רשימת הבלוגים שלי

יום שבת, 29 בדצמבר 2012

למה סילק הללובער מבני ברק את הגבאים שלו?

אם חשבתם שרק אצל הגדולים רבים אז תלמדו שגם אצל הקטנים רבים, ככה זה כאשר רבי משאיר כמה בנים הציבור החרדי סובל, או יותר נכון זוכה ל'הצגה' בלי תשלום מביט ורואה מה קורה אצל האחרים ונהנה אומר אצלנו לא הכי גרוע אצל אחרים יותר גרוע

כידוע לאחר פטירתו של ר' שמעול'ה ללובער בליל יום הכיפורים מינו את שלשת בניו לאדמורי"ם, האח הגדול ירש את מקומו בבניברק האח השני שלקח עימו כמעט את כל החסידות הקים לעצמו קהילה בבית שמש, והאח השלישי בירושלים

כאשר פרשה כמעט כל הקהילה ועברה לאח מבית שמש שתי גבאים נשארו נאמנים לו. האחד יוסי שטיגליץ שלמרות שכל חבריו עברו לצד של בית שמש הוא המשיך עם הרבי מבני ברק והאחר הוא אברהם זלמנוביץ שכפי שאומרים הוא זה שחטף בכל שלשת השנים האחרונות את חיצי הביקורת שהגיעו מחסידי אחיו בבית שמש

לא ברור למה, אבל הרבי החליט כי הוא לא צריך אותם יותר ושלח אותם לנפשם

בללוב אומרים כי הסיבה מדוע הוא הפסיד את רוב הציבור היא מאותה סיבה שמנדלי בויזניץ הפסיד. גם הוא שלט על הציבור ושיחק עימם ואף סילק כמה משפחות מללוב

בין הזרוקים מונים את מרדכי גלבשטיין, נפתלי ברנשטיין, אהרן גולדברג, שמחה קרקובסקי, קובי אשנברג ועוד אלו מצאו את מקומם אצל האח האחר

11 תגובות:

