רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

25 שנה אחרי שמנחם כרמל נשבע להפיל את הרב לנדא ופתח את הרשתות שלו להלחם בחסידים עונשו מגיע ובגדול

מאת בני ברקי

כל כלב בי ג'י יומו. מנחם כרמל לפני 25 שנה כדי להתחנף לבעל המחלוקת הרב שך, נשבע ביום הבחירות לעיריית בני ברק להפיל את הרב לנדא ולשבור את ההכשר הטוב ביותר בעולם היהודי. הוא פתח צרכניות עשק במשך שנים את בני התורה. ואז הגלגל מתהפך גדולי ומאורי הדור  מגלים שכרמל פשוט השתמש בליטאים לצרכיו ומחניך חברון הוא נהפך למולטי מליונר תוך עושק רבבות בני תורה שרצו לקנות מהחנויות שלו ובתמימותם חשבו שהם מצילים את כבוד התורה ומנחם כרמל צחק כל הדרך אל הבנק והיום הוא צוחק על גדולי הדור. 25 שנים אחרי שנשבע להפיל את הרב לנדא גדולי הדור עומדים לחסל את הבר נש הזה שהכריז מלחמה נגד שר התורה ומרן ראש הישיבה שליט"א.

היסטוריה: האולמות של מנחם כרמל בבני ברק יעברו בעלות ויקבלו את הכשר הרב לנדא

מאת בני ברקי

מנחם כרמל משיב אש: האולמות שבבעלותו יעברו בשבועות הקרובים בעלות ויקבלו את הכשרו המהודר של  רבה של בני ברק הרב משה לנדא.    מאז מודר הפלג הירושלמי מהכשר שארית, קבלו המחבלים החלטה אסטרטגית להפיל את שארית ישראל ולהתקרב לחסידים גם במחיר של הכשר הרב לנדא.  הצעד של מנחם כרמל להעברת האולמות שברשותו בעלות וקבלת הכשר הרב לנדא בא למנוע את החרם הליטאי נגדו.

בשל היותי בדרכים ובמטוסים העליתי בלוג קצר לאחר שאנחת נמשיך להעלות חומר


בשל שמחה משפחתית בר מצוה של נכד, מיום ראשון בבוקר אני בדרכים ונמצא בפלורידה, גם עכשיו אני עולה למטוס וממשיך בנסיעה ולכן עלה היום בלוג מקוצר, בעוד כמה שעות אנחת ואגיע למנוחה ולנחלה ואשוב להעלות חומר כרגיל, ועם הגולשים הסליחה

קבלו את הגדול מכולם הרב דוד לאו

מאת איש הרבנות הראשית

בכתבה באתר YANT אותה הכין יהודה נחשוני כתב הבית של משפחות לאו ורלבג מופיע הקטע הבא כהקדמה לנשיאת דברים של הרה"ר לישראל דודי לאו
"קבלו את הגדול מכולם הרב דוד לאו" צועקת המורה לתלמידותיה ומזל שהם רק מחאו כפים ולא פתחו בצעקות כפי שמקובל לקבל כוכב זמר.
בכתבה בא לידי ביטוי פן חדש ברזומה של לאו והוא דיין, הוא מספר על התרת עגונות ונס שהוא לא מספר על פקידת עקרות. הרי כל מי שמכיר אותו צוחק
ממתי אתה מבין בגט או בעגונה שאתה יודע איך מתירים אותה?
הנסיון להתייפיף בפני החילונים זהו דבר שעובר בירושה במשפחתך אך אנא למען השם אל תהפוך את היהדות למשחק, הרי בינך לבין עצמך אתה מכיר בדיוק
את מי שכותב לך את פסקי הדין ואותו אחד שירת גם את אביך נאמנה הלא הוא הרב רפי פרנק שעמל קשות עד שהצליח ועבר את כל המבחנים בדיינות בלי להעתיק.
הצילום ברקע של היכל שלמה הוא עוד נסיון שלך לשקר על הציבור ולהציג מצגי שווא כפי שרק אתה יודע. ולסיום, אנחנו נענים לאתגר שהצבת לנו: "תנו לעבוד שנה ואחרי זה תבקרו אותי", דודי אתה כבר יותר משנה בתפקיד וחוץ מלעשות רעש בתקשורת לא עשית שום דבר, כל מהפכה שהצגת לא יצאה לפועל כל דבר שחשבת או התחלת לעשות נגדע אחרי פעמים. אין ספק אתה מתאים יותר מכל להיות דובר הרבנות הראשית לישראל ולא הרב הראשי לישראל, וחבל תלינו בך תקוות רבות ולא רק אנחנו התאכזנו אלא העם כולו. אלף כתבות צבע לא יכסו על אי העשיה שלך, נשארו לך עוד פחות מתשע שנים תתרכז בעשיה ופחות בתקשורת.

זעם בקרב אסירי "כלא איילון" "אגף תורני" על שלא יאפשרו להם לישון בסוכה

מאת אסיר

שירות בתי הסוהר בכלא איילון החליטו שהשנה האסירים לא ישנו בסוכה,
זעם רב נשמעים מקרב האסירים והכעס היא בעיקר על הרבנות שהם אלה שאמורים לדאוג להם לכל עניני דת אבל בשטח מתעלמים לגמרי,
האסירים ששוהים בכלא הם שומרי תורה ומצוות.

