רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 ביולי 2024

קצרים מהרי"ף - על כל שעשית תשלם גם אם אף אחד לא ראה


 

כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: גם אם התיקון שלך קשה עם קבלה טובה אתה ממתק אותו


 

הילולת צדיקים כז סיון


 

קול רנה וישועה באהלי צדיקים


 

הזמנת הקדוש והטהור מויזניץ לחתונת נכדו


 

תפילת רבים בכותל


 

שבת אויפרוף בויזניץ של הקדוש והטהור


 

סעודת עניים


 

חתן מאהל


 

פאר שפיל


 

הודעה לבני חו''ל


 

חופה


 

קבלת פנים


 

הסעות לשמחת החתונה


 

שמחת החתונה


 

סעודות החתונה


 

מצוה טאנץ


 

שבע ברכות המרכזי


 

ברית בקאמרנא - ראפשיץ


 

הרב אמנון יצחק היום בטבריה


 

תיעוד פלסטיני מרגע פיצוץ המטען על רכב הצהלי בטול כרם בו נהרג חייל


 תיעוד פלסטיני מרגע פיצוץ המטען על רכב הצהלי בטול כרם בו נהרג חייל

חיסול בצור לבנון 2 מחבלים חוסלו


 

יום שלישי, 2 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ בזכות המאבק של משפחת הלוחם הקדוש ישראל יודקין הי"ד, לשכת שר הביטחון עדכנו עכשיו את משפחתו שאושר לכתוב הי"ד או ז"ל, על כל המצבות, מעתה ואילך. (לוי נוישטט)

✅ חוקרי המשטרה שבאו אמש לבדוק את הרכב של השר לשעבר יעקב ליצמן שהותקף על ידי הקיצונים מצאו כי המפגינים שרטו על הרכב את המילה "היטלר"

✅ דפנה ליאל: על רקע משבר הגיוס נערכה אתמול פגישה חשאית בין מוטי בבצ׳יק, המוציא והמביא ביהדות התורה בביתו של גנץ ביד מרדכי. מה החרדים צריכים מגנץ? לשכנע אותו לתמוך בחוק הגיוס עוד בקדנציה הזו. מה גנץ רוצה מהחרדים? באופן כללי גנץ מטפח עם החרדים קשר ארוך שנים ארוכות וגם יציג את זה בבחירות הבאות כיתרון שלו - הוא יטען שהוא היחיד שידע להביא את החרדים ולייצר קואליציה רחבה. רק שווה לשים לב - לגנץ אין אינטרס לתמוך בחוק גיוס בממשלה הזו בלי תאריך בחירות מוסכם והחרדים לא ממהרים לשבור את הברית עם נתניהו

✅ גלנט בדיון הסגור בועדת חוץ וביטחון על חוק הגיוס: 
"בצה"ל אומרים שיכולים לגייס בשנה הקרובה עוד 3 אלפים חרדים בנוסף לאלה שכבר  מתגייסים. מתחילים עם 25 אחוז ממחזור גיוס החרדים שנעלה כל שנה בעוד 5% ונגיע ל-50% מהשנתון בחמש שנים. 
אולי עדיף להעביר תקנות במקום חוק.

✅ אמיר אטינגר:אמירה מעניינת של גלנט. לכאורה זה מה שהחרדים רוצים כי לקנות יותר קל לשנות מאשר יעדים קשיחים בחוק. אבל זה לא מסתדר עם דרישתו של גלנט להסכמה רחבה כי באופוזיציה בחיים לא יסכימו לזה וגם בציבור יש כאלה שיראו בזה מסמוס של יעדי הגיוס

✅ גלנט חשף בועדת חוץ וביטחון שהציע כפשרה עם החרדים במו״מ לעגן את יעדי הגיוס בתקנות בממשלה ולא בחוק עצמו

✅ הלפרין ב'קול חי': בפגישתם עם נתניהו אמש התלוננו הנציגים החרדים שה'מורדים' בליכוד מסכלים את סיכויי קידום חוק הגיוס. נתניהו הבטיח שהוא "מטפל בהם". על אדלשטיין סוכם שהשר המקשר בין הממשלה והכנסת, דודי אמסלם יתחיל לעבוד מולו ולדאוג שהחוק יתקדם כמתוכנן - ינסו להעבירו עוד לפני שהכנסת תצא לפגרה בעוד כ-4 שבועות

מבזקים

 

✅ יענקי פרבר ברשת CNN על חוק הגיוס: מנהיגים חרדים חוששים שאלפי נערים מבתים חרדיים יסתובבו עם מדי צה"ל בשכונות חרדיות, יגררו אחריהם צעירים נוספים וייצרו אפקט דומינו.