  1. שקר וכזב, הם זרוקים?? הוא שלט? איזה שלט בראש שלך? בלעלוב זה כבר מסורת שהנהיג מרן הגר"ש קרקובסקי שמעיפים את הבן הבכור, היורש הלגטימי והרציונאלי ללא עעול בכפו, בכדי להעניק את ההנהגה לבן צעיר יותר כדי שהוא תמיד יגיד תודה והם (המכתיר/ים) יוכלו להשתלט על החצר ולשחק בה כבתוך שלהם, כך היה אחרי פטירתו של רבי משה מרדכי מלעלוב בתשמ"ז, כשהעיפו באכזריות רבה את בנו רבי אברהם שלמה מלעלוב ירושלים זצ"ל מההנהגה, אע"פ שהיה מסור לאביו הרמ"מ בכל לב, (בשונה מאחיו רבי שמעון שחי בארה"ב) והחליטו לקחת את רבי שמעון האנונימי כדי שיוכלו לומר מה מעשות ולשק עם החצר כרצונם, וכך אכן היה, הם כמובן שיווקו אותו וייחצנו אותו כהוגן, בשביל להגדיל את החצר "שלהם" תוך כדי השפלת וביזוי הבן הגדול בצורה שאין דומה לה, בעצם כך שדילגו עליו והעדיפו את הצעיר ממנו, אע"פ שהוא לא היה קטן במעלתו מאחיו הצעיר, ואותו דבר עם ר' אליהו ור' אהרן, בצורה אכזרית שאין דומה לו, גררו ראשי החסידות, הפרנסים שמממנים את ה"קמחא דפסחא" ומנהלים את ה"נסיעות" לחו"ל ובקיצור ממונים עעל כל החגיגות ש"מחזיקות" את החסידות, והעבירו אותם במצח נחושה לאח הצעיר, גם אם תסתובבו היום בלעלוב ותשאלו מה עשה ומה פשע האח הגדול שכך דרכו עליו, אף אחד לא יידע לתת לכם תשובה, חוץ מכל מיני ברבורי סרק שר' אהרן הוא מנהיג והשני לא ... קדחת.. ומי שיבוא ויאמר, נו, הציבור אמר את דברו, והם יכולים להחליט, הטיעון הזה הוא שיקרי, כי מדובר באחד או שתיים שהם מנהלים את החסידות ואחריהם נגררים כולם, הסתובבתי בהלווייה ושאלתי אנשים חסידי לעלוב מה יהיה מי יהיה רבי אף אחד לא ידע לענות, לא היתה להם בכללהעדפה מסויימת, (כמובן עד שפמפמו להם את השכל בהדרגה) רק ידעו לענות ש"מסכן אלי'ה" שמעתי את ההתבטאות הזו מהנהג בעל הזקנקן הלבן לא זוכר כעת מה שמו, אבל כמובן הוא עושה מה שהבוס קרקובסקי אומר הוא לא יודע מכלום, מה מעניין אותו אהרן מה מעניין אותו אליה, מה יהיה לו מהם?? ובצדק, אבל כאן נשאלת השאלה, אליך, מר ש.ק., אתה מעוניין לשלוט? אתה רוצה לנהל? תפתח לך חצר עצמאית, תהיה מאיר פורוש או לא יודע מה, באיזה רשות את לוקח חצר, ולוקח את הבן הבכור שכל חטאו הוא שלכאורה הוא יורש מובן מאליו, וחלילה יהיה בעל הבית, ומשפיל אותו ומבזה אותו לעיני כל שהוא כל כך גרוע שחסידות שלימה פשוט "ברחה" ממנו, מישהו יכול להסביר לי מה הוא עשה?? מה הוא חטא?? גם אתה, חסיד לעלוב בעצמך, כשאתה לא נמצא באיזו חגיגה במירון עם פארנצ'עס גבוהים ותזמורת רועשת, כשאתה לא בנסיעה לפולין בז' שבט, אלא כשאתה יושב לבדך בשקט עם עצמך, תעשה לעצמך דין וחשבון האם היה ראוי הדבר, האם ר' אליה היה כ"כ גרוע שהיה צריך לייבא את אחיו הצעיר? סביר להניח שלא תצליח לעשות את החשבון הזה, כי אתה כבר מוטה לצד השני, בס"ה כבר עברו איזה שנה או שנתיים ממתי שהרבי הקודם נפטר, וכבר היית בעשרות חגיגות ואירועים ושבתות של חצר בית שמש, וכבר לא תוכל לחשוב בצורה רציונאלית, אבל תדע לך שזו האמת אני כמובן לא מבקש ממך שתלך עכשיו להיות חסיד בני ברק, אני לא יודע אם שם יהיו לך כ"כ חגיגות ופרנצ'ס ואירועים ותזמורות ונסיעות כמו כאן, אבל לפחות בסתרי לבבך תדע את האמת, ולפחות לא תדבר סרה ותשנא בלבבך יהודי צדיק וירא שמים, שגם הכרת פניו ענתה בו שהוא יהודי עובד ה' כבנו הגדול של רבך זצ"ל, ותדע לך, שאותו "רצח אופי" עשו גם לאחיו של ר' שמעון הרה"ק רבי אברהם מלעלוב זצ"ל מאותה הסיבה בדיוק.
    יש לי גם חבר מחסידי לעלוב, בחור די כנה ודי ישר עם עצמו, שבהתחלה, אחרי פטירת רבי שמעון שאלתי אותו נו, של י אתה חסיד וכו', והוא לא ידע לענות לי ואמר שאין לו העדפה והוא מסתובב גם בבני ברק ואיננו יודע חיסרון מסויים על ר' אלי', אחרי תקופה מסויימת שהוא כבר היה עם החבר'ה בבית שמש, גם שאלתי אותו נו מה קורה, אז הוא אמר תראה אין מה לעשות החבר'ה בבית שמש גם אני שם אבל אני לא חסיד אני שם, אחרי כמה חודשים הוא כבר ידע לספר לי כמה שר' אהרן הוא "מנהיג" וכו' וכו', אחרי כמה חודשים הוא ככבר ידע לספר לי כמה ר' אלי'ה לא בסדר, ואני לא רוצה להאריך כאן כי אני לא רוצה להכנס למחלוקת, אבל אני יכול לומר דבר אחד, גועל נפש מרוכז, זה מה שאני יכול לעשות על מה שעושים בלעלוב כבר דורות ללא שום סיבה חוץ מאותה הסיבה של השליטה.

