני הישיבות הוא הנושא שתמיד היה חם ותמיד יהיה חם. כאן טמון הסוד לקיומה של חברה חרדית שמרנית בתוך הים הגדול של החברה החילונית. מידי כמה שנים שוב צף הויכוח וקברניטי החרדים יודעים בחכמה ובנחרצות לנווט את הספינה.

אולם בשנים האחרונות כאשר יאיר לפיד משך את החוט יותר מידי הגיעו הדברים לידי מצב שהיה חובה לתת איזה נזיד עדשים רציני מאד לחברה הכללית. הם כבר לא יכלו להסתפק בפרוטות שהיו נזרקות לעברם כמו 'הנחל החרדי' וכד'. וכאן ישבו הוגי העסקנים של החרדים כיצד זורקים עצם לדוב המורעב שרוצה לראות תוצאות רוצה מתגייסים. ברגע כזה עלה להם רעיון כביר: החוליה הכי חלשה בחברה החרדית זו חב"ד. מדובר על אלפי משפחות של ערב רב של ספרדים חוזרים בתשובה אידיאולוגים ומינון גבוה של משוגעים שבאמת יש בהם תמימות והם עושים עבודה לשמור על הגחלת של היהדות בעולם ועל כך באמת מגיע להם קרדיט, אך מבחינה פנים חרדית אין בכך כל משמעות.

כל זמן שהלובויטשער היה כאן הרי כולנו ידענו תמיד שהוא יודע יפה יפה להתנהל מול הגוורדיה החרדית. הוא ידע תמיד להלך על הקצוות, מצד אחד מי לא זוכר את הפאבריינגנישים שהיה מתקיף קשות את העסקנים החרדים על מיהו יהודי ונגד החזרת שטחים, אך בד בבד שמר תמיד על האיזון לקרב אליו את ר' מנחם פרוש, את נסיכי גור, את העסקנים הבכירים. ידע תמיד לשלוח מסרים מכובדים כדי לא לקרוע את החבל. גם בזמני מתיחות עם הבית ישראל וכד' ידע תמיד עד כמה חשוב שחב"ד תמשיך להיכלל בתוך החברה החרדית.

אולם ברגע שהדבר הזה הפסיק. קמו קבוצת מטומטמים בחב"ד. זרקו את העסקנים הישנים והמשופשפים שידעו את כל דרכיו של הליובאוויטשר והתחילו לעשות שטויות. בהתחלה זה היה המשיח. בלי כל אחריות חשבו שכל בני ברק בתוך הכיס שלהם ואפשר לבוא לבית כנסת של גור ולצעוק שם כמו שצועקים בחב"ד. הקבוצה הזו חשבה כי היא למעשה הממשיכה של הליובאוויטשער. אבל ברגע שהעסקנים החרדים קלטו כי הקבוצה הזו חוץ מקולניות וסיסמאות אין בה כלום, ירד האסימון והחליטו לזרוק אותם קרבן לפריץ. הנה קחו כמה אלפים של בחורי חב"ד הם יתגייסו במקומנו!

הם למעשה יהיו הקרבן במקום כל החברה החרדית וכך ידחו בעוד כמה שנים עד הסיבוב הבא את הדרישה לגיוס חרדים.

והפעם זה עבר. אותם עסקנים לא מנוסים מצפת ומושחתים מקרית גת בלעו את הפיתון במזיד או בשוגג.

אולם כאן יש סכנה שאותה מאיר פרוש וכל העסקנים שרקחו את הדיל הגועלי הזה לא קולטים.

אני פונה בזאת לעסקנים החרדים. תבינו חב"ד עכשיו תתגייס כצאן לטבח. כל חב"ד תלך אחרי שנים שלושה ילדים יהירים שיקבלו כבוד וכסף [ואגב ברור לי שבסוף גם יכניסו אותם לכלא. כבר ימצאו סיבה. כך זה תמיד עובד. מאז ומעולם]. וישמדו דור שלם של חבדניקים שיהפכו לעמי ארצות ולחצי חילונים ישראלים דתיים לייט, אבל! אחרי חב"ד יגיע גם תורכם. מה אתם חושבים שכשיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הוא לא ימשיך בזה? זה יגיע לספרדים. יגיע לחסידויות החלשות יגיע לויזניץ עד לליטאים.

זה למעשה התחלה של הסוף של החברה החרדית במדינת ישראל

אני קורא בזה לאיש היחיד שעומד בפרץ לר' חיים! ר' חיים גורל היהדות החרדית כולה תלוי בך! אתה נותרת מדור קדומים ועליך מוטלת האחריות הכבירה לעשות הכל, כל מה שאתה יכול - ואתה יכול יכול כי דבריך נקראים לאלפי אלפים ונתונים את הטון. לכבודו של הליובאוויטשער, לכבוד כל היהדות החרדית! לך בכוחך זה והושעת את העם!

ואליכם חסידי חב"ד אני קורא: תפקחו עינים: מובילים אותכם למשריפות רוחניות. אתם עומדים לאבד את הילדים שלכם! מנהלים אותכם חבורת מטומטמים נהנתנים ובמקרה הטוב חבורת מושחתים [אגב חבדניקים כדאי לכם לבדוק כמה דירות רשומים בטאבו לכל אותם משפחות שמובילות אצלכם את הגיוס, לא בדקתי ואיני מכיר את המשפחת לעומק אבל אני בטוח שתופתעו. לא בגלל שאני יודע אך ככה זה תמיד. שווה בדיקה. יכול להיות מעניין]. פיקחו עינים תעמדו על שלכם אל תתנו למלאך המשחית לחדור ולהרוס את ילדיכם. תעשו זאת עבור הרבי שלכם שאתם כל כך אוהבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.