לאן נעלמו המיליון של הלווית הרב עובדיה - ולמה ראו את בחורי ישיבות בעצרת - רק דרעי מבין לאיזה מלכודת נכנסה ש"ס

מאת ש"סניק

הייתי בעצרת וי"ב חודש קודם בהלוויה. רק פוליטיקאי משופשף כמו דרעי מבין את עומק השבר הגדול. מי כמו דרעי יודע שבעצרת לא היה אש. בקושי היו שמונת אלפים איש (במקרה הטוב) וגם זה אחרי זעקות שבר והפעלת כל העולם ואשתו שלא יהיה חילול כבוד מרן וגם זה לאחר ששני ערוצי הרדיו קול חי וקול ברמה אנסו את המאזינים שלהם להגיע בכח לעצרת. ואם זה התוצאה ה' ישמור. דרעי, כפי שאני מכיר אותו הרבה שנים, לא ישן כל הלילה מעוצמת הכישלון המהדהד. מי שמבין קצת בציבורים מבין דבר אחד. ש"ס סיימה את דרכה עם הציבור המסורתי. יהדות התורה תגנוב לש"ס שני מנדטים ספרדים חרדים שנקעה נפשם מדרעי ותחבולותיו. ועוד שאר המפלגות שלוטשות עיניים כחלון בנט שמכינים קמפיין משותף של חמישה מיליון שקל למחוק לדרעי ולחכם שלו חש"ך את החיוך.
 
דרעי בבעיה קשה. רק אלי ישי יכול להציל אותו מהתרסקות טוטאלית, אבל מי כמו אלי ישי יודע שאי אפשר לסמוך על בוגד שפל צבוע ונוכל שכמותו לא נראה בפוליטיקה הישראלית. ולא לחינם שום ראש מפלגה לא מדבר העם הייצור הנאלח הזה.
 
מי שראה את מסכת החנופה של דרעי לאלי ישי הבין את מצבו הנואש של העבריין והאסיר האגף התורני ממעשיהו. דרעי חשב ודמיין שהעצרת תהיה תנופה אבל כעת הוא מבין שהעצרת הייתה סתימת הגולל והכבוד האחרון שעשו למרן במלאות י"ב חודש.
 
אם לדרעי היה שכל והיה לו את האומץ להביא את מרן אור העולם לעצרת לדבר הוא היה כובש ונהפך למנהיג הבלתי מעורער של הציבור הספרדי. החרמת מרן אור העולם הביא על דרעי את קבורתו הסופית. דרעי לא מבין מה מצפה לו. כל הרבנים הנורמליים פרט לחכם חושך ודוד יוסף ממקסיקו סיטי זה שחוגג שם, אף אחד לא יעמוד לצידו. כל העולם ציפה לראות את מרן אור העולם בעצרת. כשנודע שדרעי ממשיך עם המלחמה וההכפשות גדולי ישראל סיימו את הקשר עם דרעי.

להבדיל בין חש"ך למרן אור העולם - על המקלל והפודל של דרעי

מאת ש"סניק

לראות את מרן אור העולם שכל העולם כולו חרד לכבודו. רבבות רבבות חוזרים בתשובה, נועם הליכות דרכי נועם הקשה לזולת, אהבה לכל יהודי כמו בן ולא משנה איזה כיפה הוא הולך או לא לובש. אשרינו מה טוב חלקנו.
 
ומולו אדם שכולו חוש"ך ריב ומדנים. קללות שנאה, אדם שאינו שולט על עצמו והוא משמש ככלבלב של עבריין ואסיר לשעבר. מי שכינה יהודים בשם עמלק, רק בגלל צבע כיפתם. זה היום מנהיג החוש"ך שטוב לו שיצטרף לארגון דעאש סניף ישראל.
 
אשרי יהדות ספרד שמרן אור העולם הוא מנהיגו. 

ביקורת קשה על דרעי על בזבוז מיליונים לעצרת שמטרתה היחידה להציל את כבודו ולא כבוד מרן

מאת ש"סניק

ביקורת קשה בש"ס שדרעי חרג מכל פורפורציה בקשר להשקעה על העצרת שהביאה חצי מהאנשים שנכנסים ביד אליהו. מילא אם היה מדובר על עצרת של חמישים אלף איש באצטדיון רמת גן זה היה מוצדק, אבל להביא 7 אלף חרדים והציבור העמך לא הופיע בעצרת, זה מראה על התרסקות התנועה, מזהירים בש"ס. דרעי הורה לשפוך כסף כמה שיותר כדי לבצע שטיפת מוח ולהנצל מביזיונות. אם זה מצבו אין לו סיכוי לעבור בבחירות את המנדא השישי אמר הערב שועל בחירות ותיק, שמכיר את דרעי לפני ולפנים.