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל שאתה עושה השוואה בין הגה"ק ר' שמעון לעלובער זצוק"ל שהיה מקובל אהוב ואהוד על כל חלקי היהדות החרדית בני תורה ובע"ב חסידים ליטאים וספרדים היה ידוע כגאון וקדוש ואוהב ישראל אמיתי צנוע וענוותן כהלל וכל מעשיו היו לשם שמים, לבין האדמו"ר מלעלוב בית שמש הפועל רבות למען הפצת החסידות בכל רחבי הארץ טישים בירושלים, נרות חנוכה וקריאת המגילה בבני ברק, בריתות בחיפה, הפגנות ביפו,דינר בליזענסק, נופשים בערד ובנוב רמת הגולן,קביעת מזוזות באושר עד,כינוס נגד פגעי טכנלוגיה בשוהם, והכל למען הפצת תורת הבעש"ט המקורית ובכדי להביא את דבר ה' לעם שבשדות בכדי להתעדכן און ליין בפעילות להפצת החסידות טלפנו לקו "חצר הקודש" 1599526138 שמעו ותחי נפשכם

      מחק
    2. ר' שאול אלתר גאון אדיר30 בדצמבר 2012 בשעה 9:59

      ביררתי את הנושא עם יהודי שמשתתף באופן קבוע במלווה מלכה אצל כ"ק האדמור מלעלוב שליט"א והוא אמר לי שהגבאי שטיגליץ שימש את האדמור כרגיל , אז כנראה זה כאלו שיש להם אינטרס ללבות אש

      מחק
  2. כמה שחבל שכזאת חסידות מפוארת רודפת התפרקה ולכל מרחרחי ריב למיניהם רבכם מאס בדרך הזו

    השבמחק
  3. לעלוב? חבורת דרעקים, מי יתן ויטולטלו כולם כלולבים בסוכות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
  4. לדעתי הענין פשוט מאד.

    שניהם הן ר' אליהו וגם ר' אהרן, יהודים טובים, יראי שמים וחסידים העוסקים בתורה ומצוות.

    אולם ר' אהרן היה מלמד כל חייו והוא מומחה בחינוך, יש לו כישרון להדריך צעירים ולחנכם, הוא עושה זאת במסירות ובטבעיות.

    משא"כ ר' אליהו הוא יהודי יותר מופנם אמנם עדין ונחמד אבל אין לו את הכריזמה להנהיג בני נוער ולסחוף אותם, זה לא הצד החזק שלו.

    טבעי שההורים שלמעשה בעיקר מחפשים מורה דרך לילדיהם יעדיפו את בעל הכישרון ונסיון בתחום.

    זה כל הסיפור. בכורה לא יכולה להכריע מול מקצועיות, כל חסיד חושב מה טוב ומועיל לילדים שלי, לכן בחרו רבה שיש לו מרץ ומיומנות בטיפוח בני נוער.

