רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 20 באוקטובר 2024

דה מרקר: חקירת עבירות הבנייה בבני ברק: הצטברו די ראיות להגשת כתבי אישום נגד בכירים


 דה מרקר: חקירת עבירות הבנייה בבני ברק: הצטברו די ראיות להגשת כתבי אישום נגד בכירים

בדיקה שפתחה לפני כשנה הרשות לאכיפה במקרקעין התפתחה לחקירה באזהרה נגד בכירים בעירייה ■ מקורות ברשות: "מדובר בעבירות פליליות עם מודעות" ■ עיריית בני ברק: "משוכנעים שלא נפל כל פגם בפעולותינו"

בשלב זה לא נחקרו אישים פוליטיים, כולל ראש העירייה חנוך זייברט, שעד הבחירות שימש יו"ר ועדת משנה בוועדה לתכנון ובנייה ואחראי על מחלקת ההנדסה בעיר. חקירת ראש עיר או כל בכיר אחר — כמו מנכ"ל או יועץ משפטי — דורשת אישור של היועצת המשפטית לממשלה, ובקשה כזו לא הועברה נכון להיום.

הבדיקה והחקירה באזהרה התמקדה בכ–15 נחקרים, בעיקר חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכן יזמי נדל"ן, שחלקם נחקרו יותר מפעם אחת. גם ראש העיר לשעבר אברהם רובינשטיין לא נחקר.

המטרה שלנו", הוסיפו ברשות, "היא שהוועדה המקומית תצא לדרך חדשה, שימנו אנשי מקצוע באמצעות מכרזים וייצרו מצב שהוועדה נותנת סוף סוף שירותים לתושבי העיר שלה — בתכנון, ברישוי ובאכיפה. ברור שבחקירה פלילית התוצר הוא פלילי, יש ראיות ונגיע למיצוי. עם זאת, החקירה היא רק אחד הצעדים. יש ביקורת, יש בדיקה, יש מהלך להחזיר לציבור את השטחים הציבוריים ששייכים לו, ליצור מחדש מנגנונים בריאים ולהפוך את הוועדה ליעילה. אנו רוצים שהוועדה הזו תיתן שירות לכל תושבי העיר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.