✅ עוד מפרבר ב'CNN': מנהיגי הציבור החרדי חוששים שצעיר חרדי שיגיע לצה"ל יספוג רעיונות חדשים שיעצבו את תפיסת עולמו וירחיקו אותו מדעת ודרך התורה.

✅ ׳ישראל היום׳: לפי נתוני הסקר - האדם שיקבל את המקום הראשון הוא יו״ר הכנסת אמיר אוחנה שדוחק את יריב לוין מקום אחד לאחור. בועז ביסמוט, שנבחר למקום ה-27, מגיע למקום השלישי. גלעד ארדן, שחוזר לאחר קדנציה כשגריר באו״ם, מקבל את המקום הרביעי. טלי גוטליב שזכתה לשיריון מקבלת את המקום ה-14 ומשה סעדה שנכנס מהמקום ה-28 לכנסת כעת מבטיח את עצמו במקום ה-13.

✅ שחר גליק: ראש הממשלה נתניהו נותן כעת סקירה ביטחונית בכנסת לוועדת המשנה לענייני מודיעין של ועדת חוץ וביטחון. ועמ"ש מודיעין נחשב לפורום הביטחוני הכי סגור עד היום. מדובר בשישה חברי כנסת שחשופים למידע ביטחוני יותר מהקבינט. למיטב ידיעתי עד כה לא דלפו מעולם ציטוטים מהוועדה הזו

✅ גלנט מזמן את הרמטכ"ל ואת הפצ"רית ללשכתו אחרי הפרסום על ההנחיות שמקשות על חיסול שוטרי חמאס ומשתתפי טבח שאינם משתייכים לארגון. זאת לקראת שאילתות בכנסת שהוגשו בנושא על ידי ח"כ הלוי מהליכוד (עמית סגל)

✅ הנשיא הרצוג: קריאות ה״בוגד״ בין היתר כלפי ראש הממשלה עלולות להוביל לרצח.

✅ ׳מעריב׳: היועמ״ש של הליכוד פנה ליועמ״שית בדרישה לפתוח בחקירה נגד אהוד ברק ותמיר פרדו אחרי שקראו לאמריקאים לבטל את נאום נתניהו.

מבזקים

 

✅ תביעת הענק של פילבר נגד המדינה בפרשת הרוגלות: עד המדינה לשעבר תובע מהמדינה חצי מיליון שקלים בגין פגיעה חמורה בפרטיות וחדירה לרשות הפרט (קסטל).

✅ השר שיקלי: ״בשבעה באוקטובר ראש השב״כ לא מצא לנכון ליידע את רה״מ ושר הביטחון על התרעות חריגות מאד וחשש לחדירה ליישובים, היום הוא לא מצא לנכון ליידע אותם על שחרור מנהל בסיס הטרור שיפא. רשלנות סדרתית והתירוץ של אין מקום הוא עלבון לאינטליגנציה כשמדובר בסמל כמו מנהל שיפא״.

✅ יעקב ברדוגו ב׳גלי ישראל׳: ״מאז הרפורמה המשפטית אנחנו באירוע של שלטון הפקידים. אנחנו רואים את היועמ״שית אתמול מחליטה שהיא תקבע מי יהיה נציב שירות המדינה, אותו דבר היום בסיפור השחרור של מנהל בית החולים שיפא, אלו אותן מערכות״.

✅ השרה לשעבר, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מודיעה על פסק זמן מהחיים הפוליטיים :

✅ רה"מ מתכנן לטוס לארה"ב לנאום בקונגרס עם מטוס כנף ציון. זו תהיה הטיסה הראשונה של המטוס הרשמי של הדרג המדיני הבכיר

✅ ועדת הכנסת אישרה: הוועדות ימשיכו בעבודתן בתקופת הקיץ ויוכלו לקיים עד שבע ישיבות.

✅ המחליף של אהרון ברק: פרופסור רון שפירא יחליף את ברק כנציג ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

מבזקים

 

✅ הלמ"ס: 2,353 תינוקות נקראו אשתקד מוחמד, אבל בלמ"ס מציינים כי בשנים האחרונות חלה ירידה - ורק אחד מכל 8 מוסלמים נקרא כך כעת. יוסף במקום השני עם 2,069 בסך הכול - כשאצל בנים יהודים גם דוד ולביא בצמרת. אצל הבנות: אביגיל, איילה ותמר :

✅ עמית סגל: עוד 3 סקרים בלילה בארה"ב בהם טראמפ מוביל בהצבעה הארצית. המודל של נייט סילבר מעלה את סיכויי הניצחון של טראמפ ל-72%.

