רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 בספטמבר 2016

המטרה היא תיקון הדברים ולפני ראש השנה

כבר תקופה שאני לא יורד מענין ההסכם בין וילשנסקי והבלין עם הצבא בניגוד לדעתם ורצונם של רוב רובם של חסידי חב"ד הרואים בכך פגיעה קשה בעתיד ישיבות תומכי תמימים בישראל, בכל יום אני מביא עוד ועוד חומר בנושא, ולמרות שכבר הבהרתי קודם אשוב ואבהיר בצורה הכי ברורה את מטרתי

אין לי חלילה ענין לפגוע בעומדים בראש ההסכם הזה, מכיר אני אותם מלפני הרבה שנים, ועם וילשנסקי אני אף מחותן דרך אחותי שבנה חתן שלו, עם האבא של ר' משה הבלין הייתי מתפלל שנים בחב"ד במאה שערים, ועם אחיו ר' יוסף יצחק למדתי באותה כיתה, ועד היום אני זוכר את הכתובת שהיו גרים ברחוב סלנט 12, מעולם לא היה לי עם אלו כל סכסוך, ההיפך, חייתי עימם בשלום ובידידות, וגם עתה למרות מה שאני כותב אין לי דבר נגדם אלא נגד הענין בלבד, שבזה אני לוחם והוא ההסכם המסכן את עתיד בני הישיבות של חב"ד

מדובר באחת הסכנות הגדולות והחמורות, מי שעשו את ההסכם לא קלטו לאיזו סכנה הם מכניסים את הבחורים, גם אם יש להם טענות מצויינות על המצב הנוכחי אין זה אומר שזה פתרון, בהחלט לא. את הנושא חייבים היו להעביר להכרעת מי שאינו חלק מן הישיבות של חב"ד מי שאין לו כאן כל טובת הנאה ושהוא יכריע איך לטפל בנושא הזה. מציאות היא שחב"ד סובלת מן המצב הזה של גיוס בחורים אחרי שהם חוזרים מן הקבוצה שנים ואף פעם לא העיזו להחליט כפי שהחליטו עתה בלי כינוס של רבנים כלל אלא החלטה דרך טלפון כשחלק מן הרבנים כלל לא יודעים במה מדובר וכפי שאמרו כי הם סמכו על הרב הבלין שהוא בודאי יודע מה שהוא עושה

למרות מה שכתבתי כל הזמן כי הכסף עיוור אותם, אני מוכן להתעלם גם מכך ולהאמין שכוונותיהם היו טובות, ולכן אני רואה חובה להסביר שוב ושוב מדוע ההסכם הזה לא טוב וחייבים לתקן אותו מיד בטרם יהיה מאוחר מדי. אם חלילה כוונותיהם היו פליליות מתוך רצון להתעשר לא היה איכפת להם שבחורים יפלו אז הם לא פרטנרים לדיון אין לי מה להתעסק עימם הייתי לוחם בהם מלחמת חרמה ובצורה אחרת לגמרי. רק ומפני שהם זועקים כי כוונותיהם היו טובות, ואני רוצה להאמין כך, אז אין ברירה אלא להעמידם על טעותם, כולל כל מי שתמכו בהם שיבינו מדוע הם טועים

מציאות היא, כי הגאון רבי יעקב לנדא נגד, הגאון החסיד רבי יואל כהן מתנגד להסכם הזה, מה צריך יותר משני אלו בשביל להבין כי מדובר בהסכם לא טוב, כשיחד עימם שורה של ראשי ישיבות בחב"ד כולל מי שמבינים ענין המתנגדים להסכם הזה, זה מספיק בשביל שיתקנו

אין זו בושה לתקן, מה שצריך זה להתכנס שוב ולקבוע כי ההוראה הזו היא ליחידים שיש להם בעיות, אבל לא לבחורים הנוסעים לקבוצה אלו חייבים להבטיח כי מעמדם הוא של 'תורתו אומנתו' כפי שהחליטו בעבר כולל בתשע"ד

עשו טובה לרבי לחב"ד ולעולם  החרדי, ותקנו את הדבר מהר, ותבורכו מן השמים, הרבי יזכור לכם את הטובה הזו, ונגיע לראש השנה שמחים ושלמים בברכת כתיבה וחתימה טובה לכולם

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.