בכיר בש"ס: אם דרעי לא יבטיח לאלי ישי את המקום השני ושיתוף בהנהגה יש פילוג

מאת ש"סניק

בכיר בש"ס שמכהן כח"כ מזהיר הערב את דרעי או אלי ישי מס' 2 ושותף מלא להנהגה או פילוג ויציאה לקרב פנים מול פנים. שמונה ח"כים בש"ס יודעים בוודאות שלא יהיו יותר חכ"ים. דרעי בהחלטה שקיבל הח"כים הנותרים לא יכהנו בכנסת הבאה ולכן אם אלי ישי לא מקבל תפקיד בכיר בהנהגה והבטחת הסטטוס קוו בש"ס כעת על ידי חכמי דרעי, הפילוג יוצא לדרך. אסטרטגים בכירים הורו לח"כים בש"ס להתחיל להתמרד נגד דרעי כבר במושב החורף, ושהציבור יבין שש"ס הולכת לפילוג, אחרת דרעי ירמוס אותם כמו שיטת הצבוע. ינסהל הרדים ישחק הרבה במילה אחדות ומרן, אבל יתקע להם סכין בגב כמו ערבי ממוצע. בכיר בש"ס אומר לנו  אנחנו נשדתה לדרעי את הדם בכפיות, נוציא אותו על אלונקה עד סוף הקדנציה כל הזקן שלו ילבין. הוא עדיין לא מבין מה מחכה לו נגמר עידן הפרייארים, יתן יקבל לא יתן יחטוף באנה בראש.

מנהג הכפרות באנטוורפן


ניסים ליד שער תלמוד תורה וויזניץ אנטוורפן * ילד נדרס ונגרר ע"י מכונית ויצא עם שריטות קלות בלבד


הערשי וויינגרטן מצפצף על מחזיקי הדת ובעלזא ומקיים כפרות משלו

מאת אנטווערפענער

שנים שקהילת מחזיקי הדת נלחמת בהרשי וויינגרטן והוא ממשיך כאילו שהם לא קיימים גם הקהילה שלו בעלזא שמו לו סכין בגב ולא מתקרבים אליו אפילו לכפרות על אף שהעסק שלו כמה מטרים מהבית כנסת שלהם

הלילה בחצות במרכז החדשות

תחקיר מרכז החדשות: מס' מותגי הדסים המתהדרים בכשרות מהודרת ממוינים ע"י גויים שאין להם כל הבנה הלכתית בענין ונמכרים תחת מותג א' א' בריכוזים החרדיים

החרם הציבורי על "בר כל"-רשת הצרכניות של מנחם כרמל שבחר להתריס נגד גדולי ישראל- צפוי ככל הנראה להתחדש ב48 השעות הקרובות, שלומי אייכלר עם כל הפרטים

 על התגובה הציבורית הצפויה.ראש הממשלה נתניהו נשא נאום נרגש באו"ם וחשף את שקרי החמאס והרשות הפלסטינית תוך שהוא קובע: החמאס הוא דעא"ש

העיתונאי יוסי הכט ממשיך ומביא פרטים נוספים על  חשיפת "מרכז החדשות" על יצרן הכובעים שבחנותו התגלו "שעטנז"

פעיל השמאל הקיצוני אדם קלר: נתניהו משקר את כל העולם, אף אחד לא מאמין לו, המדיניות של הימין תתפוצץ לנו בפנים.

הקלטה ממשא החיזוק של מרן ראש הישיבה היום בישיבת ארחות תורה .מרכז החדשות גם בכשרים: 0506126260

מבזקים - מפה ומשם


הבוקר פשטו חוקרי יחידת 433 על עשרות צ'יינג' בריכוזים החרדים ברחבי הארץ ועצרו עשרות חשודים בהלבנת הן, מדובר ברשת גלובלית להלבנת הון  שהלבינה מאות מיליונים.

בת ים הולכת לבחירות: השופט בני שגיא קבע כי יש קלון במעשיו של שלומי לחיאני ויקבל 6 חודשי שרות, ולא יחזור לתפקיד ראש העיר.

דוברות איחוד הצלה: אבנים נזרקו על אוטובוס בסמוך לשער שכם בירושלים, האוטובוס המשיך בנסיעה עד לכניסה לרחבת הכותל המערבי, מתנדבי איחוד הצלה מסניף ירושלים מעניקים כעת טיפול רפואי ראשוני לנפגע קל מפגיעת אבן ושברי זכוכיות, ולמספר נפגעים קל כתוצאה מחרדה, נסיבות האירוע ייבדקו ע"י המשטרה

ועדת הכספים העבירה 2 מיליון שקלים עבור הועד המקומי בחברון. ח"כ גפני: "יש חשש כבד שמדובר בשוחד ובתשלום של שר האוצר יאיר לפיד לסלומיאנסקי ולבית היהודי על העברת חוק מע"מ אפס".

גל מעצרים בפרשת הלבנת ההון בריכוזים החרדים. עצורים ב: בית שמש, ירושלים ואשדוד.

עשרות יהודים הגיעו לביתם בשכונת 'סילואן' במזרח ירושלים לפנות בוקר, בעקבות כך פרצו מהומות קשות, במהלך המהומות נפצע שוטר ופונה לביה"ח.

דוברת הבית הלבן מתחה ביקורת על דבריו של רה"מ נתניהו באו"ם בה השווה את 'דאעש' ל'חמאס

סערת מנחם כרמל! 'כיכר': "מרן הגר"ח קניבסקי נשאל בנידון והשיב כי יש קודם להזהיר את כרמל מההשלכות הצפויות". 'קוקר': "בשלב הבא תסיר הכשרות את השגחתה גם מאולמות 'היכלי מלכות' ו'כליל מלכות' שבבעלות כרמל.

'ישראל היום': נתניהו על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן "רק מי שכתב דוקטורט רצוף שקרים יכול להאשים את ישראל ברצח עם".

דובר חמאס מפרסם: ישראל תשחרר בקרוב את האסירים שנעצרו ב'צוק איתן' תמורת החזרת חלקי גופות של הדר גולדין ואורון שאול. בישראל לא מתייחסים לדיווח.

