רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ גורמי ביטחון בכירים אמרו ל-ynet כי האוכלוסייה החרדית הפכה ליעד עבור האיראנים. מדובר בדבר חדש שטרם נראה עד היום, ונראה שבמערכת הביטחון מוטרדים מכך.  לדבריהם, הציבור החרדי הוא יעד בעיני האיראנים גם על רקע חוק הגיוס, ובכלל - האיראנים מעריכים שהם פחות מודעים לסכנות ברשת, שנאמנותם חלקית ושיהיו מוכנים לבצע עבירות ביטחוניות למען ריגוש או כסף.

✅ האיראנים מכוונים לציבור החרדי? | אריק ברבינג, לשעבר ראש אגף הסייבר בשב"כ, למשי וגדלוביץ' ב'קול ברמה': "איראן עוקבת היטב אחר החברה הישראלית וגווניה ומתעניינת גם בחרדים. הם זיהו בחור חלש שפחות בקיא במערכות הביטחון, הרפתקן, ויצרו אינטראקציה".

✅ בבית הגר"ד לייבל מבהירים:
"בניגוד לפרסום השקרי בכיכר השבת, לפיו חלילה הרב היה זה שהורה לצה"ל להוציא צווי גיוס. מדובר בשקר מוחלט, כל השיחות עסקו רק בהקמת החטיבה בלבד. הרב ביקש מצה"ל לא להוציא צווי גיוס.
צר לנו כי האתר לא פנה לברר את הדברים. במידה והפרסום לא יוסר ויוכחש מיידית, יוגשו תביעות משפטיות רלוונטיות נגד האתר ונגד העורך הראשי".

✅ מנחם קולדצקי: בבית הרב לייבל מספרים שהאלוף דוד זיני הציג אמש לפני הרב תוכנית להוצאת צווי גיוס לאלפי בחורים. הרב ביקש מהם להשהות את התכנית ולהתנהל בצורה נבונה מול הציבור החרדי

✅ גור וויזניץ שמים רגליים ליוזמה כללית של כל הרבנים שלא להתייצב - הם חוששים שייאלצו לוותר על תפנוקי התקציב והג'ובים - בגור רוצים שימשיכו להתייצב בקריאה ראשונה ומאוחר יותר יחליטו - מטרתם שגולדקנופף לא יפרוש מהממשלה, על זה הם מוכנים להחריב את עולם התורה והחסידות

✅ ווינט: אדמו"רי החסידויות הגדולות תומכים בהתייצבות לצו ראשון בלשכות הגיוס. האדמו"רים של גור, ויז'ניץ ובעלז החליטו שלא לצאת באמירות גורפות נגד המדינה ומערכת הביטחון, אלא להורות לתלמידיהם שמי שקיבל את הצו בשלב זה - כן יגיע לצו הראשון בלשכת הגיוס .

✅ גורם באגודת ישראל לווינט: ההוראה ללכת לצו הראשון היא בשלב זה הוראת שעה, כדי להבין את המצב עם שליחת הצווים הראשונים, והבנה אם מדובר בהתייצבות לגיוס מלא או רק רישום, כפי שהיה עד היום, כדי לבחון אפשרות של פטור בעתיד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.