רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ ישי כהן: במועצת חכמי התורה של ש״ס חוששים שצווי הגיוס שיישלחו בשבוע הבא יישלחו בעיקר לצעירים מבני עדות המזרח. מעבירים מסרים לצה״ל שיימנע מלעשות זאת: ״הצבא לא יילך למלחמה עם החסידיות הגדולות וישלחו צווים בעיקר לצעירים שלנו, שיותר קל לגייס״, התבטא הערב חבר ב׳מועצת׳.

✅ יענקי פרבר בגל"צ: "הרבנים לא מאשרים לגייס אפילו בחור שנחשב לגוי והכיפה שלו בגודל של מכסה של פרילי, והוא מסתובב כל היום ברחוב עם סמארטפון"

✅ עוד מפרבר בגל"צ: "הדעה של הפלג הירושלמי והדעה של המיינסטרים החרדי היא אותו דבר. הפלג הירושלמי זה 'נמות ולא נתגייס' המיינסטרים החרדי זה 'לא נתגייס אבל בא נדבר עם הממשלה והצבא ועם בגץ - אבל אנחנו לא מתגייסים'. זה הכל שיח, זה הכל עניין של איך אנחנו מדברים"

✅ פרבר הסביר בגל"צ את החשש החרדי: "אם נראה 5000 חרדים צעירים עם מדים וכיפות שחורות וציציות בחוץ מסתובבים ברחבות הערים החרדיות, למעשה זה לנרמל את הצבא בחברה החרדית. מי שקשה לו בישיבה יעזוב את הישיבה, וזה דבר שהרבנים לא יתנו שיקרה" 

✅ ישיבת הקבינט התמקדה בסוגיית גיוס החרדים לצה"ל, והשרים השתלחו ברמטכ"ל ובשר הביטחון. בן גביר האשים אותם ב"מסלול עוקף ממשלה", והשר לוין קרא: "אפשר לחכות עד סוף השנה". רה"מ טען שהופתע משליחת הצווים. מזכיר הממשלה לרמטכ"ל: "אני נותן לך מודיעין אזרחי - אף אחד לא יתגייס" 

✅ מה שקרה הבוקר בוועדת חו"ב היה קרקס, צה"ל לא יודע כמה צווים ישלח בעוד  ימים ספורים, לא יודע לענות על שאלות בסיסיות, מדוע אם כן צה"ל יצא אמש עם ההודעה הבומבסטית על שליחת אלפי צווים במיידי כשהוא עצמו טרם יודע איך, כמה ולמה? האם ההודעה הייתה למטרת יח"צ בלבד? האם צה"ל מנסה לרצות מישהו?. (אבי מוסקוב)

✅ בן כספית ב׳מעריב׳ על גיוס החרדים: מה שצה״ל עושה עכשיו מול החרדים זה לא גיוס, אלא זיוף של גיוס. בין הצדדים גובש הסכם. הוא כתוב. עקרון העל: לדאוג שלא יהיה אף תלמיד ישיבה חרדי או אברך שיגויס. שהמתגייסים יבואו רק ממאגר אלה שלא לומדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.