מאות אלמנות יקיימו היום יום תפילה מיוחדת בקבר רחל ומערת המכפלה מטעם ארגון 'זה לזה' של הרבנית רייזי רוטנברג

להמשך המבזקים כנסו כאן

ואפילו בהסתרה - על מה הרעש?


מי התיר לך לבזות קדוש ישראל?

כבוד עיתון משפחה, והכתב הנכבד דמן.

בענין טורו של דוד דמן על השיר "ואפילו בהסתרה".

ברור הדבר לעין, שהרב דמן תפס טרמפ לנצל טור הדורש ענין וריתוק קהל, כדי להרוויח קצת רייטינג הדרוש לכל כותב טור. ובעצמי הייתי כותב טור, כך שיודע אני המניעים הפנימיים המבעבעים בתוך לב הכותב בשיקוליו על מה ואיך לכתוב. אין יראת אלוקים לנגד עיני כותב טור קבוע, גם אם ירא שמים הוא, אלא עיניו תלויות בלסיים את המשימה השבועית המייגעת למלא מספר מילים קבוע וידוע מראש, ובמקביל לנסות לגרות ולרתק קהל קוראים שקונים את העיתון כמקור בילוי סופ"ש.

חמלה גדולה יש לחמול על הרב דמן, עד שאיתא בחז"ל אשר מי שמבייש צדיק ראוי עליו לבוא עונש. ה' יציל את הכותב, שיאזור אומץ לבקש סליחה ברבים מקדוש ישראל, אשר רבבות אנשים מישראל בדור הנוכחי חבים לו את קדושתם וכל יהדותם. האם הרב דמן יכול להעיד על עשרה מישראל שהם יהודים בזכותו ובזכות השפעתו הישירה? האיך יפצה פה על צדיק כזה שמוכח מאד פעולתו דווקא בדור הזה, לחזק שבורים ולהפתיע גדולים בעומק חיבוריו וצחות דעתו. ותעיד הצלחת השיר שמתנגן בפי כל יהודי באשר הוא. מנגינה שאף כותב לא יוכל לעצור, אשר כבר עד עתה גרם להמוני הרהורי תשובה באשר הם, כפי הסיפורים הרבים המתהלכים סביב השיר הזה.

להמשך כנסו כאן:

שמחת בית השואבה הגדולה בישראל בחסידות מישקולץ



במרכז חסידות מישקולץ בפתח תקוה, הולכות ונשלמות ההכנות לקראת המעמד האדיר של קירוב וחיזוק לבבות בעיר פתח תקוה וקבלת עול מלכות שמים- חגיגת שמחת בית השואבה המרכזית בישראל, שתערך אי"ה כמידי שנה במוצאי חג ראשון של סוכות יום חמישי ט"ו תשרי (9.10.14) בשעה 8.30 בערב, ב"כיכר מישקולץ" – צומת הרחובות סלנט-אחד העם, סמוך לבנין ישיבת מישקולץ שבמרכז העיר פתח תקוה. מעמד זה הפך מכבר למסורת של שנים בחצר מישקולץ המעטירה, בו נוטלים חלק רבבות איש מכל גווני הקשת הציבורית, הבאים כאחד לשמוח בשמחת החג ולהביע את הערכתם הרבה והנאמנה למוסדות מישקולץ – מבצר התורה והחסד בפתח תקוה, ולעומד בראשו מנהיג העדה כ"ק מרן האדמו"ר ממישקולץ שליט"א. 

בחלק האומנותי יופיעו השנה גדולי הזמר מהארץ ומהעולם "ליפא שמעלצר ויניב בן משיח" בליווי תזמורת מורחבת.
לכתבנו נודע כי השנה האירוע יהיה יותר מתמיד, ולציבור צפויות הפתעות רבות ששווה אף לבוא ממרחקים.

בימים אלו הוקם בסמוך למקום האירוע חדר פיקוד, משותף לחצר החסידות, המשטרה, מד"א, כיבוי אש והעירייה, בו ניתן יהיה לשלוט על כל מהלך החגיגה, ולאבטח את שלום ההמונים. יצויין כי גדרי הצניעות נשמרים להפליא בכל מהלך החגיגה, בפיקוח ובהכוונת בד"ץ מישקולץ, דבר שאין לו אח ורע.

חלק מרגש ביותר במעמד כמידי שנה הוא בסיום דבריו הנרגשים של האדמו"ר שליט"א, בו מקבלים קהל הרבבות שבמקום "קבלת עול מלכות שמים" כשקריאת "שמע
ישראל - וה' הוא האלוקים" מהדהדת למרחקים בחוצות העיר פתח תקוה, מה שמקרב המונים לאבינו שבשמים ואף את המון העם הרחוקים מדרך המסורת.
כ"ק מרן האדמו"ר ממישקולץ שליט"א נודע כפועל ישועות שרבים נושעים מברכותיו המתקיימים במלואם בזכות כוח התורה שבו, גאון עצום ונואם בחסד עליון, המקרב המונים לאביהם שבשמים, שיעוריו ודברי תורתו שזורים בהם גאונות מדהימה לצד למדנות מעמיקה, תורותיו וסדרת ספריו "אור שלום" הפכו לנכסי צאן ברזל בעולם התורה והישיבות.
יצויין כי השנה יבוא גם לידי ביטוי למעלה מ- 40 שנות הנהגה של כבוד קדושת האדמו"ר שליט"א בעיר פתח תקוה, בהם חולל מהפכה רוחנית אדירה והפריח את השממה, כשבין היתר הקמת מוסדותיו המפוארים החל מרשת החינוך מישקולץ לגיל הרך, תלמוד תורה, ישיבה לצעירים, ישיבה גבוהה, כוללי אברכים, בית דין צדק, בית הוראה ומערכת כשרות מהודרת, מפעלי תמחוי וחסד ועוד, לצד המוסדות המפוארים בירושלים וברחבי הארץ.

