רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 ביולי 2014

כשסאטמארי נופל אז עד לתהום - לא היה בהיסטוריה מי שהעיז או העיזה להניח תפילין על רגליה רק סאטמארית יכלה לעשות זאת ואין זה פלא כי הענישוה בתאונת דרכים

בכל הקהילות יש נשירה ויש מי שפרשו והפכו להיות קיצונים אנטי דת, איני דן אף אחד מפני שמעולם לא הייתי בנעליו ואיני יודע מה אני הייתי עושה במצב שלו, מי שלומד את הקורה בבתי אלו שנשרו ימצא כי הרבה אשמה היא בהורים המחנכים וגם בסביבה שלא ידעה לנהוג חכם במי שמתמודדים עם מצבים קשים. החברה החרדית דוגלת בשיטת המקל ובימינו זה לא עובד מפני שזו מרחיקה ויש לאן ללכת, המצב הוא כזה שכל קהילה בלי יוצא מן הכלל מתמודדת עם מצב קשה של נשירה שגם אותם אפשר לחלק לקטגוריות של מי יותר ומי פחות מי לכאן ומי לכיוון אחר

ובכל זאת, מה שקורה בסאטמאר זה גרוע מכל, בעוד שלייקוואוד נטלה את המספר הגדול של נושרים יחסית לקהילות אחרות, סאטמאר נטלה את הגרוע שבגרוע הכי מלוכלך שרק יכול להיות, מפני שאחרים שנשרו המקסימום לא מניחים תפילין ולא שומרים שבת, אבל לא נמצא מי שכל עיסוקם הוא להכעיס ואף לצלם ולשחק עם הדברים ולהוביל קמפיין מלוכלך שכזה נגד הדת. אחרים יאמרו כי מדובר בשגעון בבעיה פסיכולוגית, אבל אין זה כך, גם אם נכון שבמקרה המדובר יש בזה הרבה מן הפסיכולוגיה אבל האשמה אינה שלה, אלא של מי שהובילו לכך, ולא על כך אני רוצה להתרכז בשורות אלו, אלא במשהו עמוק בהרבה שמחריד ממש

ראינו הרבה נושרים ונושרות, אבל הבדל גדול הוא בין הנושרים, בעוד שאצל רוב רובן מדובר בתאוה לשם תאוה, בסאטמאר זה לא רק תאוה, זה הלכלוך הכי עמוק הכי מלוכלך שרק שייך והרבה יותר הלעג הכי גדול לתורה ומצוות

מי שילמד את אותה נושרת שאני בכוונה לא מזכיר את שמה, היא מפורסמת מאוד, עשרות סרטים שלה מסתובבים שבה היא מפתה חרדים ואף לועגת לרבני סאטמאר כולל לרבי יואל,  ימצא משהו שלא יאומן, היא אוהבת ללעוג למצוות ולא סתם, לפני כמה שבועות היא עשתה מעשה שאותי זה החריד, היא הלבישה תפילין על רגליה, במקום על היד היא רצתה שכל העולם יראה, היא השתדלה שזה יהיה במקסימום של פרהסיה איך שהיא לובשת תפילין על רגליה  ואם תדעו היכן היא שמה את התפילין של יד לצד איזה מקום זה מחריד, אני שיש לי סימפטיה לילדים כאלו מפני שלמדתי במשך השנים את הבעיה ומצאתי שאי אפשר להאשים אותם, ההורים המחנכים וגורמים אחרים הובילו למצב הזה של רוב הנושרים, ירדו לחייהם פגעו בהם קשות בנקודות הכי רגישות ומרחם עליהם, ובכל זאת כאן לא היה לי עוד סימפטיה, צעקתי, זה כאב לי עד עמקי נשמתי לראות שמי שמכנה את עצמה יהודיה ועוד אוהבת שכל העולם יידע שהיא סאטמארית עושה מעשה שכזה

איני נוהג להביא תמונות של נשים חשופות אבל תסלחו לי שאני מביא הפעם תמונה בשביל שתבינו ותראו מה עשתה הסאטמארית, מה שאף נושר כולל האפיקורסים הכי גדולים בעבר לא העיזו להניח תפילין על הרגליים

כשהיא נפצעה אתמול בתאונת דרכים היו מי שטענו כי הסאטמארים בישלו את התאונה הזו כי הם רוצים להיפטר ממנה היא מבזה אותם, אבל גם אם לא, ונאמין שבאמת היה כאן יד ה' אין זה פלא מדוע היא נענשה

וכך אומר לה, יש גבול עד היכן שמותר להרחיק, להניח תפילין על הרגליים זה לא רק אסור זה מחריד ומזעזע

4 תגובות:

  1. מה עם לאה קליים?????

    השבמחק
  2. ומה עם מלכי שווארץ? מייסדת האירגון פוטסטעפס הידוע לשמצה, שהוריד עשרות יהודים מדת היהודי במשך יותר מעשרה שנים. האם אתה חושב שההולכים באוניברסיטאות ונעשים דוקטורים ועורכי דינים וכותבי פלסתר וכדומה הם אנשים יותר מכובדים?

    השבמחק
  3. אין שום הצדקה להביא תמונה לא צנועה גם אם זה נגד סטמר בפשוט בושה !!!
    לאן הדרדרת חיים

    השבמחק
  4. ללא ספק מדובר בעונש משמים, על דרכה, עונש שאני חייב לציין הוא לא קשה במיוחד, היא נפצעה, היא מבריאה והיא תקבל פיצויים יפים.
    אבל, כמי שיודעים למה קורים דברים, אולי אפשר להסביר על מה נענש האברך החסיד ר' אברהם וואלס הי"ד?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.