רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 בדצמבר 2013

לאורם נלך - מסורת רבותינו בדרכי המלחמה

מאת אחד ממרביצי התורה שליט"א

בנושא של צורת המאבק הרצויה על גזירת הגיוס, הנה יש המנסים לגרור את בני הישיבות והאברכים להפגנות רחוב, שיכולות להגיע אף לדרכים אלימות. וידוע שדעת רבותינו גדולי הדור אינה נוחה מכך בעת זו, ולדעתם עיקר המאבק בשלב זה, טרם ההכרעה הפוליטית, צריך להתנהל בדרכי השתדלות מחד, ומאידך על ידי ריבוי חיזוק בלימוד התורה ושקיעות בה על ידי בני התורה וכל הנלווים עמהם, יחד עם ריבוי תפילה לפני בורא עולם שיושיענו מגזירה נוראה זו. שיטת ההפגנות היא בזמן חרום בלבד וכפי שיורונו רבותינו.

כדי להבין את הסוגיא על בוריה, מהראוי ללמוד את הדברים המועטים שהשמיע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, בפתח ישיבת מועצגה"ת שהתכנסה במעונו בחודש כסלו בשנה שעברה, ובהם היו שזורים יסודות דרכי המלחמה בעת הזו, כפי המקובל לנו מרבותינו, ואלו היו דבריו:
 "חז"ל אומרים על כמה דברים שצריכים חיזוק תמיד, ואחד מהם זה תורה, ותורה צריכה חיזוק בין מבפנים ובין מבחוץ, ועכשיו אנו באים על החלק שמבחוץ".
 "בימינו יודעים שיש בכל פעם גזירות, שחלילה וחס בני הישיבות לא יוכלו להצליח, ובדרך כלל יש ב"ה הצלחה גדולה בישיבות ובבחורים, כל הישיבות מתמלאים בבחורים שרוצים ללמוד, ואפילו הורים שפעם לא היו כ"כ, היום הם שולחים את בניהם ללמוד תורה. ב"ה נתרבו ספסלי ביהמ"ד. אבל מצד שני יש תמיד קשיים, וצריך מאוד רחמים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.