מהוועדה המכינה נמסר, כי המעמד יתקיים כרגיל כמידי שנה, וכל פרסומים אחרים שמטעים את הציבור אינם ראויים להתייחסות.      

שמחת בית השואבה במישקולץ


לא מתייחסים אליהם יותר


מאות תקועים שעות ארוכות בשדות התעופה באוקראינה





נציגי נקדימון - מרכז הסיוע למבקר היהודי באוקראינה, מסייעים משעות הלילה אמש והבוקר למאות מחסידי ברסלב ששהו בימי ראש השנה באומן ונתקעו שעות ארוכות בשדות התעופה באוקראינה בדרכם לישראל עקב איחורים ועיכובים בטיסות. 

הרב הלל כהן יו"ר הצלה אוקראינה וממנהלי ארגון נקדימון מסר: "משעות הלילה והבוקר קיבלנו מאות פניות מנוסעים שנדחתה טיסתם בשדות התעופה בויניצה ובקייב, סייענו למאות איש באוכל ולחלקם אף למקומות לינה, הוכנו מאות מנות שחולקו לנוסעים שהיו מותשים ורעבים עקב המתנה של שעות בשדות התעופה, למרבה הצער אף אחד הנוסעים חש ברע ופונה ע"י 'הצלה אוקראינה' לבית החולים המקומי בקייב, אנו מקווים כי יימצא פתרון בקרוב והנוסעים ישובו לביתם לשלום".

ראש השנה תשע"ה בחצרות הקודש



לגלריה כנסו כאן:

היום יום ו' תשרי


זמנים - סוף זמן קריאת שמע


המבשר


עיתוני הבוקר



זמנים - אופק ירושלים


זמנים - אופק בני ברק


יום שני, 29 בספטמבר 2014

חיים אהרן לנדאו הצליח לגייס נדיב להחזיק את הישיבה בבעלזא ושמעון וואלף נקם בו לא איפשר לו להביא את הדגים לתשליך

מאת בעלזער

בבעלזא ישנו אברך בשם חיים אהרן לנדאו נכדו של ר' יצחק לנדאו מנכ"ל הישיבה בירושלים, כידוע המצב הכספי לאחרונה מאד קשה ור' יצחק מתקשה בתשלומי המשכורות,
ישנו גביר בטורונטו בשם מר מוריס קלוגהופט שנתן לשמעון וואלף קליין סכומים אדירים בשביל הביהמ"ד והת"ת - שמו מופיע על לוח זכרון בבנין הת"ת החדש בירושלים כמובן שם מופיע הש הרה"ח ר' משה קלוגהופט שליט"א

חיים אהרן הנ"ל הצליח לגייס את הגביר הנ"ל שיתן את הכסף השנתי ששולח לבעלזא ליצחק לנדאו עבור הישיבה ולא לשמעון וואלף

כמובן התוצאות לא איחרו לבוא
לחיים אהרן יש חזקה להביא את הדגים הקטנים שמביאים לבור המים של תשליך לאדמו"ר מבעלזא, החזקה יש לו מזקנו שהיה מביא הדגים אצל כ"ק מרן ז"ל בת"א ובקטמון וגם אח"כ אצל האדמו"ר שליט"א שעוד היו מתפללים בישיבה ובחצר הישיבה היו אומרים תשליך.
עכ"פ השנה לפני ראש השנה מתי שהוא הגיע, אז שמעון וואלף שלח את ישראל מילר שהעיף את חיים אהרן מכל המדרגות עם הדגים ביחד כמובן הסיפור לא כ"כ פורסם כי רק בודדים היו במדרגות של בית האדמו"ר שליט"א באותה שעה

ישראל תובעת מהולנד להחזיק את הרב ברלנד במעצר עד לדיון במשפטו בעוד חודש וחצי

האם זו רשעות לשם רשעות או שמא כפי שהם טוענים כי הם חוששים שהוא יברח עוד פעם? ישראל פנתה להולנד וביקשה כי יחזיקו את הרב ברלנד במעצר עד למשפט שייערך בעוד חודש וחצי בטענה כי הוא עלול שוב לברוח

לא ברור כרגע מה הולנד תחליט לעשות, עד כה הם התירו לו להסתובב בכל אירופה ולהתייצב במועד שיקרא, הרב ברלנד התחייב, אבל התחושה אצל אנשי הרב ברלנד הוא כי מאחר והוא שוב עם חסידים והקהילה שוב פורחת זה מה שמפריע להם ולכן הם מבקשים  להרוס את זה מיד בטרם הוא מפתח קהילה במקום

כאמור, חסידי הרב ברלנד בלחץ מחשש שהולנד תכנע לתביעה הישראלית ויחזיוק את הרב ברלנד במעצר, אם כי עורכי הדין של הרב ברלנד מלאי תקוה שזה לא יקרה, וכי הוא יהיה באותו מצב עד למשפטו לפחות