✅ סקר סנט אנסלם בניו המפשייר: טראמפ 44% ביידן 42%. מ-2004 המפלגה הדמוקרטית לקחה את ניו המפשייר, כעת טראמפ מוביל על ביידן ב-2%

✅ עמית סגל: סקר CNN. טראמפ מזנק ומוביל ב-6 אחוז על ביידן. החדשות היותר רעות לדמוקרטים - הוא מנצח כל מועמד דמוקרטי אחר

✅ גלי ההדף של העימות ממשיכים להתפשט בסקרים: עוד שלושה סקרים בלילה, בכולם טראמפ מוביל בהצבעה הארצית, בהרווארד האריס כבר מוביל ב-7 אחוז, מוביל בניו המפשייר, מדינה שלא זכה בה רפובליקני מאז המאה שעברה, מפגר באחוז אחד בלבד בניו מקסיקו, מדינה שלא ניצח בה רפובליקני 20 שנה. (עמית סגל)

✅ קובי ברדה: ג'יל ביידן אשתו של נשיא ארה"ב בראיון למגזין ווג: "לא ניתן ל-90 דקות להגדיר את ארבע השנים של ביידן כנשיא. נמשיך להילחם. הנשיא ביידן יעשה תמיד מה שטוב למדינה" וזו, מי שהוגדרה האשה החשובה ביותר לשכנע את ג'ו לרדת מהמירוץ...

✅ עמית סגל: גלי ההדף של העימות ממשיכים להתפשט בסקרים: עוד שלושה סקרים בלילה, בכולם טראמפ מוביל בהצבעה הארצית, בהרווארד האריס כבר מוביל ב-7 אחוז. מוביל בניו המפשייר, מדינה שלא זכה בה רפובליקני מאז המאה שעברה. מפגר באחוז אחד בלבד בניו מקסיקו, מדינה שלא ניצח בה רפובליקני 20 שנה. המודל של נייט סילבר כבר מעלה את סיכויי הניצחון של טראמפ ל-72 אחוז

✅ ארה"ב תכריז על חבילת סיוע צבאית חדשה של 2.3 מיליארד דולר לאוקראינה

צימוקים

 

✅ חופש דת? לא לכולם: פורום חותם ביקש מעיריית ת"א לקיים תפילה בהפרדה בראש חודש הקרוב בדיוק באותו מקום שבו מתפללים המוסלמים ביפו בהפרדה, עיריית ת"א השיבה  בשלילה. (ערוץ 14)

✅ מחר ב'יתד': על דעת גדולי ישראל ובראשם רבן של ישראל רבינו מרן הגר"ד לנדו נקראים בני התורה לקיים יו"כ קטן לאור המצב הקשה השורר בארץ הקודש והתמשכות המלחמה הקשה, ובשל החרב המונפת על עולם התורה בעקבות גזירות הבג"ץ (קולדצקי)

✅ מקורבם של גדו"י הרב יהודה חזן: מצבו של הגאון הגדול רבי יהודה דרעי קריטי, המשפחה מבקשת, עצרו הכל, לזעוק בתפילה ובפרקי תהילים לרפואתו של הרב רפאל יהודה בן אסתר.

✅ פורסם בשבוע שעבר שלפי החוק אם אין רבנים ראשיים אז מי שהכי מבוגר במועצת הרבנות  נכנס לתפקיד מ"מ
הראשון לציון /הרב הראשי לישראל 
הגאון הגדול רבי יצחק פרץ שליט"א הכי מבוגר והוא לא הסכים לקבל את התפקיד וזה היה אמור לעבור להגאון הגדול רבי רפאל יהודה דרעי שליט"א לרפואה שלמה
ובסוף השבוע הכל הסתבך

✅ מרדכי הלפרין: התפתחות משמעותית בבגצ. וילנר: "רוצה שנצא מכאן עם תאריך לבחירות לרה"ר". נציג המדינה: "השר מלכיאלי סבור שמ"מ לא יכולים למנות חברי גוף בוחר, אנחנו לא מסכימים לפרשנות שלו. השר ואבידן שוחחו על כך הבוקר עם מיארה שהחליטה - מ"מ הרה"ר יצטרכו גם למנות 10 חברי גוף בוחר. נשלח מכתב על כך לרב רוז'ה"

