רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 10 באוקטובר 2024

זעזוע - ראש העיר שנתמך על ידי הרב הרב קוק בטבריה מפנה בית כנסת



 

סוער בטבריה: יוסי נבעה הולך בדרכו של רון קובי?

פיצוץ חריף בין קהילת הרב דב קוק לראש העיר טבריה מר יוסי נבעה שעלה לראשות העיר ונבחר רק על ידי קולות תלמידיו של הרב דב קוק כשמעצמו הביא רק מנדט אחד. לדברי קהילת הרב קוק ראש העיר מתנכל אליהם באופן שיטתי ואף שולח פקחים כדי להציק לקהילות הקדושות ומשאית להרוס את אחד מבתי הכנסת בעיצומם של עשרת ימי תשובה.

לאחר שבשבועיים האחרונים הודח ראש העיר לשעבר רון קובי מחברותו במועצת העיר, גורמים בקהילתו של הרב קוק אומרים כי ראש העיר הנבחר מר נבעה לא למד את הלקח והוא מתייחס אליהם בבוז ובזלזול לא פחות מראש העיר המודח, וככל הנראה סופו יהא כמו של ראש העיר לשעבר מר רון קובי שזלזל בהרב קוק.

כזכור, הרב דב קוק אשר נלחם במשך תקופה ארוכה במר רון קובי ובמלחמתו נגד השבת והדת בעיר טבריה החליט להריץ ראש עיר מטעמו שיהיה מקובל גם על הציבור המסורתי והחילוני בעיר, ואף הקים וייסד את מפלגת מאמינים בטבריה לשם כך. המפלגה הצליחה וגרפה חמישה מנדטים, בעוד שמפלגתו של מר יוסי נבעה ראש העיר הנבחר בעצמו גרפה מנדט אחד בלבד.  

לטענת תלמידיו של הרב דב קוק ראש העיר מר יוסי נבעה מתכחש לחלוטין לציבור בוחריו העיקרי ומדיר אותם בשיטתיות מכלל תקציבי העירייה השונים אגף תרבות תורנית ועוד, דברים מינימליים שכל קהילה אחרת בעיר שאינה משתייכת למחנה תלמידי הרב קוק מקבלת כדבר המובן מאליו.

מה שהגדיש את הסאה וגרם לתלמידי הרב קוק להבין סופית שראש העיר מתנכל אליהם באופן שיטתי ומכוון הוא הסדרת מעמדו של בית הכנסת "שארית ישראל" שהוקם ע''י הורה שכול של אחד מנרצחי חטיבת גולני בשביעי לאוקטובר לזכר בנו הקדוש הי"ד, ובעקבות דרישתו והוראתו של ראש העיר מר יוסי נבעה להסדיר את בית הכנסת על פי חוק הורידו אותו הגבאים מהרכב היביל עליו הוא היה ממוקם והניחו אותו במיקום שלטענת ראש העיר בעצמו, יוכל לבוא להסדרה בהקדם.

להפתעתם הגדולה של תלמידי הרב קוק, ימים ספורים לאחר שביצעו את הוראת ראש העיר, אתמול בבוקר, נחרדו השכנים לראות כיצד מגיעים משאיות של העירייה מלוות בפקחים כדי לפנות את בית הכנסת. ברגע האחרון כשראו הפקחים את נחישותם של המתפללים נכנעו ועזבו את המקום, אבל לטענת הגבאים ראש העיר מר יוסי נבעה הבטיח שעוד לפני סוכות הוא בעצמו ידאג לפנות את בית הכנסת, ויפקח על הפינוי בעצמו, זאת ללא עזרה מהשיטור והפיקוח שחוששים מקפידתו של הצדיק הרב קוק על מי שיגע לרעה בבית הכנסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.