רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 באוגוסט 2024

"היום בתניא" יום ב' ח' מנחם אב

 

"היום בתניא" יום ב' ח' מנחם אב
"אגרת הקדש" 
המשך פרק א' (עמוד 204)
שנה מעוברת

חיזוק ה"מתנים":
נקדים, שבכלל, האמונה  היא כח נפשי שהאדם צריך לחזקו תמיד. שכן, מצד עצמה יכולה האמונה להימצא באדם בבחינת "מקיף" בלבד (וכידוע, הפתגם ש"גנבא אפום מחתרתא רחמנא קריא", שהגנב על פתח המחתרת, לפני שמבצע את מזימתו השלילית, הוא מבקש מהקב"ה שיבוא לעזרתו) - כך שחיזוק האמונה נחוץ, גם באמונה הבסיסית שיש אלקים בעולם. וגם באמונה באחדות ה', שהקב"ה "ממלא כל עלמין" ו"סובב כל עלמין" ו"לית אתר פנוי ממנו".
וכאן מבאר רבנו, שהכוח והעוז לבחינת "מתנים" הרוחניים (שהיא האמונה ב"ה' אחד" כנ"ל), הוא "העסק ולימוד הלכות בתורה שבעל פה" - שההתעסקות והלימוד בתחום זה שבתורה, מביאים לגילוי מיוחד של הרצון העליון בנפש. 
גילוי הנותן כח ועוז ל"מתנים" "להעמיד  ולקים את הראש והזרועות", שיהיה להם קיום ויחזיקו מעמד היטב במשך כל היום כולו.
...
בשעת תפילת השחר:
הרצון העליון הנמשך בלימוד ההלכות, מאיר בנשמה בגילוי בשעת התפילה.
"ולזאת", פונה אדמו"ר הזקן אל מבקשי ה', שתהא תפילתם בעומקא דליבא בכל ליבם ובכל נפשם, ונפשם תשתפך כמים נוכח פני ה', עד מיצוי הנפש - שבזה,  יקלט בנפשו הרצון העליון, ותתחזק אמונתו המהווה את המתניים (לראש ולזרועות, דהיינו) להתבוננות ולאהבת ה ' ויראתו.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.