רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 20 באוקטובר 2024

חמסני הקרקעות של בני ברק


 מאת בני ברקי

פרשת בראשית

ויאמר קין אל־הבל אחיו ויהי בהיותם בשדה ויקם קין אל־הבל אחיו ויהרגהו:

והנה לא פירש הכתוב מה אמר לו? והוא פלא גדול. שהרי רצח הבל על ידי אחיו קין היה הרצח הראשון מיום היות האדם על פני האדמה. ולכאורה מן הנכון לדעת מה היתה טענתו של קין שהוביל אותו לרצוח את אחיו בדם קר.

ומתוך שהכתוב הגדיר את מהותו של קין, 'וקין היה עובד אדמה', פירשו חז"ל שרצח זה התבצע בעקבות כך שקין החליט שכל הקרקעות בעולם שייכים לו.

והנה כל בני ברקי ממוצע ביקר ב'בבתי הדין' אם כגוזל קרקע אם כנגזל, ומשכך הוא יודע בדיוק מה אמר קין להבל.

גזלני הקרקעות הם ודייניהם ורבניהם וכל מי שנספח עמהם מדברים ומלהגים ומתרצים ומסלפים ומשקרים ומצטטים ומצטדקים ומצדיקים גזילת קרקעות והסגת גבול.

 אבל אינם אומרים מאומה.

אין להם שום טענה.

הטענה הטובה ביותר של חמסנים אלו, זה יפרח באויר. ואם לא ילך בכך, יעשו הכל ואפילו ירצחהו נפש.

זאת האמירה של חמסני הקרקעות.

וכך אמרו במדרש:

'ויאמר קין אל הבל אחיו וגו', על מה היו הדינין אמורים? אמרו: בוא ונחלק העולם, אחד נטל את הקרקעות ואחד [נטל] המיטלטלין. דין אמר: ארעא דאת קאים דידי היא, ודין אמר: מה דאת לביש דידי הוא; דין אמר: חלוש, ודין אמר: פרוח. מתוך כן ויקם קין אל הבל וגו''

לרגל 100 שנים לעיר התורה והחסידות בני ברק, הנה ודאי זכות גדול ייחשב לאנשי העיר כאשר בעצם קיומם מבארים הם חזיון בנו של ר' יהושע בן לוי בעולם העליון 'עליונים למטה ותחתונים למטה'.

כל אדם שנכנס לעיר בני ברק, רואה שלט גדול בני ברק - עיר התורה והחסידות, ובקוראו מתחיל הוא להריח את הביוב המצחין הרוחש תחת רגליו, ואז רואה הוא את העכברושים והלכלוך, מיד הוא מבין שמנהיגי העיר הזו גזלנים.

ואו אז מרים הוא את עיניו ורואה את כל בתי העיר מטולאים טלאי על גבי טלאי, בנין על גבי בנין, גזילה על גבי גזילה, הסגת גבול על גבי הסגת גבול. ואת המרפסות והקומות העומדים באויר וקומות החפורים לעומק הקרקע מתחת בנינים המסכנים יושביהם ללא ערך לחיי אדם. מיד הוא מבין שזוהי סדום. אנשי העיר, ומנהיגיהם ורבניהם ואדמוריהם וכל פסיליהם כמעט כולם גזלנים שודדים אין בהם מתום.

אמנם העיר נוסדה על ידי הכת האלימה חומדי הקרקעות מפולין האלימה שורש נשמת קין, אבל אט אט כל תושביה הפכו גזלנים, אין בית בבני ברק ללא בניה בלתי חוקית. אין בנין בבני ברק ללא הסגת גבול, אין לך בן עשרים שנה ומעלה בבני ברק שאינו או גוזל קרקע או נגזל. ואם עדיין לא זכה. יזכה בכך במהרה.

ומעתה אל תאמר 'עיר התורה והחסידות' אלא אמור 'עיר הגזלנים ומסיגי הגבול' או 'עיר הביוב והעכברים'.

ויבואו שניהם דהי מינייהו מפקת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.