רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 בספטמבר 2016

ר' ישראל מויזניץ: לא אכנע לציונים ואמשיך להעסיק סוטים כמחנכים במוסדות שלי

אקדים כי לפחות אחד מהם החליט בעצמו שלא להמשיך ולחנך, הוא מבין כי הוא מושך את החבל יותר מדי. ר' ישראל רצה מאוד שהוא ישוב לחנך, אבל הוא החליט כי לא יעשה זאת, לכן אני לא כותב את שמו אין לי ענין חלילה לבזותו, כל עוד שהוא מתרחק מבחורים וילדים מאחל אני לו שימצא תעסוקה בכל נושא וענין שלא לצד מי שהוא חלילה יכול להזיק. ההצעה שלי שיפנה למטפלים שיודעים איך להתמודד עם בעיות כאלו הם אולי יוכלו לעזור לו

השבוע היינו המומים ולא רצינו להאמין אלו מילים הוציא מפיו ר' ישראל מויזניץ, אם היו צריכים הוכחה לדעת כי הוא כל רחוק מחכמה, השיחות עמו בשבועות האחרונים הוכיחו כי חסר לו הרבה יותר מבורג, ויסלחו לי חסידיו שאני חייב לכתוב כך

לאחרונה עשו כמה עסקנים מאמץ גדול להסביר לר' ישראל שעליו לפנות את הסוטים ממוסדותיו, מדובר בכמה שמות, אחד החליט בעצמו שהוא לא עושה זאת יותר, אבל יש אחד אחר שסילקו משלשה מוסדות אחרים בגלל המעשים האלו, ועתה ר' ישראל שולח אותו לחנך בישיבה החדשה בבני ברק, הסבירו לו כי הוא עושה עוול לבחורים ולהורים, הוא מסכן אותם

ואלו המילים שאמר ר' ישראל, לא אתן ל'ציונים' להכתיב לי איך לנהל את מוסדותיי, אני לא מפחד ממשטרה ומכל הציונים שיקבעו מי מותר לו או אסור לו לחנך, אני אקבע מי יחנך במוסדות שלי ולא ה'ציונים'

הסבירו לו כי אין כאן שום דבר עם ציונים, וכי משטרה זה לא ענין של 'ציונות' אלא מניעת סכנה מבחורים שנפלו בידי הסוטים הללו, וכי אדרבה לא רוצים כלל לערב את המשטרה רוצים שהוא במוסדותיו יקבע מי שיחנך, אף אחד לא מתערב לו, הדבר היחיד שביקשו כי סוטים ידועים במיוחד אותו סוטה שכבר נזרק משלשה ישיבות אחרות על אותו רקע שאותו יזיז משם

אבל ר' ישראל בשלו אני לא אכנע לציונים, אני אקבע מי יחנך ולא איכפת לי שהוא סוטה, אני אדאג ליראת שמים שלו והוא לא יפגע באף אחד, לא אתן למשטרה להפחיד אותי אצלי יחנכו מי שאני רוצה גם אם המשטרה הציונית לא אוהבת זאת

אחד העסקנים שניסה בצורה מתונה להסביר לו כי מתכוונים את טובתו וטובת ויזניץ, חטף מר' ישראל ואמר לו כי כל ענין הסוטים הוא שקר המצאה ועלילה, וכי בחור שאומר לו כי מי התעסק עימו הוא נותן לו שתי סטירות על השקר, המחנכים בסדר הבחורים לא בסדר

כשאמרו לו כי הנה זרקו אותו מכמה מוסדות על אותו רקע סימן שיש לו בעיה, הוא אמר כי הרבי מאמשינוב אמר כי הוא כבר חזר בתשובה וכי אפשר להחזיר אותו

הנסיון להסביר כי אין כאן ענין של חזרה בתשובה מדובר באדם חולה שזקוק ללכת לרופא שיטפל בו לא הועיל, ר' ישראל אומר כי הם לא צריכים רופא הם צריכים להיות יותר חסידים ויותר יראת שמים והכל יהיה בסדר

מסכנים הם חסידי ויזניץ במיוחד הורים שיש להם ילדים במוסדות ויזניץ שנמסרים בידי סוטים, סיפרו לנו שהיו הורים שגם דיברו עמו והוא הבטיח להם כי יציב מצלמות, הם אמרו לו שיסלק את הסוטים יותר טוב ממצלמות, והוא אמר להם כי לא יכתיבו לו מה לעשות, הוא יחליט מי יחנך אצלו והוא לא רוצה לשמוע על זה

עתה מתלבטים העסקנים מה לעשות, ישנם מן ההורים המתחננים שמישהו יפנה למשטרה וימסור להם את הפרטים שיפתחו בחקירה, ההחלטה עדיין לא התקבלה אבל שלא תופעו אם תשמעו שמי מן המחנכים בויזניץ נעצר לחקירה

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.