✅ אברהם פריינד: בג"ץ נותן למשרד לשירותי דת 5 ימים בלבד להודיע אם הצליח למנות מ"מ לרבנים הראשיים כדי להשלים את הגוף הבוחר ולהתניע את הליך הבחירות. אם לא יצליחו, על המשרד להודיע מה עמדתו. מובהר שעל הוועדה לפעול בלוח זמנים צפוף על מנת להשלים את ההליך כמה שיותר מהר

✅ דפנה ליאל: אחרי חוק הרבנים ועדת חוקה דנה היום בחוק אחר שנותן לשר הדתות מרחב פעולה כמעט אין סופי במימון שכר ותקנים במועצות דתיות. כיום המימון של המועצות מתחלק בין הממשלה והרשות המקומית, והחוק יאפשר לשר לתת מימון נוסף לשכר ותקנים מבלי הרשות המקומית תוסיף תקציב. היעוץ המשפטי הזהיר מיצירת שני מסלולי מימון מקבילים ולא שיווינים וממימון תקנים נוספים.

✅ הרב ישי אנגלמן, ר"מ בישיבת מעלה אדומים, נפצע קשה ממטען בעזה. משפחתו מבקשים להתפלל לרפואתו - ישי בן מרים.

✅ לאור ניסיון לבטל את השחיטה הכשרה בקנדה, בקהילות היהודיות פנו ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אייכלר, וביקשו ממנו לטפל בנושא. התופעה שהתפתחה באירופה מנסה להתפשט לאמריקה ולקנדה

הערות והארות

 

כישלון - בירור, כישלון - בירור, כישלון - בירור...
מחדל יום כיפור, התקיים בירור.
מחדל שמחת תורה, יתקיים בירור.
משחררים מחבלים = כישלון ומחדל, יתקיים בירור.
מדינת ישראל פשטה רגל... נכשלה..., בוטלה..., יתקיים בירור מעמיק... יחודדו נהלים...
לא עוד!...
====================
בחור קיבל ממוסד מסויים את התשובה הידוע לשמצה ״לא נתקבל״ 
ולאחר שהאבא מיצה את כל הכוחות והמאמצים, הבין שהמנהל לא מוכן להתקפל. 
האבא התקשר לאדמו״ר שעומד בראש המוסד, וביקש להיפגש עם האדמו״ר. 
 ״אין שום בעיה אתה מוזמן״  
האבא הגיע בשעה המיועדת ביחד עם בנו הבחור.
ומוציא מהתיק מול האדמו״ר,
עוגה, בקבוק לחיים, גביע ומספריים מכסף, ואומר לאדמו״ר כך. 
״לפני 15 שנה הגעתי הנה לחדר הזה עם אותו ציוד בשביל לעשות פיאות לבני. 
עכשיו הוא קיבל תשובה שלילית מהישיבה. ולאחר שניסיתי כל מה שיכולתי, עדיין מסרבים בתוקף להכניס אותו לישיבה, מה שאומר שתוך כמה חודשים הבחור יוריד את הפאות. 
אני רוצה לכבד את האדמור שעשה את הפאות, שהוא זה שגם יוריד לו אותם, ושוב נשתה לחיים ביחד״
שורה תחתונה הבחור באותו צהריים כבר ישב ״סדר ב״ בישיבה…
====================
צביעות הבג"ץ נחשפה: יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אייכלר במהלך דיון בוועדה על שלילת תקציבי הביטוח הלאומי בעד ילד הנמצא המאסר בשל עבירת טרור: "אני נדהם לשמוע שבג"ץ לא מאפשר להתערב בשלילת קצבאות של ילדים טרוריסטים, אבל מאפשר שלילת תקציבים לילדים שהחטא הגדול של אבא שלהם שהוא לומד תורה. ובגלל זה מותר לשלול מהם תקציבי חינוך, תקציבי ישיבות, ומי יודע מה עוד"
====================
עמית סגל: אם היה מסתבר שמנהל שיבא בתל אביב היה מחביא במוסד מאות סוחרי סמים, הוא היה הולך לכלא עד אחרית ימיו. אז למה כשמנהל שיפא בעזה מחביא אלפי מחבלים הוא משתחרר אחרי 8 חודשים?
====================
מתקבלות הצעות לשם למפלגה החדשה והמאוחדת העבודה - מר"ץ...
'עבודת ה' במרץ
העבודה בעיניים
עבודה ערבית
אבודה במרץ
עבדי מרץ
כלאי הכרם
כלאי בוגדים
הזורעים בעבודה במרץ יקצורו
חלוצי קסטנר
תותחי אלטלנה

על מה חלם הרבי מגור ומדוע מיהר לעשות הטבת חלום?