שלשה רבנים נשלחו למאסר של עד שבע שנים בגלל שהונו את השלטונות בישראל וסידרו לעצמם משכורות ענק - ממתינים לגזר דינו של הרב בקשי דורון העלול אף הוא לשבת שנים

ההרשעה היתה כבר לפני כמה חדשים והיום שמעו את גזר הדין כמה רבנים נשלחו לבית הסוהר בשל הונאת ענק, הם סידרו לעצמם ניירות וקיבלו משכורות ענק בניגוד לחוק, האיש שעמד בראש היה הרב מאיר רוזנטל מי שעמד בראש לשכת הרב מצגר, עליו נגזרו שבע שנות מאסר, על האחרים ארבע ושלש שנים, ובמצב הזה אם לא יצליח בערעור, הוא עלול עוד להיות ראש לשכת הרב יונה מצגר בבית הסוהר מפני שאף הוא ניצב בפני משפט קשה ועלול לשבת הרבה שנים

יצויין כי מי שעדיין משפטו מתנהל ונמצא במצב דומה הוא הרב בקשי דורון שזייף אף הוא מסמכים אישר ניירת למי שלא היו ראויים לתואר הוא הסתבך לאחרונה אף יותר באחד המשפטים ואף הוא עלול להשלח לשנים לבית הסוהר, במצב הזה כמעט כל הרבנות הראשית תשלח לבית הסוהר

עם היוודע גזר הדין, עולם הרבנות הוכה בהלם ומביא אני לכם את הידיעה כפי שדיווחו כלי התקשורת

מאת אביאל מגנזי
עונשי מאסר כבדים בתיק הרבנים , שעסק בהסמכה פיקטיבית של אנשי צה"ל ומשטרה לרבנות במטרה לקבל תוספות שכר שהסתכמו במאות מיליוני שקלים: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ב') שבע שנות מאסר על הרב מאיר רוזנטל ששימש ראש לשכת הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר. על הרב אהרון גוטסינדר, סגן הרב המשטרתי הראשי לשעבר, נגזרו 4 שנות מאסר בפועל. על הרב מאיר רואימי, שניהל את מכללת בית שאן, נגזרו שלוש שנות מאסר. על הרב יצחק אוחנה, שכיהן כמנהל מחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות והיה ראש לשכתו של הרב ישראל מאיר לאו, נגזרו 10 חודשי מאסר.

באפריל האחרון הרשיע השופט אמנון כהן שבעה מעורבים שהואשמו בהוצאת תעודות הסמכה כוזבות לרבנות עבור יותר מ-1,000 אנשי צבא ומשטרה, במטרה לקבל במרמה מאות מיליוני שקלים מהמדינה. חלק מהנאשמים הורשעו באלפי עבירות. גזר הדין של שלושת המורשעים האחרים נדחה: אחד מהם מטפל בבנו שנפצע ב"צוק איתן" ושניים ממתינים לתסקיר מבחן

המעורבים, כל אחד לפי חלקו, הורשעו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, עבירות הלבנת הון, שוחד, מרמה ועוד.
בעניינו של מאיר רוזנטל ציין השופט כהן כי עמד בראש מערך הרמייה וראה לעצמו הזדמנות למנף את המסלול החדש שנפתח לאנשי כוחות הביטחון לטובתו האישית: "רוזנטל עשה לעצמו 'ביזנס' על חשבון הקופה הציבורית. הוא ניצל באופן בוטה את המעמד שלו בבית המדרש... לפתוח מכללות משלו שהיוו עבורו מקור הכנסה משמעותי. המכללות היו הפטנט שהמציא כדי למקסם את רווחיו".

השופט הוסיף כי רוזנטל לא בחל באמצעים והנפיק מאות מסמכים כוזבים ומזויפים, תוך שהוא מנצל את האמון שניתן בו, בין היתר מצד מערכת הביטחון שרצתה להיטיב עם אנשיה. השופט ציין שרוזנטל רימה גם תלמידים רבים, שהעידו שלא היו נותנים יד לדבר אם היו יודעים שמדובר במרמה. על רוזנטל הוטל גם קנס של חצי מיליון שקל.

על הרב גוטסדינר, שהורשע ב-509 עבירות, אמר השופט כי מחד אכן גרם נזק עצום לקופה הציבורית, אך מאידך כבר שילם מחיר מקצועי ואישי כבד, מאחר שהיה מועמד לרב הראשי המשטרתי ונאלץ לפרוש. בגזר הדין נקבע שתוך שימוש במדיו ומעמדו, יצר הרב בפני תלמידי המכללה חזות כאילו מדובר בעניין מאושר ומותר. הוא העמיד את עצמו בניגוד עניינים מובהק, ושכנע את הרב המשטרתי הראשי לאשר תעודות של המכללה. השופט ציין כי הרב גוטסדינר היה הרוח החיה במכללת אריאל ותפעל את לב לבה של המרמה, כולל הנפקת האישורים הכוזבים.