    השבמחק
    תשובות
    1. אל תבלבל את המוח, למה, ר' שמעון היה עוסק בחינוך?? היה לו כישרון להדריך צעירים? הוא לא היה מופנם? אה, הבנתי, ר' אברהם היה המופנם, נכון??? לכן לקחו את ר' שמעון השני מאמריקה שלא הכירו, והעיפו לכל הרוחות את בנו אהובו של הרמ"מ שעמד לימינו כל חייו, נסע בשבילו לחו"ל והיה חסיד אמיתי, ובנוסף לכל זה, אחרי שנות הנהגתו התגלה כמנהיג ואדמו"ר א"פלאם פייער" גם בארץ וגם בחו"ל, ה"קבלת קהל" שלו היו מפוצצים, אבל שמחה דילג עליו באכזריות בגלל שהוא היה מופנם, נכון??? בגלל שהוא החזיק כוללים, נכון? בגלל שהיה מסור לאבא שלו, נכון?? בגלל שהוא היה עושה טישים נפלאים ומעניינים שמכל ירושלים נהרו לחזות בעבודת הקודש שלו, נכון?? ולא שאני מזלזל באחיו הצעיר ר' שמעון, אבל מול היחצנו"ת והפמפום של קרקובסקי ועדת מרעיו מחד גיסא את בחירי ליבם, ר' שמעון זצ"ל והנוכחי, ר' אהרן, ומאידך גיסא ה"רצח אופי" שהם עשו לר' אברהם, ושוב, גם בלי לומר כלום, בעצם זה שזרקו אותו על לא עוול בכפו, (חוץ מהעוול הזה שהוא כמובן הבן הבכור ואולי יגיד מה לעשות ויהיה באמת רבי ולא בובה) אז צריך גם להבליט ולהזכיר שהיה גם הרה"ק ר' אברהם מלעלוב שהיה איש קדוש וגם הוא לא היתה שום סיבה אמיתית להדחתו, חוץ משיקולים צרים ואינטרסים של אנשים רעים, ואותו הסיפור עם ר' אלי'ה, הוא לא עשה רע לאף אחד (הדבר היחיד שהצלחתי לדלות מחסידי לעלוב על כביכול איזה שתלטנות של ר' אלי'ה, כשדיברתי עם משהו אמרתי לו 'תגיד לי מה הוא כבר עשה שכ"כ היתה סיבה להעדיף את אחיו, אפשר כבר לחשוב, פיין היה משגיח באיזבה ישיבה, נו אז מה? חסרים משגיחים, ואני לתומי מסתכל על ר' אלי'ה והבן אדם עושה רושים מאד עדין מאד נעלה, שדווקא צריכים לשמוח עם כזו דמות שהוא כזה מצומק ומקודש כזה, אז בקיצור מה יש לכם נגדו, והבחור אומר לי, 'אתה נורמלי' 'אתה יודע מה שהוא עשה' אמרתי לו 'מה'? אז הוא כולו האדים ואומר לי 'הוא לא הסכים שישימו כלור במקווה' רבותי, אני מבטיח לכם כך היה הסיפור ולא אחרת, ר' אלי'ה הוא לא שום מופנם, ותאמין לי, אם חסידי לעלוב היו מקבלים אותו היה להם כבוד, הוא יהודי טוב ועדין ורק היה מביא כבוד ללעלוב, ובינינו, ר' אהרן הוא גם יהודי טוב ונחמד, אבל תפסיק למכור לי סיפורים עם הכריזמה שלו, אין כריזמה ולא בטיח, (וגם לר' אלי'ה אין כריזמה, אל תדאג) יש פאנרצ'ס ותזמורות וחגיגות, זה יש, אני לא יודע אם אתה חסיד לעלוב או לא, אבל תדע לך שמה שעושים בלעלוב כבר 2 דורות זו שחיתות אכזריות ורוע לב....
      ההורים לא חיפשו שום מורה דרך לילדיהם, אל תבלבל את המוח, מישהו אחד החילט מי יהיה רבי והשאר הלכו והולכים אחריו כמו בהמות, אז באופן כללי הרבה רעביסטעעוועס זה כך אין עם זה שום בעיה, אבל כשזה תוך דריכה ואכזריות זה סיפור אחר, גועל נפש מרוכז זה מה שאני יכול להגיד לכם, ותמשיכו לרקוד ולאכול הערינג, איכס, מגעילים...

      מחק
  5. רבי חיים היקר הי"ו

    חבל שבחסידות פתוחה ועממית וממש לא "דיסקרטית" כלעלוב אתה לא בודק (ולו ברובד החיצוני ומלמעלה) את הנתונים הבסיסים ש"מאכילים" אותך, כל הכתבה מא ועד תו הם נתונים "לא אמיתיים" או בלשון עברית פשוטה שקר מוחלט!!!