 

ההערכות בביצה משערות:

הרבי מגור חלם הלילה שהוא נשפט בבית דין של מעלה, והתכנסו כל צדיקי הדורות ממשה רבינו, דרך אונקלוס וטודרוס איש רומי, והם ישבו כולם ביד אליהו. 

על הבמה ישבו ״רבוייסייני״ מהרבי רבי בונים ועד הלב שמחה, את הרבי רבי העינך והפני מנחם דחפו בצדדים, כמו רייששיבות ליטאים מהפריפרייה. 

וכולם אמרו לרבי מגור:

אתה כישלון חרוץ. עמרץ מופלג שמעורר גיחוך על ניסיון המצאת ״שיטת לימוד״ בלא ללמוד המינימום הנדרש. 

בזה, הוא עוד עמד. 

אבל אז הגיע הסיבוב בסכין:

הם השלימו את המשפט ואמרו:

הגר״ש אלתר, בן הדוד שלך: צודק!

ואז קמה סערה רמה מהציבור הענק שענה, בסגנון הצעקות העצומים בגור ״ה׳ הוא האלוקים״ של סוף נעילה, וכולם אמרו יחד:

הגר״ש צודק!!!

ומתוך צעקה זו - הרבי מגור התעורר, מזיע כולו, למרות המזגן. 

⭕️⭕️⭕️⭕️

ומה קרה שחסידות גור מעריכה שזה היה החלום של הרבי?

בואו ושמעו, מה היה הבוקר בגור. 

⭕️⭕️⭕️⭕️

זרילי פזנצ׳בסקי, בנו של הגבאי לייבי פזנצ׳בסקי, יצא לבית מדרש הבוקר ושאל:

מי יכול להשלים מניין לאבא שלי?…

כמובן, ההיענות היתה מינימלית. 

אבל ברגע שהמעט שנענו נכנסו מאחרי החומה הסגורה, כמו במשל ״לפני החוק״ של קפקא ב״המשפט״, הם גילו שהם אינם משלימים מניין ללייבי, אלא לדגם הבתא של לייבי: ד׳רבי אליינט!

⭕️⭕️⭕️⭕️

נחרדים ומזועזעים מהסגנון השושואיסטי, הם מבינים שדרמה גדולה לפניהם. 

לפתע החלו לזרום לתוך הדירה ״גיבורי שלמה״ של הגערער רבי, וכל גיבור וגיבור שנכנס ניכר באוויר שהדרמה גדולה משחשבו. 

ברגע שהושלם המניין המדוייק - שערי הטירה הוגפו מפני המזיקים, והרבי בעצמו הופיע. 

⭕️⭕️⭕️⭕️

המניין מופיע בהובלת החזן שראל שיע אלתר, ומשתתפים בו:

מוטי בבציק
ישראל לודמיר
לייבל פזינצבסקי
שמואל ברוך לנדאו
ר' נחום ורשביאק
שלמה יהודה קריגר - הכהן (תיכף יובן מדוע זה חשוב)
ישראל לנדאו בן שמואל ברוך
עזריאל פזינצבסקי בן לייבי
אברהם משה לב
זילברשטיין חתן של כרמל
לוק חתן של מנחם רוטה
הרב קמינר
הבן של ש״ץ שהתחתן זה עתה

⭕️⭕️⭕️⭕️

בעוד גלגלי הדרמה מתגלגלים, התפילה הגיעה לברכת כהנים, ואז… הפלא ופלא!

הרבי דפדף ל״תפילת הטבת חלום״.

או אז, הבינו כולם, תפילה בהולה זו, על שום מה.

פסק דין של רבנים בפרשת חוסט


 

חסידי ויזניץ כואבים את כפיות הטובה של ר' ישראל


 

הצפות הביוב הנוראיות בבני ברק הם פצצה בריאותית מתקתקת

 

חבר המועצה יעקב וידר נפגש עם השר אלי כהן: "הצפות הביוב הנוראיות בבני ברק הם פצצה בריאותית מתקתקת"

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק, נפגש עם השר אלי כהן, הממונה גם על תאגידי המים, והציג בפניו את תופעת הצפות הביוב הנוראיות בעיר.

וידר הציג תיעודים של הצפות ביוב ברחובות מרכזיים בעיר, ופניות רבות מתושבי בני ברק שמיואשים מהטיפול העירוני בעניין וביקש את התערבותו של המשרד.

וידר הציג את חששם של התושבים שמודאגים מאוד מקטסטרופה בריאותית שהצפות הביוב יכולות להביא בימי הקיץ החמים, ובפרט בשבתות הקיץ הארוכות בהם הרחובות הומים אדם ובהם ילדים, נשים הרות וקשישים נאלצים שלצעוד לצד הביוב. 