משפט הרב בקשי דורון עדיין מתנהל

בשנים 2003-1999 הוקמו ברחבי הארץ כיתות לימוד פרטיות בשכר לאנשי כוחות הביטחון, שמטרתן הייתה לאפשר למשתתפים לקבל את התעודה. בראש המוסדות שהפעילו את הכיתות עמדו במרבית המקרים רבנים נשואי שם ובעלי תפקידים בכירים במערך הרבנות בישראל.
כתב האישום הוגש בסוף 2008 נגד עשרה מעורבים, ונטען בו כי קצינים ונגדים בצה"ל ובמשטרה שקיבלו את תעודת ההסמכה מהרבנות הראשית זכו לתוספת שכר המקבילה לזו המוענקת למחזיקים בתואר אקדמי - בין 2,000 ל-4,000 שקל.
המורשעים הכינו והגישו עבור אנשי כוחות הביטחון מסמכים כוזבים שנמסרו לרבנות הראשית ויצרו מצג כוזב שלפיו הם הוסמכו כדת וכדין. בסך הכול נאמדו הסכומים שקיבלו במרמה במאות מיליוני שקלים. כמו כן נקבע שנעשה ניסיון לקבל בעתיד תוספות אחרות – הן כשכר בתקופת השירות והן כתוספת פנסיונית קבועה.
פרקליטות מחוז ירושלים הגיעה להסדרי טיעון עם ארבעה נאשמים זוטרים בתיק בשלבים מוקדמים יותר של הפרשה. תפנית משמעותית בתיק הגיעה בחודש דצמבר 2012 אז הוגש כתב אישום נגד הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון, ומשפטו עדיין מתנהל בפני השופט צבי סגל במחוזי בירושלים. האישום המאוחר הוגש בעקבות עדות שנתן נגד הרב אוחנה ושסיבכה אותו. 

הציניות של טוביה ווייס

מאת עדה'ניק

קבוצת אברכים מדושינסקי נכנסו אתמול לגאב״ד העדה החרדיתהרב טוביה ווייס ואמרו לו כי צריך לעשות משהו על בזיון האדמו״ר
הגאב״ד בתגובה אמר להם: אתם רואים שהאדמו״ר מעצמו לא נתן שיעשו מחאה באברך הצועק, לכן אני מכבד את רצון האדמו״ר

איך עבד קויפמן על ר' טוביה ווייס שנפל בפח

מאת עדה'ניק

אכן נודע הדבר הסיקירק המנובל קויפמן [שצעק על האדמו״ר מדושינסקי] מיד כשיצא מדושינסקי הלך לבית המטורף ר' טוביה וייס ועמד וסיפר לפיליפיני עמרם שפירא שקיבל מכות רצח מחסידי דושינסקי
הפיליפני עמרם שפירא הכניס את מר קויפמן לחדר הגאב״ד טוביה וייס לקבל ברכה על המסירות נפש שלו, ור' טוביה ווייס ברכו בברכות גדולות ונשגבות על מסירות נפשו הגדולה ועל המכות שחטף

כשנודע במוצאי שבת לפיליפיני עמרם שפירא כי האדמו״ר מדושינסקי שמר שלא תיפול שערה מראשו של הסיקריק קויפמן הואהתקשר אליו בדחיפות וביקש ממנו שלא יספר לאף אחד שהגאב״ד בירך אותו על מעשה הגבורה שלו

הגאב"ד הגרי"ט ווייס שליט"א השבוי בידי אנשי ביתו ואתרא קדישא

מאת עדה'ניק

אני רוצה להתייחס לפירסומים שמתפרסם מזמן לזמן בנוגע לאתרא קדישא על כל מיני עוולות שכביכול הגאב"ד שותק ע"ז, צריך להבין שמרן הגאב"ד הוא לא אדם שיוצא כל יום מביתו לרשות הרבים ושומע דעות מכל מיני צדדים וכיונים,
מרן הגאב"ד הוא מסוגר בביתו וכל ידיעה עוברת סינון קפדני וע"י אנשי ביתו הגבאים וכו' וגם אם ח"ו הצליח מאן דהו להכניס ידיעה בלי אישור אנשי ביתו (אתרא קדישא) אז מיד מעבירים אליו שהנ"ל עכשיו התקשר וחוזר בו וכו' וכן מוסיפים כל מיני שקרים כמובן כפי המצב והענין של אותו זמן, וכן אני מתייחס למרן רבינו הגאב"ד השבוי בידי אנשי רשע, ולעת עתה אינו יודע מה קורה בשטח בכל תחום, ובפרט שלפעמים מסתננים כל מיני אנשים בשאלות בענינים שונים רואים בחוש שהוא ממש תלוש מהמציאות ומושפע מצד קיצוני, כי מי שזוכר הגאב"ד באנטווערפן ובלונדון היה כזה נחמד הוא היה מקרב בחורים חלשים ומתמסר אליהם הוא בכלל לא קיצוני כזה הוא היה לב טוב מאוד,

"מגבית לחזק את מרן גאב"ד ירושלים"

מאת עדה'ניק

משל: בריסקער מצא בתוך המקרר חתיכת כבד שפג תקפה, החליט שיכול לקיים "מצוות הכנסת אורחים"
והלה הזמין "עני" ונתנו לאכול עבר כמה שעות והעני התחיל להקיא יותר ויותר עד שהוזעק לבית החולים,
הבריסקער הלך לקיים "מצוות ביקור חולים", יום יומיים העני נפטר מהכבד שאכל,
הלך הבריסקער וקיים מצוות "לויית המת" ו"ניחום אבלים" ואמר
"כמה מצוות אפשר לעשות מחתיכה כבד מקולקלת"
"אתרא קדישא" לקחו את הגרי"ט ווייס ביזו אותו ושברוהו ועכשיו שנמצא בתוך עמוק בתוך הבוץ,
הולכים לאסוף כסף כדי לחזקו ועושים מגבייות כדי לחזק את הגאב"ד ולזאת יאמר
ל"אתרא קדישא" "לא מדובשך ולא מעוקצך"
(להיכן הכסף הולכים?)
באנטווערפן הוא היה רב בשטיבל של גור, לב טוב ואהוב על כולם,
ופה אתם הורסים את החיים שלו, רודפים אותו עד חרמה.