    1.למה סילק הללובער מבני ברק את הגבאים שלו? הוא לא סילק

    2.האח הגדול ירש את מקומו בבניברק הוא לא ירש הוא מונה עוד ע"י אביו זצ"ל בחייי חיותו כרב בית המדרש עם כל המשתמע למורת רוחו של קרקובסקי

    3"האח השני שלקח עימו כמעט את כל החסידות הקים לעצמו קהילה בבית שמש", הוא לא הקים לעצמו אביו הקים לו בית מדרש גדול בבית שמש

    4"והאח השלישי בירושלים" אמנם גר בירושלים אבל אין לו אפ' סטנדר בבית מדרש בירושלים וגם מי שברך עושים רק לאדמור מבית שמש

    5. "כאשר פרשה כמעט כל הקהילה" מעניין מאד שלא נוצר וואקום והבית מדרש נשאר מלא מפה לפה למרות "שכמעט כל הקהילהפרשה " (למי שרוצה להיווכח ולראות במו עיניו הכתובת היא ברויאר 27 בני ברק)
    6. "שתי גבאים נשארו נאמנים לו. האחד יוסי שטיגליץ שלמרות שכל חבריו עברו לצד של בית שמש הוא המשיך עם הרבי מבני ברק"
    לקח פרק זמן מכובד עד אשר יוסי שטיגליץ הסכים להיקרא בצד של הבן הגדול וגם אח"כ עד עצם היום הזה הוא פוסח על שני הסעיפים
    וחסידי לעלוב בני ברק "מפגרים" שהם לא מעיפים אותו לפחות שיפטרו אותו מהגבאות

    7."והאחר הוא אברהם זלמנוביץ שכפי שאומרים הוא זה שחטף בכל שלשת השנים האחרונות את חיצי הביקורת שהגיעו מחסידי אחיו בבית שמש" נכון מאד ועל זה מגיע לו קרדיט על האומץ והעמידה שלו בפני טרור לא קל מכיוון בית שמש

    8."לא ברור למה, אבל הרבי החליט כי הוא לא צריך אותם יותר ושלח אותם לנפשם" פשוט שקר וכזב הוא לא החליט שהוא לא צריך אותם ולא שלחם לנפשם!!!

    9."בללוב אומרים כי הסיבה מדוע הוא הפסיד את רוב הציבור היא מאותה סיבה שמנדלי בויזניץ הפסיד. גם הוא שלט על הציבור ושיחק עימם" פשוט בורות לעלובאית הוא אף פעם לא שלט על הציבור מהסיבה הפשוטה שבלעלוב הבן של הרבי חסר שיניים ומעולם לא ספרו בלעלוב את הבנים בחיי אביהם

    10."ואף סילק כמה משפחות מללוב" שקר וכזה הוא לא סילק אף אחד!!! ההיפך הוא הנכון שהם סימנו אותו ואף כמעט הצליחו לחסלו

    11. "בין הזרוקים מונים את מרדכי גלבשטיין, נפתלי ברנשטיין, אהרן גולדברג, שמחה קרקובסקי, קובי אשנברג ועוד" כל תושב בני ברק יודע שהאנשים האלו היו חלק מהחסידות עד יומו האחרון של ר' שמעון זצ"ל התפללו בבית מדרש ולחלקם אף היו משרות מפתח בכירות, אני מצטט עוד הפעם "ואף סילק כמה משפחות מללוב בין הזרוקים מונים את מרדכי גלבשטיין, נפתלי ברנשטיין, אהרן גולדברג, שמחה קרקובסקי, קובי אשנברג" יראה הציבור וישפוט מיהו הזורק ומיהו הנזרק???

    השבמחק
  6. הרה"ג ר' חיים שאולזון שליט"א
    כבני ברקי שמכיר מקרוב את הצדדים אני מופתע שלקחת על עצמך לייצג את הצד "החזק" מבית שמש וקניתה מהם רכילות זולה להתקיף בזה את הצד החלש , במקום לתת לחצר לעלוב בבני ברק גב חזק ולעזור להם להתמודד מול "הבריונות הממלכתית" מבית שמש, כדרכך בק' להילחם למען אלו הנרדפים ע"י דלגטמציה "וטרור מנומס"

    השבמחק
  7. יכול רק להעיד שכל הכתוב לעייל בשלושת הפוסטים האחרונים אמת ויציב.

    בעיקר מה שכתבו על הדוד רבי אברהם הרבי מירושלים, שהיה כל כולו לעלובער רבי אמיתי, עניו ושפל ברך, אוהב ישראל באמת. כל מי שהיה בטישן של רבי משה מרדכי ראה שהוא רוצה שרבי אברהם יהיה הממשיך. ברור כשמש.

    השבמחק