התפשטות קדחת הנילוס שנגרמת כתוצאה מעקיצות יתושים רק הגבירה את החרדה והחשש בקרב התושבים. 

השר הנחה את צוות משרדו לבצע בירור בנושא ווידר הודה לשר על התגייסותו למען תושבי בני ברק והבטיח להמשיך "להפעיל לחץ ובכל דרך כדי שעיריית בני ברק תתחיל לשרת את תושביה".

האדמו''ר מחוסט מובל למעצר


 

לא נשכח ולא נסלח לויזניץ


 

פעם אהדו אותו היום מחרימים אותו


 

קורס להחזרה בתשובה בצבא


קורה להחזרה בתשובה בצבא



חסידי ספינקא שהגיעו מכל העולם לדאצ'ה עם האדמו"ר, בתמונת פרידה עם תום המסע באוסטריה


 

ועדת הבחירות אישרה את 128 חברי הגוף שייבחר את הרהר


 

כך נראה השטריימל החדש


 

מדוע גולדקנופף לא מגיש תלונה?


 

הצבא רוצה לחנך את החיילים


 

הבעיה של יקי אדמקר: בחורי הישיבות שמאזינים דרך קווי הנייעס.


 

נציגת הליכוד בכל הכח למען היהדות


 

הזעם החרדי: רכביהם של גולדקנופף וליצמן הותקפו על ידי המחבלים הליטאים


 הזעם החרדי: רכביהם של גולדקנופף וליצמן  הותקפו במחאות נגד הגיוס (כאן חדשות)

שישה חדרי ניתוח ביום

 
שישה חדרי ניתוח ביום 
ידידי "מתנת חיים" יקרים,  שלום רב.
היום יתקיימו שלוש השתלות כליה בשלושה מרכזים שונים
ביום שלישי כ"ו בסיוון תשפ"ד, 2 ביולי 2024, יתקיימו בע"ה ההשתלות הבאות
נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של
🟢1️⃣🔵
בבית החולים שיבא בתל השומר
החולה, איש חינוך תושב ירושלים
אהרון בן רחל אסתר
והתורם היקר, בנו של הרב אהרון
חנן בן מלכה
🟣2️⃣🟡
בבית החולים הדסה עין כרם
החולה, רב קהילה תושב המרכז
יצחק פייביש בן בריינה מלכה
והתורמת היקרה
החפצה בעילום שמה
🟢3️⃣🟠
בבית החולים איכילוב בתל אביב
השתלה זו היא חלק משרשרת השתלות שתמשיך מחר
החולה, צעירה תושבת המרכז
מריה בת נטלי
והתורם, תושב השומרון 
מאיר בן דרורה
לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל
בתפילה לשלום החיילים ובכללם תורמי הכליה היקרים ובני משפחותיהם,
ולהחזרת החטופים

יהי רצון שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
בשורות טובות לכל עם ישראל בכל מקום שהם,
רחל הבר
וצוות מתנת חיים

רשלנות פושעת


 

הרב מרדכי אליהו משחזר את ביקורו אצל הרבי


 הרב מרדכי אליהו משחזר את ביקורו אצל הרבי 

  לרגל יום ההילולא של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל תיעוד נדיר של הרב אליהו שנה לפני פטירתו בשנת תשס"ט  בו הוא מספר על הפגישה המיוחדת עם הרבי   בשנת תשנ"ב בעת שקיבל את הספר שיח שרפי קודש מיו"ר מכון באהלי צדיקים הרב שבתי וינטרוב והרב יוסף יוזביץ.

בזה היא ההתקשרות - 21


 

מקומות הלינה לבחורי ה'קבוצה'


 

הרבי ידע הכל מראש • הרב יואל כהן ע''ה מספר על הגעתו לארה''ב

 


ניגוני חב"ד וביאוריהם ניגוני גדולי החסידים חוה"מ פסח, הרב מנחם מענדל איצינגער חלק ב' שנת תשפ"ד

 


"היום בתניא" יום ג' כ"ו סיון

 

"היום בתניא" יום ג'  כ"ו סיון
"שער היחוד והאמונה" 
המשך פרק ז'  (עמוד 166)
שנה מעוברת