מתחרה קשה הפעם לדב הייקינד


בניגוד לעבר שהוא לקח את הבחירות בהליכה לא היה לו מתחרה רציני הפעם קם לו מתחרה שמנסה לאחר הרבה שנים לקחת מדב הייקינד את מקומו באסימבלי של ניו יורק

דרמה! חש"ך חכם שלום כהן בהתבטאות חריפה מרומזת נגד הרב עמאר: "מי שמחפש כסא - שילך לבית הכסא" - מקורבי הרב עמאר לחש"ך: מום שבך אל תאמר לחברך

מי שמדבר, מי שלחם זה שנים לתפוס את מקומו של הרב עובדיה יוסף הוא נותן מוסר לאחרים. הענין הוא שאנשי חש"ך חכם שלום כהן אומרים כי הוא לא אמר למי הוא מתכוון ואפשר לפרש זאת לכמה כיוונים גם לצד העסקנים ולאו דוןקא לרבנים, אבל אז אסור לשכוח כי מספר מבקשי הכסאות בצד של שלום כהן הרבה יותר גדול, ואז גם אריה דרעי שיחפש את בית הכסא

חש"ך חכם שלום כהן המשמש כדוברו של אריה דרעי במועצת חכמי התורה תקף ואמר כי מי שמחפש כסא שיילך לבית הכסא, ושכח כי הוא רוצה להיות מנהיג וכי ה'פנינים' האלו יעלו לו ביוקר רב, הוא עדיין לא למד מה שעשה לו ה'עמלק' הידוע ועוד פנינים כאלו, ועכשיו הסתבך עם אימרה שיזכירו לו אותה בכל הזדמנות

כאשר מיד לאחר הכינוס פירשו את דברי חש"ך נגד הרב עמאר אמרו אנשי הרב עמאר כי הוא האחרון לדבר וכי מום שבך אל תאמר לחברך, הוא זה שעשה הכל למנוע מהרב עמאר להיות חבר במועצת חכמי התורה למרות שהחברים הותיקים האחרים תבעו זאת, מחשש שמא הציבור יאהב אותו יותר

חש"ך במקום לקרב הרחיק עוד יותר,ומן הכינוס הזה ש"ס יוצאת יותר שבורה ממה שהיתה, מפני ש'חכם' שלום כהן רחוק מאוד מלהיות חכם

הרב בעדני והרב מאזוז החרימו את העצרת בגלל שמרן אור העולם הגר"ש עמאר לא הוזמן לעצרת

מאת ש"סניק

לעצרת האחדות הגיעו כולם לכבודו של מרן ולא לכבוד אריה דרעי, ששוב מנסה לנכס לעצמו את ההישג. אבל מי שלא הופיע לעצרת היו שניים מגדולי הרבנים הספרדים הרב בעדני והרב מאזוז בגלל הפגיעה במרן אור העולם הגר"ש עמאר על ידי חבורת דרעי. השניים אמרו שלכבוד מרן הם קראו לבוא לעצרת אך החשבון עם דרעי שממשיך לבזות את מרן אור העולם נשאר פתוח ואי אפשר לשתוק על ביזוי כבוד תלמידי חכמים.

דרעי חילק פשקווילים נגד הרב עמאר



כמה היו בעצרת של ש"ס - חשבון פשוט על פי כסאות תפוסים בקושי שבעת אלפים

כל אחד דיווח אחרת, אז קחו קודם את הדיווחים מן העיתונים למיניהם כיצד הם דיווחו

ישראל היום: 10.000 איש
כיכר השבת: 15.000 איש
משה אילוז: 20.000 איש
אריה דרעי: 20.000 בפנים. ואלפים בחוץ ועוד אלפים בבנייני האומה.
אמנון יצחק בתגובה כתבו במודעות שאני יגיע ורק בגללי אנשים הגיעו והתאכזבו שלא הייתי ולכן עוד 30.000 שהגיעו שמעו שאני לא שם וחזרו לביתם

עכשיו ניגש אחנו ונעשה יחד את החשבון, יש שם מקסימום 11 אלף מקומות ישיבה - מעשית יש קצת פחות, אבל נניח שיש 11 אלף מלאים, עכשיו בואו נספור את הכסאות הריקים שלא היו תפוסים נגיע לארבעת אלפים לפחות, תעברו טוב על התמונות תמצאו חללים רבים וגם היכן שיושבים אין תפוסה מלאה המון כסאות ריקים

לא עמדו בחוץ בכלל מפני שהיו ארבעת אלפים מקומות פנויים בפנים ולא היה מי שימלא אותם

הפרסום על העצרת עלה לאריה דרעי קרוב מיליון וחצי שקל

מאת ש"סניק

אריה דרעי השקיע הון עתק בפרסם העצרת מקורבים אומרים שההשקעה בפרסום לבד היה מיליון וחצי שקל. בעבר עצרת כזאת לא משקיעים כסף הציבור היה נוהר לבד, היום ללא האחדות והקריאה של אלי ישי והפרסום המטורף אי אפשר היה להביא יותר מכמה מאות.