רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 בינואר 2025

החסינות הכתובה שהובטחה לבורנשטיין וגוטסמן וההחלטה הדרמטית



החלטה דרמטית ומהדהדת שהתקבלה בגור בעקבות חלק מהפרסומים שנחשפו אצלי כאן בשבועיים האחרונים. עוסקת בענייני שלטי ההנצחה בבית המדרש הגדול בירושלים, לטובת המגדירים את עצמם גדולי התורמים, שבעקבות החשיפות כאן, יש לברר אם הם תורמים, או נוכלים וגנבים

ההחלטה התקבלה למרות שהסכם חתום בין הצדדים לבין הנהלת בית המדרש והרה"צ נחמיה אלתר חתום ברור ומנוסח היטיב. אך כל בר דעת מבין שתליית שלטים מאירי עיניים המסמלות מחיאת כפיים לאלו החייבים תשובות גדולות מאוד על מה שהתפרסם כנגדם, עשרות המיליונים שנעלמו – תסבך את גור ובענק. לכן 'התורמים' נאלצים לחרוק שפתיים ולשתוק

ההחלטה התגבשה, בעקבות הפרסומים שפרסמתי כאן בשבועות האחרונים על עשרות מיליונים שנעלמו מכספי צדקה של חסידות גור. בין היתר מיליונים בעסקת מכר נכס של חסידי גור ברמת גן, כמו"כ בעסקה התמוהה המעוררת שאלות קשות מאוד בנכס רפואה וישועה בירושלים, העיקול הווירטואלי שהוטל על הנכס, זיוף דפי נסח טאבו, הירושה משום מקום, המכירה באשדוד שדווח רק על חלקה, הנאמנויות הכפולות, העו"ד שאביו עושה עסקאות במקביל עם בכירי העסקנים ועוד ועוד

ההסכם המדובר הוא בין צד א', הרב ישראל מרדכי בורנשטיין, הרב יוסף גולדנברג והרב אברהם גוטסמן, לבית הנהלת עמותת המרכז העולמי דחסידי גור ירושלים. בשם צד ב' – בית המדרש – חתומים על ההסכם, הרה"צ נחמיה אלתר, הרב יונתן בורנשטיין, הרב יצחק מאיר טאומן, הרב מתתיהו רוט והרב מרדכי זוננפלד

ההסכם מחייב את בית המדרש לגייס בכוחות עצמו עוד חמשה מיליון דולר כדי לסיים את הבניה, כמו"כ ההסכם מחייב את הנהלת בית המדרש לגייס בנפרד עוד מיליון ושבע מאות אלף דולר שיחולקו לעניי אנ"ש, זאת על פי הוראתו הברורה של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א. על פי ההסכם, כחלק מההטבות להם זכאים התורמים הנ"ל, בית המדרש יידרש לגייס את הכסף לעניי אנ"ש, ומי שיחלק אותו יהיה התורמים, באמצעות ועדה מיוחדת של יר"ש נאמנים שייבחרו על ידם. אתם וודאי מתארים לעצמכם שבורנשטיין וגוטסמן הם האנשים המתאימים ביותר לבחור אנשים יר"ש לחלק כסף בנאמנות.....

האדונים, בורנשטיין, גולדנברג וגוטסמן, דרשו לכתוב דבר דבור על אופניו מה הזכויות המוקנות להם תמורת התרומה. כלומר: תרומה בהגדרתם. תנאי חשוב ובל יעבור כרוך בהענקת 'חסינות'. הם יודעים שמעמד בגור, יכול להיות נתון לשינויים אם אינטרסנט כזה או אחר יבקש 'לשרוף אותם', בשפה הגוראית ולכן ההסכם כולל את הסעיף הבא:

"בנוסף, מתחייב צד ב' לתת לצד א' מקומות מכובדים במתחם ששמור עבור המייסדים לכל התפילות ואירועים או טישים ושמחות שיתקיימו בהיכל בית המדרש בשבתות, חגים וחנוכה ושאר אירועים בכל ימות השנה. מקומות עבור השותפים (להסכם) בצד א' עצמם וגם עבור כל בניהם חתניהם ונשותיהם ובנותיהם, ללא תוספת תשלום" – לשון סעיף ההסכם. שימו לב למילים "ללא תוספת תשלום" – כלומר הם יודעים שיש פעמים ומי שמחליט על חלוקת המקומות לא מעניין אותו תורמים והוא דורש תוספת תשלום, ולכן דאגו לשריין מראש מקומות ללא תוספת תשלום.

"אי לכך", נכתב בהמשך אותו סעיף, מקומות של צד א' ונשותיהם יהיו במקומות הראשונים ששמורים לראשי המייסדים של בית המדרש בלבד. ומעמדם של ילדי צד א' ונשותיהם יהיו דומה למעמדם של שאר המייסדים של בית המדרש לכל דבר וענין, וכן בנוגע לנשותיהם בעזרת נשים המיוחד לנשות המייסדים".

"במקרה שבנין בית המדרש יעבור למקום אחר מכל סיבה שהיא, יעברו כל זכויותיהם לבית המדרש החילופי, הן בהנצחות והן במקומות בתפילות, במקרה שצד ב' לא ירצה להעביר את זכויותיהם של צד א' למקום החדש, לצד א' יהיה זכות לצד א' או ליורשיהם לקבל בחזרה את כל תרומתם באופן מיידי, או 15% מערך הבנין. הגבוה מביניהם".

"כל הנ"ל נעשה בקנין גמור מעכשיו ובבית דין חשוב ובאופן המועיל ביותר ודלא כאסמכתא ודלא כטופסי דשטרי והכל שריר וקיים".

סעיף שלטי ההנצחה כוללים: הנצחה מרכזית בכותל המזרחי בתוך היכל בית המדרש בנוסף להנצחה צדדית בכותל החיצוני של בית המדרש ברחוב ירמיהו. מיקום ההנצחות תואם באופן שלא יהיה ספק כולל מיקום, גובה השלט (בערך כגובה השלטים בכביש אילון) והגובה היכן ייתלה. נקבע בהתאם להדמייה המצורפת להסכם. בנוסף לשלטי ההנצחה בהיכל הבית מדרש בכותל המזרח הובטח לצד א' כי יקבלו הנצחה בכניסה לבית המדרש מצד בית טובי העיר בצד הבית המדרש מחדש ומבחוץ. צד ב' התחייב לא לנהל כל מו"מ על הנצחות נוספות עם תורמים אחרים, לא בהווה ולא בעתיד.

כמו שכתבתי לכם, בעקבות הפרסומים כל ענין שלטי ההנצחה נעצרו בינתיים. המשך יבוא.

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.