הקדמה בסיסית:
להבנת שני המושגים המתבארים כאן, "סובב כל עלמין" ו"ממלא כל עלמין", נזכיר מספר נקודות בסיסיות שכבר למדנו אודותם בעבר, בענין בריאת העולם.
א. את העולמות השונים לא ברא הקב"ה על ידי גילוי והמשכה מבחינת "עצמותו", אלא על ידי גילוי מאורו - אור אין סוף הכלול בעצמותו ומתפשט ממנו.
ב. גם מהאור הנמשך מעצמותו, לא נברא העולם מהאור כפי שהוא בעצמתו הגדולה. אלא לאחר "הצמצום הראשון" וצמצומים נוספים רבים שבאו בעקבותיו.
ג. מהארה הנמשכת לאחר כל הצמצומים, נמשכים לכל נברא שני סוגי חיות: "סובב כל עלמין" שהוא אור בלי גבול, הנמצא בכל הנבראים בצורה שוה (וההופכת אותו מאין ליש). והאור ה"ממלא כל עלמין", שהוא אור מוגבל, המתלבש בכל נברא לפי ערכו, ולמעשה היא המביאה אותו שיהיה "בעל גבול ותכלית" במתכונתו הנוכחית כפי שהיא נראית לנו.
...
האור ה"סובב כל עלמין":
כשאדם מתבונן באיזה דבר חכמה בשכלו, או כשהוא חושב על איזה דבר גשמי. הנה, בשעת מעשה, כששכלו ומחשבתו מקיפים את הדבר המצוייר בשכלו. 
למעשה, האדם נמצא במקום אחד והדבר המוקף בשכלו נמצא במקום אחר. ואינו מקיף בפועל את הדבר עצמו (הנמצא רחוק ממנו), אלא את ציורו של הדבר בלבד כפי שמצטיר במוחו.
מה שאין כן הקב"ה שעליו נאמר "כי לא מחשבותי מחשבותיכם" היא לא ידיעה מרחוק. אלא ידיעה שבה הוא מקיף   "כל נברא ונברא בפועל ממש".
ובנוסף לכך, בעוד שאצל האדם הידיעה מבטאת הכרת דברים בלבד. הרי שאצל הקב"ה,  מחשבתו וידיעתו המקיפים את הנבראים, פועלת את התהוותו של הנברא מאין ליש.
ומחשבה וידיעה זו של הבורא, היא מבחינת ה"אור הסובב כל עלמין", הנמשך והנמצא בכל העולמות בפועל ממש (ולא אור שמאיר בהם מרחוק). ובזה כאמור, הוא ממשיך בהם את החיות המהוה אותם מאין ליש.
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

ביינקעניש" | לכבוד יום הילולא ג' תמוז - התכנית המלאה על ידי וועד תלמידי התמימים העולמי

 


השליחות של הרבי, המשימה שלך!


 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

מה עבר בראש של המחליט...


 

ווארטים

 

📌 לפיד: בעקבות החלטת בית המשפט העליון בארה"ב אני מתפטר לאלתר ועוזב את ארה"ב

📌 לפיד: זו לא ארה"ב שהכרתי

📌 יאיר לפיד, בני גנץ, והרצוג טסים במטוס. פתאום אומר לפיד "אני אזרוק שטר של 200 ש"ח כדי לשמח איש אחד. אמר הרצוג "אני אזרוק 2 שטרות של 100 ש"ח כדי לשמח 2 אנשים".
אמר גנץ :"אני אזרוק 4 שטרות של 50 שח כדי לשמח 4 אנשים".
אמר הטייס:"אני אזרוק את שלושתכם מהמטוס, כדי לשמח 8 מיליון אנשים"

📌 פרסי אחד נוסע במונית כשלפתע באמצע הדרך סטה בעל המונית את רכבו בטעות לאיזה מדרון והמונית החלה להידרדר.
הפרסי החל לצעוק: “תעצור.. תעצור…”
נהג המונית צעק בחזרה: “אני לא יכול לעצור – אין בלמים!”
הפרסי תיקן את עצמו: “אידיוט, תעצור את המונה…

מוטי בויאר - אמר רבי אלעזר


 

מצבתו של החזן העולמי ר' יוסף ראזענבלאט זצ''ל


 

חזן על קברו של ר' יוסל'ה רוזנבלאט


 

בנו של החזן בא לישראל ומדבר על אביו


 

דיון חירום בלשכת בד"צ העדה החרדית בראשות הגאב"ד מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך ~ הבד"צ מתנערים ממעשה אלימות

 

דיון חירום של הבד"צ עם האדמורי"ם בשילוב נדיר שלא נצפה כמותו * הבד"צ מתנער ממעשה אלימות ומבקש מהקהל להתפזר לבתי המדרש ולא לרחובות
באורח נדיר במיוחד, לאחר עצרת הרבבות שקיימו העדה החרדית השבוע ביום ראשון, נכנסו ללשכת בד"צ העדה החרדית בזה אחר זה כ"ק האדמורי"ם מתולדות אהרן ומשכנות הרועים, וכל חברי בד"צ העדה החרדית יחד עם הגאון הגדול רבי נתן קופשיץ שליט"א, לכינוס חירום בראשות הגאב"ד מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לדון על המשך דרכי הפעולה לנוכח גזירת הגיוס.
במהלך הדיון עמדו חברי בד"צ על דרישתם כי יש לראות שהציבור יחזרו ללימוד בבית מדרש מיד לאחר העצרת, ולא יסתובבו ברחובות ובשווקים, כאשר המשמעות ברורה כי הבד"צ מתנער מכל מעשה האלימות והוונדליזם שחוללו הקיצוניים ברחבי ירושלים לאחר העצרת.
עם סיום הדיון נגשו חברי בד"צ העדה החרדית להתברך מהגאב"ד מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, ולהודות לו על דבריו החוצבים שנשא בעצרת בפני הרבבות.
כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שהגיע יחד עם אחיו ראש ישיבת תולדות אהרן הרה"צ ר' משה קאהן שליט"א, ביקש שמרן פוסק הדור יברך בכח התורה שהגזירה תתבטל, ומרן פוסק הדור בירך את האדמו"ר יחד עם כל עם ישראל לישועות מקיפות בחסדים גלויים.
יצויין כי גם בדרשתו המרכזית בעצרת, ביקש הגאב"ד מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, 'לחזור ללימוד התורה מיד לאחר נעילת העצרת', כאשר המשמעות היתה ברורה שלא להשתתף בהפגנות האנרכיסטים ששרפו פחים והשתוללו באלימות ברחובות העיר.
בדבריו שעוררו הדים רבים אמר מרן פוסק הדור: "ברצוני לבקש מכל אחד, התאספנו כאן למחאה, אבל צריך לראות שלא יביא חס ושלום שום רפיון בלימוד התורה, והרי כל כח עמלק הוא רק משום שרפו ידיהם מן התורה, ולכן מיד אחר כך יש לקיים 'ויחזור לתלמודו', שהתורה הוא החרב שיש בידינו להינצל מכל צרה". 
צפו בתיעוד הנדיר ממושב הבד"צ עם האדמורי"ם ממצלמתו של הצלם רפאל שוורץ 
להורדת קבצי וידיאו לחץ כאן
להורדת קבצי תמונות איכותיים לחץ כאן
קרדיט: רפאל שוורץ

בהלוויית הקוסובער



 

מספיד בהלוויית הקוסובער


 

תלמידי ישיבת בעלזא הגיעו לשמוע שיעור בהשקפה ומוסר מראש ישיבת 'אבני נזר' הגאון רבי זמיר כהן


ראש ישיבה ספרדי מרביץ תורה לבחורים חסידיים: תלמידי ישיבת בעלזא הגיעו לשמוע שיעור בהשקפה ומוסר מראש ישיבת 'אבני נזר' הגאון רבי זמיר כהן. לאחר השיעור נאספו התלמידים סביב הרב ושאלו אותו שאלות רבות על ענייני השקפה, אמונה והנהגות (משה ויסברג) 

הרב דוד יוסף במירוץ אחר הרבנות מטעם - הגיע לבעלזא


 

חרדים באחד משדות התעופה בחוץ לארץ בהמתנה לטיסה לארץ שנדחתה בשעתיים


 

הרצאתו של הרב אמנון יצחק בבאר שבע


 

67% תומכים בתגובה ישראלית נגד חזבאללה


 מתוך סקר שערך מכון הסקרים האמריקאי הארוורד האריס בקרב אוכלוסייה מדגמית אמריקאית ב 28-30 ליוני: 67% תומכים בתגובה ישראלית נגד חזבאללה אם חזבאללה ימשיך לשגר רקטות לעבר צפון ישראל. (אבו עלי)

קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים אייזנהאוור


 צבא ארה"ב פרסם תמונות של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים אייזנהאוור יחד עם ספינת התקיפה USS Wasp וספינת הצי הבריטי HMS Duncan במי הים התיכון, על רקע החשש מהסלמה בין ישראל לחיזבאללה

דודי אמסלם מפשיט את יאיר לפיד וחבריו


 

ראש השב"כ של מדינת ישראל דואג לתנאים של מחבלי הנוכבות


 ראש השב"כ של מדינת ישראל דואג לתנאים של מחבלי הנוכבות. שהשם ישמור עלינו.